1

چگونه می شود شهروند انگلستان شد ؟

شهروندی انگلستان اقامت انگلستان مهاجرت به انگلیس اقامت در انگلیس راه و روش اخذ اقامت انگلستان
ثبت شده 3 سال پیش توسط فرزیاب از سوالات جستجو شده ویرایش شده در 1400/2/23

برای اخذ اقامت انگلستان از کجا شروع کنم؟


1 جواب

1
2 سال پیش توسط: جعفر حسن نژاد

مهاجرت به انگلستان و تمامی روش های اخذ اقامت انگلستان در این نوشتار به صورت تخصصی بررسی می شود. انگلستان از کشورهای محبوب مهاجرین است و در بین ایرانیان متقاضی مهاجرت نیز محبوب می باشد. سوالات زیادی در رابطه با روش های اخذ اقامت انگلستان مطرح می شود؛ راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان چیست؟ آیا مهاجرت به انگلستان از طریق تخصص امکان پذیر است؟ مهاجرت به انگلستان و شرایط زندگی در انگلستان چگونه می باشد؟ این ها تنها بخشی از سوالاتی است که در ادامه این مطلب پاسخ داده خواهند شد. تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان بر اساس جدیدترین قوانین از قبیل پناهندگی، تحصیل، ازدواج، تولد، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، کار و … در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. مؤسسه حقوقی ملک پور (مؤسسه MIE اتریش) آماده ارائه مشاوره کاملأ تخصصی و رایگان در زمینه مهاجرت به انگلستان می باشد. 

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

سوال بپرسید!

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

مهاجرت به انگلستان 1 تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دریافت مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت به انگلستان

کشور انگستان عضوی از پادشاهی متحد بریتانیای کبیر می باشد، که از 4 کشور تشکیل شده است و انگستان در نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر واقع شده است. انگستان در میان محبوب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت قرار دارد و جزء معدود کشورهای انگلیسی زبان در اروپا می باشد. در بین ایرانیان نیز مهاجرت به انگلستان متقاضیان فراوانی دارد. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی وجود دارد که همه آن ها می توان در 6 دسته بندی کلی قرار داد، که در ادامه این نوشتار به تفصیل بررسی خواهند شد. شاید سوال بسیاری از شما این باشد که راحت ترین و بهترین مسیر برای رفتن به انگلیس کدام است؟ مسلماً به این سوال نمی توان یه پاسخ واحد داد. با توجه به خصوصیات هر فرد ممکن یک یا چند روش اخذ اقامت انگلستان به وی توصیه شود. بنابراین شما برای یافتن بهترین راه مهاجرت به این کشور، باید ابتدا با تمامی روش های موجود و قوانین کشور انگلستان آشنا شوید و سپس با توجه به شرایط شخصی خود بهترین روش را انتخاب نمایید. با ادامه این مقاله همراه شوید و هر آنچه را که برای انتخاب بهترین روش مهاجرت نیاز دارید بیاموزید.

پاسپورت انگلستان 3 تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان

شرایط اقامت انگلستان از طریق تحصیل

ویزای Tier4یا همان ویزای دانشجویی انگلستان به دو دسته ویزای Tier4 General و ویزای Tier4 Child تقسیم می شود. ویزای Tier4 جنرال برای افراد از سن 17 سال و 6 ماه به بالا می باشد و افراد با سن کمتر از 17 سال و 6 ماه برای ویزای Tier4 child می توانند اقدام کنند. اگر بتوانید از یک مدرسه، دانشگاه یا کالج در انگلیس پذیرش بگیرید و به مهارت های زبان انگلیسی مسلط باشید می توانید برای ویزای Tier4 اقدام کنید.

طبق قوانین اداره مهاجرت انگلیس شما می بایست سه ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود برای دریافت ویزای Tier4 اقدام نمایید. سه هفته پس از روزی که به سفارت مراجعه کردید جواب ویزای خود را دریافت خواهید کرد.

