0

آیا استفاده از لوله خرطومی در ساختمان مجاز است؟

ثبت شده 1 سال پیش توسط محمد سجاد جمالی ویرایش شده در 1401/6/9

برای پاسخ به تمام سؤالات و ابهامات در مورد لوله خرطومی این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

لوله خرطومی چیست؟

در ابتدا باید گفت که لوله خرطومی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در واقع نام لوله خرطومی برق از روی شکل ظاهری آن گرفته شده است و به علت حالت خرطومی که دارند، به آن‌ها لوله برق خرطومی گفته می‌شود. این محصول از دو سطح تشکیل شده است که سطح داخلی کاملاً صاف و صیقلی است و سطح خارجی از عاج‌های متعددی تشکیل شده است. در این رابطه باید گفت که صاف و صیقلی بودن سطح داخلی سبب می‌شود تا سیم‌های عبوری بدون هیچ اصطکاکی با بدنه به راحتی از مکانی به مکانی دیگر منتقل شوند. عمدتاً هرچه سطح داخلی لوله‌ها زبرتر باشد، اصطکاک بین لوله و سیم‌ها عبور داده شده از آن بیشتر شده و در نتیجه عبور سیم‌ها و کابل‌ها کاهش پیدا می‌کند. همچنین عاج دار بودن شیلنگ خرطومی برق سبب می‌شود تا این وسیله در برابر بارهای خارجی که عمدتاً از خود مقاومت نشان دهند. در نتیجه طول عمر لوله‌های خرطومی برق در مقایسه با سایر لوله‌های برق موجود در بازار بیشتر است.

 

استفاده از چه لوله خرطومی در ساختمان مجاز است؟

استفاده از لوله برق خرطومی با کیفیت در ساختمان سازی کاملاً مجاز است و هیچ محدودیتی ندارد. در این راستا شرکت آسمان سمنان تلاش کرده است که لوله برق‌های با کیفیت و متناسب با استانداردهای تعیین شده تولید و عرضه نماید. لوله خرطومی توسط مجموعه آسمان سمنان در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شود و در کلاف‌های 12 الی 13 متری و 13 الی 14 متری به فروش می‌رسد. فروش لوله برق خرطومی با قیمت مناسب در این مجموعه عرضه می‌شود. البته هر از این لوله‌ها دارای قیمت مختلفی هستند و قیمت لوله‌های برق خرطومی براساس جنس آن‌ها مشخص می‌شود. انواع لوله خرطومی تولیدی آسمان سمنان عبارتند از:

  • لوله برق خرطومی نسوز
  • لوله برق خرطومی پلی آمید

لوله برق خرطومی نسوز

لوله‌های خرطومی نسوز از بهترین انواع لوله موجود در بازار هستند که به علت خاصیت نسوز بودن، طرفدارهای بسیاری دارند. نمونه‌های نسوز از نظر ظاهر همانند لوله خرطومی معمولی هستند و روکش آن‌ها از جنس پی وی سی است، اما در مقایسه با لوله‌های دیگر، از انعطاف پذیری بسیار بالاتری برخوردار می‌باشند. مقاومت و استحکام این لوله‌ها در برابر آتش و حرارت بالا ایده آل است، از این رو در هنگام آتش سوزی آسیبی به سیم‌های برق وارد نمی‌شود. این لوله نسوز و نشکن برای عبور کابل‌های برق بر روی دیوار سلاختمان یا در داخل آن استفاده می‌گردد.

 

استفاده از لوله خرطومی در ساختمان چه مزایایی دارد؟

  1. انعطاف پذیری بسیار بالا
  2.  داشتن مقاومت بالا لوله در مقابل عوامل کششی و چرخشی
  3. داشتن دوام و ماندگاری بالا
  4. یکی دیگر از مشخصات لوله فلکسی توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با متصل شدن به زمین است.
  5. مقاوم در برابر فرسایش محیطی و اشعه ماوراء بنفش و یا حرارت زیاد
  6. مقاومت در شرایط نامساعد آب و هوایی، حرارت، رطوبت نور خورشید و …
  7. استحکام بالا در برابر ضربه، ساییدگی و فشار ناشی از کابل کشی در مسافت‌های طولانی

خرید لوله برق خرطومی آسمان سمنان

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه استفاده از لوله خرطومی در ساختمان مجاز است؟ یا خیر؟ با کارشناسان ما در مجموعه آسمان سمنان تماس حاصل فرمایید. در صورت ثبت سفارش می‌توانید تمامی محصولات را از طریق سایت آسمان سمنان خریداری نمایید. شک نداشته باشید که تمامی محصولات با مواد عالی و درجه یک تولید و به فروش می‌رسند. شما مشتریان می‌توانید سفارش خود را در هر سایز و رنگ بندی ثبت نمایید و در اسرع وقت دریافت نمایید. محصولات ما در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال خواهند شد. جهت ارتباط با ما می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید و یا به آدرس‌های ما مراجعه کنید.

 

منبع : پیشنهاد ویژه - https://www.pishnahadevizheh.com/


0 جواب

loader

لطفا شکیبا باشید ...