0

پودر اسموراز 10 برای کودکان ضرر دارد ؟

امپرازول قرص یبوست نوزاد نی نی فرزند اسهال گلودرد غذا
ثبت شده 1 سال پیش توسط بهراد نیک آئین ویرایش شده در 1401/5/12

امپرازول (اسموراز)  یک داروی بسیار ارزشمند است که به طور موثر تولید اسید در معده شما را متوقف می‌کند. این دارو جزو گروهی از داروها تحت عنوان مهار کننده پروتون پمپ قرار دارد. این دارو برای مدت حدود 25 و اغلب برای دوره‌های طولانی (گاهی برای ده‌ها سال) استفاده می‌شود. این استفاده طولانی مدت است که بیشتر این نسخه‌ها را ایجاد می‌کند. و در بسیاری از کشورها در دسترس است و این نشان می‌دهد که این یک دارو بسیار ایمن است.

 

قبل از دادن امپرازول به کودک خود

اگر کودک شما به اومپرازول حساسیت دارد، به پزشک یا داروساز خود بگویید.
بیماری کبد: این حالت ممکن است باعث ایجاد اومپرازول در بدن شود

چطور باید اومپرازول را به فرزند خود بدهیم؟
این دارو را دقیقا همانطور که پزشک یا داروساز به شما می‌گوید به فرزند خود بدهید، حتی اگر فرزندتان بهتر به نظر می‌رسد. پس بهتر است به شیوه پزشک عمل کنید.
  -  این دارو را نیم ساعت قبل از غذا به فزرند خود بدهید.
  -  سعی کنید این دارو را هر روز در یک زمان مشخص مصرف کنید.
  -  کل قرص یا کپسول را با آب یا آب میوه به کودک خود بدهید.

اومپرازول مایع
  -  امپرازول مایعقبل از دادن هر دوز، امپرازول مایع را کاملا تکان دهید.
  -  دوز را با قاشق یا سرنگ ویژه که داروساز به شما داده است اندازه گیری کنید.
  -  بطری اومپرازول را بلافاصله پس از دادن دوز مورد نظر به کودک خود، در یخچال قرار دهید.
  -  اگر اومپرازول مایع را به وسیله g تیوب و یا NG تیوب به فرزندتان می‌دهید، مطمئن شوید که لوله را به خوبی بلافاصله پس از دادن دوز مورد نظر به فرزندتان با فشار آب بشویید.
  -  قبل از دادن دارو به کودک خود، مایع امپرازول را در هیچ غذا یا نوشیدنی (به غیر از آب) مخلوط نکنید. مخلوط کردن امپرازول در چیزی غیر از آب ممکن است باعث شود که امپرازول نتواند به درستی عمل کند.

شکل قرص امپرازول
چقدر طول می‌کشد که امپرازول پس از مصرف تاثیر خود را روی کودک بگذارد

ممکن است چند روز طول بکشد تا این دارو به کودک شما کمک کند حس بهتری داشته باشد. ممکن است 1 ماه طول بکشد تا دارو کاملا تاثیر کند.

 

چه زمانی لازم است شما به همراه امپرازول به کودک خود آنتی اسید بدهید؟
  -  اگر به فرزندتان قرص‌های خرد شده یا حل شده در آب می‌دهید، باید به کودک خود یک آنتی اسید بدهید، تا قرص امپرازول به درستی تاثیر کند. اگر قرص را به وسیله G-tube یا NG-tube به کودکتان بدهید نیز باید به فرزند خود آنتی اسید بدهید.
  -  امپرازول زمانی که هیچ اسیدی در بدن وجود ندارد، بهتر عمل می‌کند. معده دارای اسید است. پوشش صورتی روی قرص امپرازول باعث محافظت از آن در برابر اسید معده می‌شود. اگر قرص شکسته شود یا پوشش جدا شود، این حفاظت از بین رفته است.
  -  آنتی اسیدها هنگامی که پوشش صورتی برداشته می‌شود، از قرص اومپرازول در برابر اسید محافظت می‌کنند.
آنتی اسیدها را 20 تا 30 دقیقه قبل از دادن دوز مورد نظر اومپرازول به کودک خود بدهید. از آنتی اسیدهایی مانند مالوکس یا دیوول استفاده کنید. شما می‌توانید آنتی اسید را از هر داروخانه‌ای خریداری کنید.
دوز مصرف مناسب 5/2 تا 5 میلی لیتر است     کودکان زیر 2 سال
دوز مصرف مناسب 5 تا 15 میلی لیتر است     کودکان 2 تا 12 سال
دوز مصرف مناسب 15 تا 30 میلی لیتر است     کودکان بالای 12 سال
شما باید آنتی اسید را از هفته اولی که کودک شما مصرف امپرازول را شروع می‌کند به او بدهید، مگر اینکه پزشک شما به شما اینطور تجویز نکرده باشد. پزشک شما به شما می‌گوید که چه مدت از آنتی اسیدها استفاده کنید.
  -  اگر کودک شما مشکلات کلیوی داشته باشد، پزشک یا داروساز ممکن است به شما بگوید که آنتی اسیدها را به کودک خود ندهید.
  -  اگر شما قرص خرد شده یا حل شده در آب را توسط J-tube یا NJ-tube به کودک بدهید، لازم نیست آنتی اسیدها را به او بدهید.

