0

ایلان ماسک کیست؟

ثبت شده 2 سال پیش توسط زهرا حمادی ویرایش شده در 1401/4/7

میخوام در مورد ایلان ماسک بیشتر بدونم

ایلان ماسک کیست؟

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: زهرا حمادی

ایلان ریو ماسک در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد.او فرزند ارشد یک خانوادهٔ ۵ نفره بود. پدر او، اِرول ماسک متولد آفریقای جنوبی و بزرگ شدهٔ انگلیس، مهندس و مادر کانادایی انگلیسی او به نام مِی ماسک متخصص رژیم غذایی و مدل بود. او یک برادر کوچکتر به نام کیمبال ماسک (متولد ۱۹۷۲) و یک خواهر کوچکتر به نام توسکا ماسک (متولد ۱۹۷۴) دارد. ایلان ماسک دوران کودکی خود را در آفریقای جنوبی سپری کرد. ماسک ۱۰ ساله بود که پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند و ایلان اغلب اوقات را با پدرش در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرد.

توئیت‌های ایلان ماسک گریبان خودش را هم گرفت/ ضرر ۲۰ میلیارد دلاری -  تجارت‌نیوز

در سن ۱۰ سالگی اولین رایانه شخصی خود، کمودور وی‌آی‌سی-۲۰ را خرید. ایلان به برنامه‌نویسی علاقه‌مند شد و به تنهایی شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرد.

در سن ۱۲ سالگی با فروش بازی ویدئویی Blastar که شخصاً آن را طراحی کرده بود، ۵۰۰ دلار به دست آورد بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان ماسک تصمیم گرفت که بدون حمایت خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرده و خانه را ترک کند.

ایلان ریو ماسک FRS زادهٔ ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱) مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری است. وی به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود. او بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است. او هم‌اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس‌اکس است. ماسک همچنین در حال توسعهٔ یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالاست که تحت عنوان هایپرلوپ شناخته شده‌است.

استارتاپ متعلق به ایلان ماسک 39 میلیون دلار جمع کرد - ایسنا

 

او در تاسیس شرکتهای دیگری نیز مشارکت داشته است:

  • Tesla Motors (خودروسازی تسلا)
  • Solarcity (سولارسیتی تامین کننده خدمات حوزه انرژی و به طور خاص انرژی خورشیدی است)
  • SpaceX (پروژه های فضایی)
  • Zip2 (شرکتی برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها)

برآورد می‌شود بخش عمده‌ای از ثروت ایلان ماسک از طریق شرکت خودروسازی تسلا موتورز کسب شده باشد.

جان فاورو، کارگردان فیلم‌های سری فیلم‌های مرد آهنی از ایلان ماسک به عنوان الگوی شخصیت تونی استارک (به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم) نام برده‌است.

ایلان ماسک: بیت‌کوین‌هایم را نفروخته‌ام - همشهری آنلاین

ثروتمند ترین فرد جهان

ایلان ماسک در ژانویه سال ۲۰۲۱ با ۲۰۹ میلیارد دلار آمریکا دارایی ثبت شده، از جف بیزوس پیشی گرفت و به عنوان اولین فرد ثروتمند جهان شناخته شد.

ایلان ماسک دومین کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار (پی‌پل، اسپیس‌ایکس و تسلا موتورز) را ایجاد کند. ایلان ماسک زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده‌است. او ایده‌های مختلفی را اجرا می‌کند و تقریباً همهٔ آن‌ها هم کاملاً موفقیت‌آمیز هستند. از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد (او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کند).

loader

لطفا شکیبا باشید ...