0

سید شهاب‌الدین حسینی

ثبت شده 2 سال پیش توسط زهرا حمادی ویرایش شده در 1401/4/7
سید شهاب‌الدین حسینی

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: زهرا حمادی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی که در سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد یکی از بازیگران برتر سینما می باشد. وی در سال ۱۳۷۹ با سریال پس از باران پا به عرصهٔ بازیگری گذاشت. در سال ۱۳۸۰ در سریال پلیس جوان و در سال ۱۳۸۲ در سریال تب سرد به ایفای نقش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۵ در سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا به ایفای نقش پرداخت و این سریال دورهٔ اوج وی در تلویزیون بود. مدار صفر درجه به کارگردانی حسن فتحی و ساختهٔ مشترک کشورهای ایران، مجارستان، فرانسه و لبنان است.

بیش از 45 عنوان از فیلم های شهاب حسینی + بیوگرافی

حسینی در سال ۱۳۸۸ در نقش عباس بابایی در سریال شوق پرواز ظاهر شد و این سریال نیز به موفقیت در نزد مخاطبین دست یافت. شهرزاد در سال ۱۳۹۳ نخستین کار او در رسانهٔ خانگی و دومین همکاری او با حسن فتحی می‌باشد. شهاب حسینی در شهرزاد در نقش قباد بازی کرد.

با وجود فعالیت متعدد در سینما، همکاری شهاب حسینی با تلویزیون ادامه داشته‌است. او در چند فصل از سریال انیمیشن شکرستان، پس از درگذشت مرتضی احمدی، نقش راوی را برعهده گرفت.

از بهترین فیلم های او می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سوپر استار

فیلم سینمایی سوپر استار محصول سال 1387سینمای ایران، به کارگردانی و نویسندگی تهمینه میلانی ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های شهاب حسینی است که به خاطر آن جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره فجر به‌دست آورد.

شهاب حسینی در این فیلم در نقش کوروش زند جلوی دوربین ظاهر شد و یکی از ماندگارترین نقش‌های خود در سینما را رقم زد، علاوه بر حسینی بازیگرانی هم‌چون فتانه ملک محمدی، نسرین مقانلو، فریبا کوثری؛ سارا خوئینی ها، السا فیروزآذر، رضا رشیدپور، محمدرضا شریفی‌نیا، نرگس محمدی و لیلا زارع در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد زندگی عجیب و غریب یک سوپر استار بسیار معروف سینما است، که همین شهرت و معروفیت، او را به فساد کشیده است، اما در یکی از روزهایی که مشغول کار است دختری نوجوان به او نزدیک می‌شود و ادعا می‌کند دختر او است و این شروع ماجراهایی جدید است که این سوپر استار جوان را به چالش می‌کشد.

حوض نقاشی

یکی دیگر از بهترین فیلم های شهاب حسینی بدون شک فیلم بسیار محبوب حوض نقاشی است که در آن شهاب حسینی نقشی متفاوت را بازی کرد و مورد استقبال مخاطبان سینما قرار گرفت.

این فیلم به نویسندگی حامد محمدی و کارگردانی مازیار میری در سال 1391 به روی پرده نقره‌ای رفت و علاوه بر مخاطبان منتقدین بسیاری نیز به این فیلم نمره قابل قبولی اختصاص دادند و این اثر سینمایی توانست جوایز زیادی را به دست آورد از جمله جایزه بهترین فیلم تماشاگران توسط مخاطبان در جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین بازیگر زن و جوایز بین‌المللی دیگر.

در این فیلم بازیگرانی هم‌چون شهاب حسینی، نگار جواهریان، سپهراد فرزامی، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد رضا و مریم است که دارای مشکلات جسمی و ذهنی هستند ولی با این حال عاشق یک‌دیگر شده‌اند و با هم ازدواج کرده‌اند و قصد دارند به همه ثابت کنند متفاوت بودنشان با سایرین نمی‌تواند جلوی زندگی خوب آن‌ها را بگیرد و همه‌چیز با معجزه عشق حل شدنی است، اما همین تفاوت برای تنها فرزندشان قابل درک نیست و او به همین خاطر از خانه می‌گریزد و این پیچیدگی زندگی این خانواده است.