بخشی از هزینه مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل، برای بررسی درخواست ویزا توسط سفارت دریافت می شود. برای دریافت ویزای Tier4، اگر از خارج از انگلستان اقدام می کنید، می بایست ۳۲۸ پوند پرداخت نمایید. همچنین به ازای هر نفر همراه باید ۳۲۸ پوند پرداخت کنید. هزینه بیمه نیز باید پرداخت شود. اگر به صورت آنلاین درخواست ویزای تحصیلی را ارائه می دهید، وقتی به قسمت مربوط به پرداخت مبلغ می رسید ۳۰ دقیقه به طور زمان دارید توسط credit cards مبالغ مورد نظر را پرداخت نمایید. اگر از سفارت انگلستان در حال اقدام هستید می بایست مبالغ مورد نظر را در روز سفارت همراه داشته باشید تا پرداخت نمایید.

پس از دریافت پذیرش به شما نامه ای تحت عنوان CAS (Confirmation of Acceptance for Studies) دریافت خواهید کرد، که باید به همراه سایر مدارک به سفارت انگلستان تحویل داده شود و در خواست ویزای تحصیلی را مطرح نمایید. این نامه به مدت 6 ماه اعتبار دارد.

دقت کنید که ویزای انگلستان از نوع امتیازبندی بوده و برای ویزای General دارای چهل امتیاز و برای ویزای Child دارای 30 امتیاز می باشد. کسب تمام امتیازات برای اخذ ویزا الزامی است. امتیاز بندی ویزای تحصیلی انگلستان به شرح زیر می باشد.

  • تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلستان

    ۱۰ امتیاز شما منوط به نامه بانکی می باشد که می بایست از یکی از بانک های پارسیان یا پاسارگاد تهیه نمایید. در این ۱۰ امتیاز اول می بایست پرینتی از موجودی حساب کامل و دقیق از بانک های مذکور گرفته شده و در پرونده قرار داده شود. اگر متقاضی سنش زیر ۱۷ سال و شش ماه باشد باید برای ویزای Tier4 child اقدام نموده و پرینت بانکی می تواند به نام پدر یا مادرش یا قیم قانونی او باشد و نشان دهد که کلیه هزینه های زندگی دانش آموز را برای مدت ۹ ماه می تواند پوشش دهد. این مبلغ می بایست یک ماه قبل از مراجعه به سفارت در حساب های مذکور باقی بماند و حتی یک دقیقه هم نباید این مبلغ کمتر از مبلغ مورد نظر شود. این حساب می بایست کوتاه مدت باشد. مبلغ مورد نظر بر اساس شهر لندن و شهرهای دیگر متفاوت است و در مجموع در حدود ۱،۲۸۰ پوند برای نفر اصلی و حدود ۱،۰۰۰ پوند برای همراه در هر ماه محاسبه می گردد. هزینه زندگی برای 9 ماه باید در حساب باشد بنابراین این مبلغ می بایست در ۹ ضرب شده و در حساب موجود باشد. علاوه بر مبلغ فوق متقاضی نیاز است که نشان دهد هزینه شهریه دانشگاه را نیز پرداخت کرده یا در حساب دارد.

  • مدرک زبان

    ۱۰ امتیاز دوم متعلق به مدرک زبان  IELTS Academicیا مدارک معادل آن می باشد که نمره مورد نظر آن را دانشگاه تعیین می کند. دقت کنید که نمرهIELTS  برای متقاضیان زیر ۱۷ سال و شش ماه مورد نیاز نیست بنابراین ذکر این نکته الزامیست که در ویزای Tier4 child امتیاز چهل نبوده و ۳۰ می باشد.

  • CAS LETTER

    ۲۰ امتیاز باقی مانده منوط به ارایه نامه ای بنام پذیرش نهایی و یا CAS Letter می باشد. که صدور این نامه بستگی به ارایه مدرک IELTS و سایر مدارک مورد نیاز دانشگاه می باشد. این مدارک معمولاً شامل موارد زیر می باشد.

     

    کلیه سوابق تحصیلی و مدارک دانشگاهی و ریز نمرات آنها در دبیرستان و پیش دانشگاهی.

