0

اسامی خواننده های ایرانی خارج از کشور

خواننده های ایرانی خواننده های ایرانی مقیم خارج اسامی خواننده های ایرانی مشاهیر ایرانی خواننده مشاهیر
ثبت شده 2 سال پیش توسط زهرا حمادی ویرایش شده در 1400/3/27

سلام بچه ها. میشه اسم چند تا خواننده ایرانی که در خارج زندگی می کنند رو بهم بگید؟

اسامی خواننده های ایرانی خارج از کشور

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: زهرا حمادی

امیر آرام: امیر آرام شاعر، خواننده، آهنگساز و نوازنده است. او زاده بیست ونهم آبان 1330 می‌باشد.
مهرداد آسمانی: او که زاده 25 تیر 1346 می‌باشد در زمینه‌های خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم کننده فعالیت داشته و مقیم لس آنجس است.
ابراهیم حامدی: ابراهیم حامدی را همه با نام ابی می‌شناسیم. او در ژانر موسیقی پاپ ایرانی فعالیت می‌کند. ابی در سبک‌های دیگر مانند راک، بالاد، موسیقی فولکلور، پاپ، دنس، هاوس و ترنس صاحب اثر است. ابی زاده 29 خرداد 1328 می‌باشد.
سپیده افشار: خانم افشار که به نام سپیده معروف است زاده بیست و چهارم دی ماه 1354 می‌باشد. سپیده در ژانرهای پاپ و راک فعالیت می‌کند. این خواننده به زبان‌های فارسی، انگلیسی، ارمنی، عربی، ترکی و کردی خوانده است.
داریوش اقبالی: این خواننده معروف به داریوش بوده و زاده پانزدهم بهمن 1329 است. او در زمینه‌های پاپ و راک فعایت می‌کند. این خواننده عضو سازمان عفو بین‌الملل است.
فرشید امین: نام کامل این خواننده فرشید امین‌طینت است و متولد 17 فروردین 1355 می‌باشد. او اصالتا خوزستانی است و در اهواز به دنیا آمده است. او در زمینه خوانندگی، آهنگسازی، نوازندگی و ترانه‌سرایی ایرانی در سبک موسیقی پاپ فعالیت دارد. فرشید امین در لس آنجلس زندگی می‌کند.
آندرانیک مددیان: این خواننده با نام هنری اندی معروف است. او زاده دوم اردیبهشت 1337 در تهران می‌باسد. او خواننده موسیقی پاپ ایرانی-ارمنی است. جالب است بدانید که اندی اولین خوانندهٔ ایرانی دریافت‌کننده مدال افتخار جزیره الیس است. ستاره اندی در ژانویه 2020 در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در لس آنجلس نصب گردید.
اکرم بنایی: خانم بنایی معروف به اکی بنایی می‌باشد. او در زمینه‌های خوانندگی، بازیگری تئاتر و سینما فعالیت دارند. اما حرفه اصلی اکی بنایی خوانندگی است. او دارای مدرک دکتری کنسرواتواری موسیقی از دانشگاه کالیفرنیا است. خانم بنایی که زاده اراک است هم اکنون در لس آنجلس، کالیفرنیا در آمریکا زندگی می‌کند.
داوود بهبودی: او زاده هشتم فروردین 1328 است. سبک او پاپ بوده و در زمینه‌های خوانندگی، آهنگسازی و نوازندگی گیتار ایرانی فعالیت دارد.
پیروز پاینده آزاد: این خواننده با نام هنری پیروز معروف شده است. پیروز در سال 1341 و در 14 اردیبهشت ماه در شهرک گلدشت خرمدره زنجان به دنیا آمده است. او در زمینه‌های خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز موسیقی پاپ فارسی فعالیت می‌کند.
سید حسین موسوی: این خواننده به نام تهی معروف است. او زاده 6 بهمن 1364 می‌باشد. تهی در سبک‌های رپ فارسی، پاپ و هیپ هاپ فعالیت دارد. حسین تهی ابتدا فعالیت هنری خودش را در ایران و سپس به خارج از ایران مهاجرت نمود. در حال حاضر حسین تهی در لس آنجلس زندگی ‌می‌کند.
حبیب محبیان: این خواننده به نام هنری حبیب مشهور است. حبیب زاده 4 مهر 1326 می‌‌باشد. او در زمینه‌های خوانندگی، آهنگسازی، نوازندگی و ترانه سرایی سرشناس و صاحب سبک است. حبیب چند سال گذشته به وطنش ایران بازگشت و متاسفانه در روستای نیاسته، کتالم، رامسر و در تاریخ 21 خرداد 1395 درگذشت.