عکس/ بنر تبریک به شهاب حسینی در خیابان‎های لواسان - ساعت24

درباره الی

فیلم سینمایی درباره الی محصول سال 1387 است که به کارگردانی اصغر فرهادی ساخته شد و شروع سبکی نوین در فیلمسازی برای سینمای ایران بود، این فیلم مورد استقبال شدید مخاطبان و منتقدین سینمایی قرار گرفت و به همین دلیل ده‌ها جایزه سینمایی در ایران و سایر کشورهای جهان را به خود اختصاص داد که نام بردن تک تک آن‌ها خود نیاز به مقاله‌ای جدا دارد.

این فیلم بدون شک یکی از بهترین فیلم های شهاب حسینی است که در دوران بازیگری خود در آن به ایفای نقش پرداخته است، علاوه بر حسینی بازیگرانی هم‌چون ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، مریلا زارعی، مانی حقیقی، پیمان معادی، احمد مهران‌فر، صابر ابر و رعنا آزادی‌ور نیز در این فیلم حضور داشته‌‌اند و با درخشش خود این اثر سینمایی را خلق کردند.

این فیلم در مورد چند خانواده است که برای تفریح به شمال کشور سفر کرده‌اند دوستان احمد که پس از گذشت سال‌ها به ایران بازگشته است قصد دارند او را در این سفر با دختری به نام الی آشنا کنند تا در پیدا کردن یک همسر خوب به او کمک کرده باشند، اما وقتی الی به صورت ناگهانی گم می‌شود همه‌چیز تغییر می‌کند.

فروشنده

هفتمین اثر بلندی که توسط اصغر فرهادی به‌روی پرده نقره‌ای رفت یکی از بهترین فیلم های شهاب حسینی است که در سال 1394 ساخته شد.

فروشنده به نویسندگی و کارگردانی فرهادی توانست رضایت حداکثری مخاطبان را به دست آورد و البته مورد توجه بسیاری از منتقدین و داوران جشنواره‌های سینمایی داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و جوایز مهمی از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه جشنواره کن برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

در این فیلم بازیگرانی هم‌چون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مینا ساداتی، بابک کریمی، مهدی کوشکی، فرید سجادی حسینی و احترام برومند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد یک زوج جوان به نام‌های رعنا و عماد است که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند، این زوج به علت نشست زمین محل زندگیشان مجبور می‌شوند خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش از آن خانه‌ زنی بد نام به اسم آهو بوده است، در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد ولی اتفاقاتی پیش می‌آید که غیر قابل کنترل است.

دوران عاشقی

یکی دیگر از بهترین فیلم های شهاب حسینی که باز هم مورد استقبال مخاطبان زیادی قرار گرفت و البته موفقیت‌های زیادی را نیز در جشنواره‌های سینمایی به‌دست آورد فیلم دوران عاشقی نام دارد.

در این فیلم که به کارگردانی علیرضا رئیسیان در سال 1393 ساخته شده و تقریباً در همه بخش‌های جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه بوده است، بازیگرانی هم‌چون شهاب حسینی، لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی، مینا وحید، بیتا فرحی، شهرام جمشیدی، عاطفه للهی، سعید داخ، سوگل قلاتیان، داریوش فائزی، نسیم ادبی و پرویز پورحسینی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم که در واقع روایتگر یک درام خانوادگی است در مورد خانم وکیلی به نام بیتا و همسرش حمید است که با خیانتی از سوی حمید بنیان خانواده از هم می‌پاشد و حال همه چیز به تصمیم دو طرف بستگی دارد.

محیا

فیلم سینمایی محیا به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی اکبر خواجوی هر چند خیلی فیلم موفقی نبوده ولی بازی روان و قابل تحسین شهاب حسینی در آن همه‌ چیز را قابل تحمل کرده است و می‌توان این فیلم را در لیست بهترین فیلم های شهاب حسینی قرار داد.

حسینی به خاطر نقش‌آفرینی در این فیلم دیپلم افتخار بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورده است.

در این فیلم بازیگرانی هم‌چون شهاب حسینی، برزو ارجمند، الهام حمیدی، آزیتا حاجیان، مجید سعیدی، مریم بوبانی، مهسا کرامتی، نقی سیف‌جمالی و انوشیروان ارجمند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد یک دانشجوی پزشکی عاشق پیشه است که ترس زیادی از دیدن جنازه و خون دارد، اما دختری که او عاشقش شده است شرط سختی را برای ازدواج در نظر می‌گیرد، جاوید باید 7 مرده را با دست‌های خود غسل دهد

جدایی نادر از سیمین

فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین محصول سال 1389 در ژانر درام یکی دیگر از بهترین فیلم های شهاب حسینی محسوب می‌شود که موفقیت‌های زیادی به دست آورده است، این فیلم به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی اصغر فرهادی توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را در سال 2012 به دست آورد و یکی از شناخته شده‌ترین فیلم‌های ایرانی پس از انقلاب در سطح جهان به شمار می‌رود که توانست با فروش بیش از 20 میلیون دلاری و قرار گرفتن آن توسط نشریه گاردین در لیست 100 فیلم برتر که از سال 2000 میلادی تاکنون ساخته شده به بیش از 52 جایزه بین‌المللی دست یابد و می‌توان آن را نماد فیلم ایرانی در جهان تا به این لحظه دانست.