اگر شما فراموش کنید یک نوبت امپرازول را به فرزند خود بدهید، چه باید بکنید؟
فراموش کردن یک نوبتبه محض به خاطر آوردن، دوز فراموش شده را به فرزند خود بدهید.
  -  اگر تقریبا زمان برای دوز بعدی فرا رسیده باشد، دوز از دست رفته را فراموش کنید. دوز بعدی را در زمان منظم خود به فرزندتان بدهید.
  -  برای جبران یک نوبت فراموش شده از دوز دو برابر در یک نوبت برای فرزند خود استفاده نکنید.

اوردوز در اثر مصرف بیش از حد امپرازول (با نام تجاری Prilosec)
علائم اوردوز عبارتند از:
  -  تهوع یا استفراغ
  -  ضربان قلب سریع
  -  شادابی فراوان
  -  سرخ شدن
  -  تاری دید
  -  گیجی
  -  سردرد
  -  خشکی دهان

عوارض جانبی احتمالی اومپرازول چیست؟
عوارض جانبیکودک شما ممکن است با مصرف اومپرازول برخی از این عوارض جانبی را تجربه کند. اگر این عوارض جانبی برای فرزند شما همچنان ادامه داشت و این عوارض از بین نرفت یا کودک شما را آزار می‌داد، با پزشک کودک خود مشکل را مطرح کنید:
  -  اسهال
  -  معده درد
  -  نفخ نوزاد، ناراحتی معده یا بالا آوردن کودکان
  -  سردرد
  -  خواب آلودگی غیر معمول، خستگی
  -  راش پوستی
  -  یبوست
اکثر عوارض جانبی زیر معمولا رایج نیستند، اما ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل جدی باشد. در صورتی که فرزند شما هر کدام از این عوارض جانبی را داشت بلافاصله با پزشک کودک خود تماس بگیرید یا کودک خود را به مرکز مراقبت‌های اورژانسی برسانید:

  -  یک گلو درد پایدار یا احساس خفگی
  -  زردی چشم یا پوست
  -  نیاز مکرر به دفع ادرار
  -  ادرار خونی یا تیره رنگ
  -  درد یا مشکل هنگام ادرار کردن
  -  درد قفسه سینه

شما باید چه را هنگامی که کودک اومپرازول مصرف می‌کند، انجام دهید؟
برخی داروها وجود دارد که نباید همراه با امپرازول مصرف شوند و یا در برخی موارد دوز اومپرازول یا سایر داروها ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که پزشک یا داروساز شما در مورد اینکه آیا فرزند شما داروهای زیر را نیز مصرف می‌کند یا خیر، اطلاع داشته باشد:
  -  رقیق کننده‌های خون، مانند وارفارین (کومادین)
  -  دیازپام (والیوم)
  -  فنیتوئین (دیلانتین)
قبل از دادن داروهای دیگر (داروهای تجویزی، غیر تجویزی، گیاهی یا طبیعی) به فرزند خود، با پزشک یا داروساز خود عدم تداخل دارو را بررسی کنید.

لیستی از تمام داروهایی که فرزند شما مصرف می‌کند، برای نشان دادن پزشک یا داروساز نگهدارید.

 