ایران موزیک,دانلود آهنگ جدیددانلود آهنگ حسین تهی به نام دل دل - ایران  موزیک,دانلود آهنگ جدید

پروانه امیر افشاری: خانم امیر افشاری با نام هنری حمیرا شناخته می‌شود. حمیرا متولد 26 اسفند 1323 می‌باشد. حمیرا در زمینهٔ موسیقی ملی ایران، موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی فعالیت دارد.
سوزان روشن: این خواننده زاده اول مهر 1346 در تهران می‌باشد. این خواننده در هیوستون تگزاس زندگی کرده و شرکتی به نام روشن تاورز را برپا کرده و زمینه کاری این شرکت ساختمان سازی است.
عبدالحسن ستّارپور: آقای ستارپور که به نام هنری ستار معروف است متولد 28 آبان 1328 می‌باشد و در تهران به دنیا آمده است. این خواننده در ژانرهای موسیقی پاپ و سنتی ایرانی فعالیت دارد.
سید منوچهر سخایی کاشانی: آقای سخایی کاشانی که به منوچهر سخایی معروف است یکی از قدیمی‌ترین چهره‌های موسیقی پاپ می‌باشد. او زاده 9 مهر ماه 1314 می‌باشد. منوچهر سخایی در اردیبهشت ماه 1390 دار فانی را وداع گفت. او در زمینه‌های بازیگری و برنامه‌سازی نیز فعالیت می‌کرده است.
سرژیک آغازاریان: سرژیک آغازاریان را همه با نام سرژیک می‌شناسند. سرژیک که خوانده ایرانی ارمنی تبار است در سبک‌ موسیقی پاپ فعالیت دارد. او فعالیت خود را در ایران شروع و سپس به آمریکا مهاجرت کرد.
سعید محمدی: او متولد 11 فروردین 1337 می‌باشد و در تهران به دنیا آمده است. سعید محمدی در زمینه‌های خوانندگی، آهنگسازی، ترانه‌سرایی، نوازندگی گیتار موسیقی در سبک‌های پاپ و پاپ راک فعالیت دارد.
امید سلطانی: او به نام امید در عرصه هنر شناخته می‌شود. امید زاده 6 مرداد 1341 می‌باشد و در تهران به دنیا آمده است. امید در ژانر پاپ ایرانی فعالیت دارد.
گل‌اندام طاهرخانی: خانم طاهرخانی که به نام هنری سوسن شناخته می‌شود زاده اردیبهشت 1319 در قصر شیرین است. او نیز در سال 1383 در لس آنجلس درگذشت.
شاهرخ شاهید: این خواننده با نام شاهرخ شهرت دارد. او زاده 10 آذر 1332 می‌باشد و در تهران متولد شده است. شاهرخ در سبک پاپ فعالیت داشته و در آمریکا زندگی می‌کند.
شهبال شب‌پره: شهبال شب‌پره در 11 آبان 1319 در تهران به دنیا آمده است. او پایه‌گذار گروه بلک کتس اولین گروه موسیقی پاپ ایرانی بوده است. شهبال شب‌پره پایه گذار گروه "سیلوئت" و "شی با هی" نیز بوده است.
شهرام شب‌پره: او زاده 17 بهمن 1326 در تهران است. شهرام شب‌پره خواننده، آهنگ‌ساز، هنرپیشه و ترانه‌سرای ایرانی است. او از افراد سرشناس موسیقی پاپ ایرانی است.
شکیلا محسنی صداقت: او که در تهران و در تاریخ 13 اردیبهشت 1341 بدنیا آمده است در زمینه خوانندگی و ترانه سرایی فعالیت می‌کند.شکیلا به زبان‌های فارسی، کردی، انگلیسی، ترکی، هندی و اسپانیایی برنامه‌هایی را اجرا نموده است. در سال 2006، شکیلا جایزهٔ آکادمی موسیقی فارسی و یک جایزهٔ جهانی موسیقی را دریافت کرده است. معمولا متن ترانه‌های او از مولوی و دیگر شاعران اصلی الهام گرفته شده است.