در این اثر موفق بازیگرانی هم‌چون شهاب حسینی، لیلا حاتمی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی اصغر شهبازی، مریلا زارعی، کیمیا حسینی، شیرین یزدان‌بخش و حمید جانانه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد زوجی است که در آستانه طلاق گرفتن از یک‌دیگر هستند وقتی که سیمین خانه را ترک می‌کند نادر مجبور می‌شود زن بارداری را برای مراقبت از پدرش که دچار آلزایمر شدید است استخدام کند و همین اتفاق سرنوشت دو خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد.

برادر خسرو

رادر خسرو نام یکی از بهترین فیلم های شهاب حسینی است که توانمندی او در بازیگری را هرچه بهتر به تصویر می‌کشد، این فیلم به کارگردانی احسان بیگلری در سال 96 به روی پرده نقره‌ای رفت و البته توانست فروش خوبی در گیشه را نیز تجربه کند و از سوی مخاطبان با استقبال روبرو شود هم‌چنین در بخش بین‌المللی توانست در جشنواره فیلم یاری سوئد تندیس بهترین فیلم بلند را دریافت کند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، ناصر هاشمی، بیتا فرهی و جواد یحیوی اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد فردی به نام خسرو است که از اختلال دوقطبی شخصیت رنج می‌برد، او به همراه خواهرش زندگی می‌کند ولی خواهرش به دلایلی به سفری اجباری می‌رود و خسرو به خانه برادر خود نقل مکان می‌کند و در آن‌جا اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌دهد.

چرا شهاب حسینی پیشنهاد چهار میلیارد تومانی تبلیغات را رد کرد؟ | ایران آنلاین

شمعی در باد

فیلم سینمایی شمعی در باد که به معضل تلخ اعتیاد می‌پردازد نیز از جمله بهترین فیلم های شهاب حسینی است که در این فیلم نقشی با کاراکتر منفی را ایفا می‌کند، شمعی در باد که توسط پوران درخشنده کارگردانی شده است توانست نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کند و جوایز زیادی را نیز کسب کرد، از جمله بهترین بازیگر مرد برای بهرام رادان در جشنواره فجر و بهترین بازیگر مکمل مرد از جشن خانه سینما و در بسیاری از بخش‌های دیگر نیز این فیلم کاندیدای دریافت جایزه بوده است.

در این اثر سینمایی بازیگرانی هم‌چون بهرام رادان، شهاب حسینی، آزیتا حاجیان، حسام نواب‌ صفوی، عسل بدیعی، ایرج راد، سیروس ابراهیم‌زاده، جمشید گرگین، محمد شیری و جمشید مشایخی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد دانشجوی انصرافی به نام فرزین است که پدر و مادرش از یک‌دیگر جدا شده‌اند و او با مادر خود زندگی می‌کند، فرزین که در سردرگمی رفتن به خارج کشور و ماندن در زندگی دشورار خود گیر افتاده است به صورت اتفاقی با دختری به نام آیدا آشنا می‌شود و این آشنایی شاید بتواند او را به آرامشی که در جست‌وجوی آن است برساند.

پرسه در مه

پرسه در مه از آن دسته فیلم‌هایی است که بازی در آن به عنوان کاراکتر اصلی کار هر کسی نیست، فردی که دچار جنون و عذاب روحی شدید شده است؛ بازیگر این نقش باید به خوبی بتواند چنین احساسی را به بیننده منتقل کند و این کاری است که شهاب حسینی از پس آن به خوبی برامده است، به همین دلیل این فیلم را نیز می‌توان در لیست بهترین فیلم های شهاب حسینی قرار داد.

پرسه در مه در سال 1388 توسط بهرام توکلی کارگردانی شده و در آن از بازیگرانی هم‌چون شهاب حسینی، لیلا حاتمی، احمد ساعتچیان و مسعود رایگان بهره گرفته شده است.