چه چیز مهم دیگری وجود دارد که باید درباره اومپرازول بدانید؟
  -  اقدامات ایمنیپزشک ممکن است از شما بخواهد قبل از مصرف هر دوز اومپرازول، به کودک خود آنتی اسید بدهید. دکتر ممکن است به شما بگوید که برای اولین هفته که کودک شما اومپرازول را دریافت می‌کند، از آنتی اسیدها استفاده کنید. قبل از صحبت کردن با دکتر یا داروساز، به کودک خود آنتی اسید ندهید.
  -  اطمینان حاصل کنید که همیشه امپرازول به اندازه کافی برای آخر هفته‌ها، تعطیلات و هنگام سفر در اختیار دارید. حداقل دو روز قبل از اتمام داروی مصرفی فرزندتان برای خرید مقدار مورد نظر اقدام کنید.
  -  اومپرازول مایع باید توسط یک داروخانه ساخته شود. اطمینان حاصل کنید که داروخانه شما قادر به ساخت این دارو برای کودک شما است.
  -  قرص‌ها و کپسول‌های امپرازول را در دمای اتاق در جای خنک و خشک، دور از نور خورشید نگهدارید. آن را در حمام یا آشپزخانه نگهداری نکنید.
  -  اومپرازول مایع را در یک یخچال نگه دارید. مهم است که بطری را بلافاصله بعد از هر بار استفاده مجددا داخل یخچال بگذارید. اگر دارو را بیش از 24 ساعت از یخچال خارج کرده‌اید، سپس موارد زیر را انجام دهید:
  -  اگر اتاق خیلی گرم بود (بیشتر از 30 تا 35 ℃)، آن را هرچه سریع‌تر جایگزین کنید. شما می‌توانید تا زمانی که دارو به رنگ قهوه‌ای در نیامده است یک دوز دیگر از آن مصرف کنید
  -  اگر اتاق خنک بود (23 تا 25 ℃)، می‌توانید مایع را به مدت 24 ساعت دیگر تا زمانی که مایع به رنگ قهوه‌ای در نیامده، مصرف کنید. آن را ظرف 24 ساعت جایگزین کنید.
  -  اگر دارو قهوه‌ای شود، محلول امپرازول نباید استفاده شود.
  -  مایع امپرازول مایع دانه‌ای است و شما متوجه خواهید شد که در پایین بطری رسوباتی قرار دارد. قبل از ساخت دوز در سرنگ، باید بطری خود را خیلی خوب تکان دهید.
  -  داروی فرزندتان را با دیگران به اشتراک نگذارید. داروهای دیگران را به فرزندتان ندهید.
  -  داروهای تاریخ گذشته را نگه ندارید. با داروساز خود در مورد بهترین راه برای دور انداختن داروهای قدیمی یا باقی مانده مشورت کنید.

سوالات متداول در مورد اومپرازول برای نوزادان
آیا تحقیقات نشان می‌دهد که اومپرازول می‌تواند مشکلات قلبی را ایجاد کند؟
پس از بررسی تمام اطلاعات موجود، سازمان غذا و دارو (FDA) نتیجه گیری کرد که Prilosec توسط خود این داروها ساخته نمی‌شود و استفاده طولانی مدت از این دارو‌ها احتمال خطر بیماری‌های قلبی را افزایش نمی‌دهد. سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند که استفاده مداوم از این محصولات ادامه یابد. برای هر گونه نگرانی که ممکن است در ارتباط با درمان Prilosec داشته باشید با پزشک خود مشورت کنید.
آیا Prilosec روی نحوه جذب کلسیم ویتامین D در نوزاد تاثیر می‌گذارد؟
با توجه به آخرین گزارش‌ها، مصرف Prilosec بر جذب کلسیم تاثیر نمی‌گذارد. باید برای شما استفاده از هر دو محصول خوب باشد.
آیا مشکلی ندارد که یک قرص اومپرازول  20 میلی گرم را به دو قسمت تقسیم کنیم و فقط نیمی از آن را روزانه مصرف کنیم؟
امپرازول برای درمان ریفلاکس اسیدی استفاده می‌شود. این دارو در خانواده مهار کننده‌های پمپ پروتون است که با غیر فعال کردن بعضی از پمپ‌های تولید اسید در معده برای کمک به تسکین علائم رفلاکس اسیدی موثر است. شما نباید این قرص را نصف کنید، زیرا این قرص از یک پوشش ضد اسید استفاده می‌کند تا آزاد شدن دارو را تا رسیدن دارو به روده کوچک به تاخیر بیاندازد، یعنی قرص توسط اسید معده نابود نمی‌شود. اگر قرص را بشکنید، پوشش آن عمل نخواهد کرد و این باعث می‌شود که دارو ناکارآمد باشد.
آیا امپرازول می‌تواند طعم تلخ در دهان ایجاد کند؟
به تغییر طعم به عنوان یک عارضه احتمالی مصرف امپرازول اشاره شده است.


1 جواب

0
1 سال پیش توسط: محمد علی مددی

ترانس دست دوم:

 

ترانس دست دوم و یا ترانس کارکرده نوعی از ترانس ها یا ترانسفورماتورها میباشد که پس از استفاده مد نظر، در معرض فروش قرار گرفته اند. به طور کلی ترانس ها انواع و اقسام متفاوتی دارند که هر کدام از آن ها در محل خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. الکتیران مارکت این افتخار را دارد تا انواع ترانس دست دوم را با کمترین قیمت در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهد. خرید ترانس دست دوم این امکان را به شما میدهد تا با هزینه بسیار بسیار کمتر، به هدف خود رسیده و از بارده بالایی برخوردار شوید. ضمانت کیفیت و بدون عیب بودن ترانس دست دوم خریداری شده توسط شما عزیزان یکی از خدماتی میباشد که فروشگاه اینترنتی الکتیران مارکت در اختیار شما قرار میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و خرید ترانس دست دوم میتوانید به سایت ما مراجعه نمایید.

loader

لطفا شکیبا باشید ...