     

    حداقل دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه در سربرگ دانشگاه و ممهور به مهر دانشگاه و امضای استاد.

     ارایه نامه SOP یا همان انگیزه نامه، که از سوابق خود و علت تحصیل در کشور مقصد باید نوشت.

انگلستان دانشگاه های متعددی دارد که هر کدام دوره های تحصیلی مختلفی ارائه می دهند. یکی از بهترین دوره های تحصیل در انگلستان، دوره کار تحصیل است که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود. در دوره کار تحصیل شما در بخشی از دوره به تحصیل می پردازید و در بخش دیگر به کار مشغول می شوید و حقوق دریافت می کنید. در مقطع لیسانس 3 سال تحصیل می کنید و 1 سال به صورت گارانتی به کار مشغول می شوید. در دوره های فوق لیسانس 1 سال تحصیل می کنید و 1 سال مشغول به کار می شوید. در یک سالی که به کار مشغول هستید 17 تا 18 هزار پوند حقوق دریافت خواهید کرد. 

این مطلب را از دست ندهید!

تحصیل در انگلیس

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

برای کار در کشور انگلستان باید ویزای Tier 2 دریافت کنید. شرایط اقامت در انگلیس برای ایرانیان از طریق کار، داشتن یک دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایی در انگلستان می باشد. برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا تصمیم به کار در انگلستان دارند، قوانین خاصی از جانب اداره کار و ادراه مهاجرت انگلیس وضع شده است. شغلی که به شما پیشنهاد می شود باید تخصصی باشد و از طریق کار های معمولی نمی توان ویزای کار انگلیس را کسب کرد. کارفرمایی که برای شما پیشنهاد کار (Job Offer) ارسال می کند نیز باید از اداره کار مجوز استخدام نیروی کار خارجی داشته باشد. باید 3 ماه پیش از شروع کار در انگلستان درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه دهید، معمولاً پس از 3 هفته به درخواست شما پاسخ خواهند داد. ویزای کار انگلستان حداکثر به مدت 5 سال و 14 روز صادر می شود، که می توانید برای 5 سال دیگر آن را تمدید کنید. 

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شما پیش تر می توانید از طریق ویزای Tier 1 یا ویزای کارآفرینی در کشور انگلیس سرمایه گذاری کنید و اقامت بگیرید. اما این نوع ویزا دیگر ارائه نمی شود و روش های جایگزین معرفی شده است. در حال حاضر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان در قالب 3 نوع ویزا قابل انجام است، که در زیر شرح داده شده است.

  • ویزای START-UP

    برای اخذ ویزای Start-up در انگلستان باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلن خلاق و نوآورانه ارائه دهید. انگلستان لیستی از مؤسسات مورد تایید که شامل دانشگاه ها یا مراکز تجاری حامی کارآفرینی ارائه داده است، که طرح تجاری شما باید مورد حمایت این مؤسسات قرار بگیرد. علاوه بر این شما باید در سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و در 90 روز گذشته حداقل 945 پوند در حساب بانکی خود داشته باشید.

    این نوع ویزا به مدت 2 سال صادر می شود و قابل تمدید نمی باشد. برای تمدید اقامت خود باید نوع ویزا را تغییر دهید. 

  • ویزای INNOVATOR

    برای اخذ ویزای Innovator نیز شما باید یک طرح خلاقانه ارائه دهید که مورد حمایت مؤسسات مورد تایید انگلستان قرار بگیرد. برای اجرای طرح خود نیز باید حداقل مبلغ 50،000 پوند در کشور انگلستان سرمایه گذاری کنید. این ویزا به مدت 3 سال اعتبار دارد و می توانید برای 3 سال دیگر تمدید کنید. محدودیتی در تعداد دفعات تمدید ویزا وجود ندارد. پس از 3 سال زندگی در انگلستان نیز می توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

  • خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان

    از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان نیز می توان اقامت این کشور را به دست آورد. در این روش نیاز به ارائه هیچ گونه بیزنس پلن وجود ندارد. شما باید مبلغ 2 میلیون پوند در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید تا بتوانید این نوع اقامت را کسب کنید. ابتدا اقامت 3 ساله اعطا می شود که برای 2 سال دیگر تمدید می شود. پس از 5 سال زندگی در انگلستان نیز می توان اقامت دائم این کشور را کسب نمود. 