بیوگرافی شهرام شب‌پره
حسن شماعی‌زاده: او زاده 1 آذر 1321 است و در اصفهان بدنیا آمده است. شماعی‌زاده آهنگساز، خواننده، ساکسوفون‌نواز و ترانه‌سرای مشهور موسیقی پاپ ایرانی می‌باشد.
علیرضا قاسمی: او به نام شهیاد در عرصه موسیقی شهرت داشته و زاده 2 خرداد 1359 می‌باشد و شهیاد متولد تهران می‌باشد. او خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی بوده و در حال حاظر در لس انجلس زندگی می‌کند.
جمشید شیبانی: آقای شیبانی زاده 1301 یا 1304 می‌باشد. او در تاریخ 12 تیر 1388 در لس آنجلس کالفرنیا درگذشت. او آهنگساز، کارگردان، تهیه‌کننده، خواننده و ترانه سرای موسیقی پاپ و تلفیقی ایران بوده است. یکی از آثار معروف شیبانی "ترانه سیمین بر" می‌باشد.
ابراهیم صولتیه زیارتی: معروف به شهرام جلیلی زاده 21 آبان 1336 است. او در سرچشمه تهران بدنیا آمده است. شهرام صولتی خواننده موسیقی پاپ ایرانی است .
فاطمه صولتی: خانم صولتی معروف به نام هنری شهره متولد 14 دی 1337 می‌باشد. او زاده تهران می‌باشد. همچنین باید بدانید که او خواهر شهرام صولتی نیز می‌باشد.
طوفان هل عطایی: آقای عطایی که به نام طوفان معروف بود در آذرماه 1323 در آستارا به دنیا آمده است. متاسفانه این حواننده بر اثر بیماری در سال 1391 در لس آنجلس درگذشت. او در زمینه‌های آهنگسازی، نوازندگی و خوانندگی فعالیت داشته است.
شادمهر عقیلی: او در 7 بهمن 1351 بدنیا آمده است. شادمهر در زمینه خوانندگی، ترانه‌نویسی، تهیه‌کننده موسیقی و بازیگری فعالیت دارد. شادمهر فعالیت خود را در ایران آغاز نمود سپس به خارج مهاجرت نمود.
جمشید علیمراد: آقای علیمراد با نام هنری جیمی مراد شناخته می‌شود. او زاده 12 اسفند 1332 می‌باشد و در تهران متولد شده است. جیمی مراد در 26 خرداد 1399 در لس آنجلس درگذشت. این خواننده ترانه‌هایی مانند شکار آهو، جشن ما، بادبادک‌ها و ایرانِ من و چند آلبوم شاد را منتشر کرده ‌است.
فرخ ترک زاده: همه ماآقای ترک زاده را با نام هنری فرخ میشناسیم. او خواننده آهنگساز و ترانه سرا موسیقی پاپ ایرانی است.
لیلا فروهر: خانم فروهر زاده 4 اسفند 1337 می‌باشد. او خواننده پاپ و همچنین بازیگر سابق سابق سینما و تئاتر ایران بوده است. لیلا فروهر فرزند دو بازیگر سینما و تلویزیون ایران، جهانگیر فروهر و فرنگیس فرحزادی بوده است.
عباس قادری: آقای قادری متولد 26 شهریور 1326 است و در تهران بدنیا آمده است. این خواننده در سبک موسیقی کوچه بازای فعالیت دارد. یکی از آهنگ‌های معروف او "زیارت" است.
سیاوش قمیشی: آقای قمیشی در شهر اهواز و در تاریخ 21 خرداد 1324 بدنیا آمده است. او موسیقی‌دان، آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرای سرشناس ایرانی است که ساکن لس آنجلس است. او خواننده بسیار موفق ایرانی است. آثار سیاوش قمیشی ۱۸ آلبوم رسمی موسیقی و ۲۰ تک آهنگ و یک موسیقی فیلم می‌باشد.

و...

loader

لطفا شکیبا باشید ...