داستان این فیلم در مورد پیانیست و آهنگ‌سازی به نام امین است که پس از ازدواج با رویا که او هم یک هنرمند اهل تئاتر است دچار مشکلات شدیدی می‌شود تا جایی که تمام زندگی‌ او تحت الشعاع قرار می‌گیرد و همه چیز به مرز فروپاشی می‌رسد حتی ذهن و شخصیت امین.

شوق پرواز «سریال»

سریال تلوزیونی شوق پرواز یکی دیگر از بهترین آثاری است که شهاب حسینی در آن به ایفای نقش پرداخته است، این مجموعه به کارگردانی یدالله صمدی در ژانر درام، حماسه‌ای و بیوگرافی ساخته شده است و توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و بسیاری را پای شبکه یک سیما برای تماشای این مجموعه 24 قسمتی بنشاند، هم‌چنین سریال شوق پرواز با استناد به نظرسنجی که توسط خود صدا و سیما انجام گرفته به عنوان بهترین سریال ساخته شده در ژانر دفاع مقدس شناخته شده است.

در این فیلم شهاب حسینی در نقش عباس بابایی یکی از برجسته‌ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و  گوشه‌ای از زندگی این خلبان را به مخاطبان نشان داده است در کنار او بازیگرانی هم‌چون الهام حمیدی، کوروش تهامی، شهرام حقیقت‌دوست، افسانه بایگان، فرهاد قائمیان و ستاره اسکندری نیز به ایفای نقش در این مجموعه پرداخته‌اند.

مدار صفر درجه «سریال»

از جمله محبوب‌ترین سریال‌های پخش شده از شبکه یک سیما که بارها و بارها از سوی مخاطبان درخواست تکرار مجدد آن وجود داشته است سریال مدار صفر درجه محصول سال 1386 به کارگردانی حسن فتحی است که یکی از بهترین فیلم های شهاب حسینی نیز به حساب می‌آید.

بخشی از این مجموعه که در ژانر سیاسی و تاریخی ساخته شده است در کشورهای خارجی فیلمبرداری شده و در این مجموعه از بازیگران خارجی نیز استفاده شده است و به سبک گذشته فیلم‌های ایرانی صدای بازیگران دوبله شده است.

در مدار صفر درجه بازیگرانی هم‌‍چون شهاب حسینی، ناتالی متی، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، پیر داغر، آتنه فقیه‌نصیری، لعیا زنگنه، احمد ساعتچیان، پیام دهکردی، ایرج راد، رحیم نوروزی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این مجموعه در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، حبیب پارسا به عنوان یک دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه سفر می‌کند، او که برای تحصیل در رشته فلسفه به این کشور سفر کرده است با دختری یهودی به نام سارا روی پروژه‌ای همکاری می‌کند و همین همکاری مسیر زندگی این دو دانشجو را تغییر می‌دهد

شهرزاد «سریال»

مجموعه شهرزاد را می‌توان موفق‌ترین سریال پخش شده در شبکه نمایش خانگی تا کنون دانست، سریالی که در طول 3 فصل و در حدود 60 قسمت مخاطبان بسیاری زیادی را به خود جذب کرد و نقش قباد توانست اوج درخشش شهاب حسینی را به تصویر بکشد، به همین دلیل شهرزاد نیز یکی از بهترین فیلم های شهاب حسینی محسوب می‌شود.

این سریال به کارگردانی حسن فتحی در سال 1394 برای اولین بار به اکران درآمد و در سال 1397 به کار خود پایان داد و به پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین، پر ستاره‌ترین و البته پر هزینه‌ترین سریال شبکه خانگی تبدیل شد.

در این مجموعه بازیگران مطرح بسیاری از جمله، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، ترانه علیدوستی، علی نصیریان، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، مینا وحید، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پورعرب، پرویز فلاحی‌پور، رضا کیانیان، رویا نونهالی، امیر جعفری، آتنه فقیه‌نصیری، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، فریبا متخصص، سهیلا رضوی، امیرحسین فتحی، رامین ناصرنصیر، نسیم ادبی و حمیدرضا آذرنگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد عاشقی شهرزاد و فرهاد است که پیش از آن‌که به یک‌دیگر برسند ماجراهایی برایشان اتفاق می‌افتد که حتی فکرش را هم نمی‌کردند، ماجرایی از عشقی افسانه‌ای که پر از اتفاقات تلخ و شیرین است.

loader

لطفا شکیبا باشید ...