مقالات مرتبط

خرید ملک در پرتغال

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان

سرمایه گذاری در استرالیا

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری 1 تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان 1 تشریح کامل هفت طریق مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

در اخذ تابعیت از طریق تولد کشور ها دو رویکرد را در پیش می گیرند. کشورهای محدودی در دنیا از قانون خاک پیروی می کنند. در این قانون هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را کسب می کند؛ در این حالت تابعیت والدین اهمیتی ندارد. کشورهای معروفی که از این قانون پیروی می کنند شامل برزیل، آمریکا و کانادا می باشد. اما در رویکرد دوم که قانون خون است، محل تولد نوزاد مهم نیست. در واقع کودک متولد شده تابعیت والدین خود را کسب می کند. به این معنا که در صورتی کودک تابعیت آن کشور را کسب می کند که حداقل یکی از والدین (یا در برخی از کشور ها مانند ایران، پدر کودک) تابعیت آن کشور را داشته باشد. 

قوانین تولد در کشور انگلستان سابقه پیروی از هر دو رویکرد را دارد. پیش از ژانویه ۱۹۸۳ این کشور تابع سیستم خاک بود و هر فرزندی که در انگلستان به دنیا می آمد، به طور خودکار تابعیت انگلستان می گرفت. از آن تاریخ به بعد قانون به نوع خون تغییر کرد، به این صورت که در صورتی یک فرزند که در انگلیس متولد شده است می توانست تابعیت انگلستان را بگیرد که حداقل یکی از والدین شهروند انگلیسی باشند، یا با یک دلیل منطقی از سمت دولت انگلستان مقیم دائم انگلیس باشد.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به انگلستان ازدواج با یک شهروند انگلیسی می باشد، در ادامه این مقاله قصد داریم تمامی مفاد قانونی ذکر شده در سایت دولت انگلیس در باب مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج با یک شهروند انگلیسی را برای شما شرح دهیم.

اگر شما با یک شهروند بریتانیایی ازدواج کردید و یا partner انگلیسی دارید می توانید اقامت انگلستان را بگیرید در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید.

 

شما می بایست حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

دارای شرایط نرمال شخصیتی و روحی روانی هستید برای مثال شما می توانید سالم فکر کنید و با اراده خودتان تصمیم بگیرید.

اگر شما کاراکتر شخصیتی مثبتی داشته باشید، برای مثال دارای هیچ سوپیشینه و جرم و جنایتی نباشید.

واجد شرایط زندگی در انگلستان باشید و از نقطه نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی، هچنین از نظر سطح زبان انگلیسی در سطح مطلوب و پیشرفته قرار داشته باشید و بتوانید انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت کنید.

همسر شما باید دارای کارت اقامت دایم انگلستان باشد یا نوعی از اقامت انگلستان را داشته باشد همچنین، دولت بریتانیا تاریخی را معین نکرده باشد که در آن تاریخ مجبور به ترک خاک انگلستان بوده باشد.

همسر شما از درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی هر دو شما برخوردار باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

