0

در مورد رونالدو

ثبت شده 2 سال پیش توسط زهرا حمادی ویرایش شده در 1401/4/7

دوستان آیا کسی میتونه کمک کنه در مورد سن و افتخارات کریستین رونالدو

در مورد رونالدو

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: زهرا حمادی

سن رونالدو

کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 (36 سال) که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد، فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است.

اولین مشتری جدی کریس رونالدو وارد عمل شد :: ورزش سه

کفش طلا رونالدو

​رونالدو در حالی پا به 36 سالگی می‌گذارد که 31 جام باشگاهی شامل 5 لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی در عرصه ملی در جام ملت‌های اروپا و لیگ ملت‌های اروپا، یک جایزه پوشکاش، 5 توپ طلا، 4 کفش طلا، بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده و بهترین گلزن تاریخ فوتبال در بازی های رسمی با 762 گل محسوب می‌شود.

همه این ها، تنها بخشی از افتخارات فردی و تیمی کریس رونالدو می باشد و در صورتی که وی موفق شده افتخارات بی شماری چه از نظر تیمی و چه از نظر فردی کسب نماید. رونالدو با 102 گل ملی بزرگترین تهدید رکورد تاریخ علی دایی به عنوان بهترین گلزن بازی های ملی است.

رونالدو در سن ۸ سالگی در تیم فوتبال آندورینها که پدرش در آنجا به عنوان مسئول تدارکات مشغول به کار بود، فوتبال خود را شروع کرد. پس از چند سال به یکی از باشگاه های بزرگ لیگ پرتغال یعنی «اسپورتینگ لیسبون» ملحق شد و می توان این انتقال را به عنوان شروع رویای کریستیانو دانست. به عقیده شخصی خود او، از سن یازده سالگی متوجه شد که یک سر و گردن از سایر همبازی های خود بهتر است و از همان موقع فهمید که قادر است کارهای خارق العاده ای در زمین فوتبال انجام دهد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو/ از فقیری تا ثروتمندی

بازی های رونالدو

رونالدو در سال ۲۰۰۳ به تیم ملی پرتغال راه‌یافت و در سال ۲۰۱۰، کاپیتانی تیم ملی‌اش را بر عهده گرفت. او برای تیم ملی فوتبال پرتغال ۱۵۳ بار بازی کرده، ۹۵ گل به ثمر رسانده و ۲۷ پاس گل داده‌است. رونالدو توانست با هت تریک و زدن سه گل در نخستین بازی تیم ملی فوتبال پرتغال برابر اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ پس از علی دایی (۱۰۹ گل) رکورد فرانس پوشکاش (۸۴ گل) را پشت سر بگذارد و در ردهٔ دوم گلزن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی جهان قرار بگیرد.موفق‌ترین سال‌های حضور او در تیم ملی، سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ بوده‌است که در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ نایب قهرمان و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان چهارم شده‌است. او همچنین در سال ۲۰۱۶ در جام ملت‌های اروپا در فرانسه توانست به عنوان قهرمانی با تیم پرتغال دست پیدا کند. رونالدو آمیزه‌ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت‌های پر قدرت، تکنیک و حرکات نمایشی است، او یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکورددار بلندترین پرش در بین بازیکنان فوتبال جهان است. او اکنون دارای رکورد ۵ توپ طلا نیز می‌باشد. او همچنین در مصاحبه‌ای که با فاکس اسپورت آرژانتین داشت فاش کرد که از سن یازده سالگی به این نتیجه رسیده که یک سروگردن از دیگران بالاتر است و در آن زمان شک نداشته که با بازیکنان هم رده‌اش متفاوت است و تاکنون بر این اعتقاد مانده‌است.

loader

لطفا شکیبا باشید ...