معمولا هر ساله برخی از افراد تمایل دارند که از طریق پناهندگی به کشور انگلستان مهاجرت کنند که توصیه ما به این افراد این است که با توجه به خطرناک بودن پروسه پناهندگی از این کار دوری کرده و به دنبال راهی بهتر و مناسب برای مهاجرت به انگلستان باشند چرا که علاوه بر خطرات این روش پناهندگان وضعیت زندگی مطلوبی نخواهند داشت. کنوانسیون ژنو تعریف مشخصی از پناهنده ارائه داده است. بر اساس این کنوانسیون کسانی می توانند در کشورهای عضو پناهنده شوند که در کشور خود در خطر آزار و اذیت یا قتل قرار دارند، علت آن می تواند جنگ، گرایش های مذهبی، فرقه ای، عضویت در گروه های خاص اجتماعی یا سیاسی باشد. بنابراین نمی توان هر کسی را پناهنده در نظر گرفت. متاسفانه در سال های اخیر افرادی با توسل به دروغ در کشورهای اروپایی پناهنده شده اند و همین مسئله موجب شده است که دیدی منفی نسب به پناهندگان وجود داشته باشد. پناه جویان باید پس از ورود به انگلیس، به اداره مهاجرت یا پلیس این کشور درخواست پناهندگی دهند. پناه جویان در کمپ های پناهندگی نگهداری می کنند تا به پرونده آن ها رسیدگی شود. در صورتی که درخواست آن ها رد شود باید خاک انگلستان را ترک کنند. 

 

مهاجرت به انگلستان و هزینه های زندگی درانگلستان

هزینه زندگی در انگلستان مقوله مهم دیگری است که باید پیش از مهاجرت به این کشور بررسی شود. واحد پول انگلستان پوند می باشد و در این بخش نیز هزینه ها به پوند بررسی خواهد شد. هزینه زندگی در انگلستان با توجه به سبک زندگی شما، شهری که زندگی می کنید و نوع اقامت شما می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شهر لندن، پایتخت این کشور، از تمامی شهرهای دیگر گران تر می باشد. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام مهم ذکر شده است. 

شرح هزینه (پوند)
غذا در رستوران معمولی 12
کاپوچینو 2.59
آب معدنی (0.33 لیتر) 0.88
شیر (یک لیتری) 0.89
برنج (یک کیلو) 1.3
تخم مرغ (12 عدد) 1.86
سیب (یک کیلو) 1.79
موز (یک کیلو) 1.02
پرتقال (یک کیلو) 1.64
گوجه فرنگی ( یک کیلو) 1.72
سیب زمینی (یک کیلو) 1.15
بلیط یکطرفه (حمل و نقل عمومی) 2.4
تاکسی (یک کیلومتر) 1.71
گازوئیل (یک لیتر) 1.24
هزینه باشگاه (ماهیانه) 29.49
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 70
اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر 568
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1191
اجاره آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر 923
خرید آپارتمان در مرکز شهر (متر) 3815
خرید آپارتمان در اطراف شهر (متر) 2826
حقوق ماهیانه خالص 1789

مهاجرت به انگلستان و قوانین اخذ تابعیت

روش های مختلف مهاجرت به انگلستان شرح داده شد، که هر کدام از آن ها تحت شرایط خاصی منجر به اخذ تابعیت و سیتیزن انگلیس می شوند. البته در هیچ یک از راه های ذکر شده افراد نمی توانند مانند برخی از کشورهای حوزه کارائیب، بلافاصله پاسپورت انگلستان را دریافت کنند. در صورتی که شما از طریق تحصیل وارد انگلستان شده اید باید اقامت خود را به نوع دیگری مانند سرمایه گذاری، ازدواج یا کار تغییر دهید تا بتوانید تابعیت این کشور را کسب کنید. معمولاً پس از گذشت 8 تا 10 سال زندگی در انگلستان می توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد و با گذشت 2 سال دیگر پس از اخذ اقامت دائم می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت انگلستان اقدام کرد. برای دریافت سیتیزن انگلیس فرد نباید مرتکب جرم و محکوم شده باشد. باید بتواند هزینه های زندگی خود را تامین کند و نیازمند کمک های دولتی نباشد. تسلط به زبان انگلیسی و فرهنگ انگلیس نیز دارای اهمیت می باشد.

 

سوال یا مشکل مطرح شده از بخش جستجو توسط مدیر سایت در بخش سوالات درج شده است اگر شما سوالی مشابه با این سوال یا ایرادی چه از لحاظ نوشتاری چه از لحاظ دستور زبان و غیره مشاهده میکنید می توانید این سوال را از اینجا ویرایش کنید

loader

لطفا شکیبا باشید ...