0

آیا کپسول پیگمنتا بر روی روشن شدن پوست موثر است؟

پیگمنتا کپسول پیگمنتا روشن شدن پوست سفیدی پوست رفع لک پوستی رفع تیریگی قرص پیگمنتا مکمل پیگمنتا
ثبت شده 2 سال پیش توسط اکرم مقدم نژاد ویرایش شده در 1400/3/13

سلام کسی از کپسول پیگمنتا استفاده کرده؟ موثر بوده براش و پوستش سفید شده؟

آیا کپسول پیگمنتا بر روی روشن شدن پوست موثر است؟

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: پریسا قلی زاده

چگونه بهترین قرص گلوتاتیون برای روشن شدن پوست را انتخاب کنیم؟

 ۰۶ بهمن ۱۳۹۵  زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

چگونه بهترین قرص گلوتاتیون برای روشن شدن پوست را انتخاب کنیم؟

افراد زیادی را شاهد هستیم که ساعت‌ها وقت خود را صرف تیره کردن پوست بدن می‌کنند. از طرف دیگر، بسیاری نیز به دنبال روشن شدن پوست خود هستند. هر دوی این گروه، از روش‌های مختلفی برای رسیدن به مقصود خود استفاده می کنند. شما برای روشن شدن پوست خود چه می‌کنید؟ بین خرید کرم ضد لک عالی و استفاده از قرص گلوتاتیون کدام را ترجیح می‌دهید؟ آیا با فواید و عوارض استفاده از هر کدام آشنا هستید؟

همان طور که می‌دانید ترکیبات گوناگونی برای تیره یا روشن شدن پوست در بازار موجود است که پس از مشاوره با یک متخصص و بسته به صلاحدید خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از راه‌های روشن کردن پوست استفاده از قرص گلوتاتیون سفید‌ کننده پوست است. گلوتاتیون یک نوع اسید آمینه است که در سلول‌های پوستی یافت می‌شود و به روشن کردن پوست کمک می‌کند. انواع مختلفی از قرص‌های گلوتاتیون سفید‌کننده پوست موجود است و به همین دلیل،‌ در حین خرید باید کیفیت، ترکیبات و قیمت این قرص‌ها را مد نظر داشته باشید.

توجه: همراهان عزیز اُردمی، مقاله‌ای که در حال حاضر مشغول به مطالعه آن هستید، صرفاً به معرفی گلوتاتیون پرداخته است. مصرف هرگونه دارو بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود.

گلوتاتیون چیست؟

روشن شدن پوست با قرص گلوتاتیونگلوتاتیون، آنتی‌اکسیدانی قوی است که به صورت طبیعی در سلول‌های بدن یافت می‌شود. کهولت سن، آلودگی‌های محیطی و بیماری باعث اختلال در فرایند تولید این اسید آمینه در بدن می‌شود. خوشبختانه کمبود این اسید آمینه با تولید ملانین جبران می‌شود، اما متاسفانه تولید بیشترِ ملانین به تیره شدن بیش از اندازه پوست و ناهنجاری‌های رنگ پوست، منجر خواهد شد. این‌جاست که استفاده از قرص‌های گلوتاتیون به عنوان یکی از روش‌های درمانی روشن شدن پوست مطرح می‌شود.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم وقتی صحبت از قرص‌های سفیدکننده گلوتاتیون به میان می‌آید، باید قبل از خرید حتماً در خصوص این قرص‌ها تحقیقات کافی را انجام دهید. این قرص‌ها به‌عنوان مکمل غذایی شناخته می‌شوند و در نتیجه نظارتی که بر روی فرایند ساخت آن‌ها انجام می‌شود، همانند فرایند نظارت بر دارو‌‌ها نیست. به همین دلیل، تجربه سایر افرادی که مدل خاصی از این قرص را تهیه کرده‌اند، می‌تواند چراغ راه شما در انتخاب بهترین قرص گلوتاتیون باشد.

خرید قرص گلوتاتیون سفیدکننده از مراکز و فروشگاه‌های معتبر نیز یکی دیگر از نکاتی است که در تهیه این قرص‌ها باید مد نظر داشته باشید. شما از ما بهتر می‌دانید که محصولات تقلبی علاوه بر اینکه فایده‌ای برای پوست ندارند ممکن است به پوست یا سایر اندام‌های بدن ضرر هم برسانند.

انواع قرص گلوتاتیون برای روشن شدن پوست

انواع قرص گلوتاتیون برای روشن شدن پوست۱. به این نکته نیز توجه داشته باشید که قرص‌های گلوتاتیون مخصوص روشن شدن پوست موجود در بازار به لحاظ ترکیبات و نوع گلوتاتیون استفاده شده در آن‌ها، در بیشتر مواقع با هم تفاوت دارند. این امر، انتخاب قرص گلوتاتیون مناسب را سخت می‌کند. جالب این‌جاست که در بعضی از این قرص‌ها اصلاً گلوتاتیون وجود ندارد؛ اما ترکیباتی نظیر گلایسین و سیستئین (که نوعی اسید آمینه هستند)، در کنار نمک اسید گلوتامیک که در ساخت این قرص‌ها به کار رفته است، به ساخت گلوتاتیون در بدن کمک می‌کند.

۲. در بعضی از قرص‌های سفیدکننده پوست هم شاهد ترکیباتی هستیم که حاوی گلوتاتیونی هستند و توسط سلول‌های پوست ساخته می‌شود. بد نیست بدانید مولکول‌های تشکیل‌دهنده ترکیبات این نوع قرص، بزرگ‌تر هستند؛ در نتیجه گفته می‌شود که خوردن این نوع ِ خاص از قرص گلوتاتیون، تأثیری ندارد چون درشت‌مولکول است و جذب نمی‌شود.

۳. در یک نوع دیگر از قرص گلوتاتیون نیز شاهد گلوتاتیون تقلیل یافته هستیم. مولکول‌های تشکیل‌دهنده این نوع قرص، کوچک‌تر هستند و در نتیجه از راه بلعیدن توسط دستگاه گوارش به راحتی هضم می‌شوند.

همان‌گونه که در علم پزشکی برای درمان یک بیماری مشخص، به تمامی بیماران نمی‌توان یک نسخه واحد داد، ممکن است قرص گلوتاتیون سفیدکننده هم در افراد مختلف، تأثیر متفاوتی داشته باشد. بعضی از این قرص‌ها، روکشی دارند که در مقابل اسید معده مقاوم است و در نتیجه به جذب بهتر گلوتاتیون کمک می‌کند.

نکاتی در خرید قرص گلوتاتیون

قرص گلوتاتین حاوی ویتامین cدر حین انتخاب قرص گلوتاتیون نیز سعی کنید محصولی را خریداری نمایید که در ترکیبات آن از ویتامین C هم استفاده شده باشد. این ویتامین که در کرم ضد لک عالی نیز وجود دارد، به افزایش تأثیر گلوتاتیون در بدن کمک می‌کند. گفته می‌شود که ویتامین E و سلنیم نیز باعث تأثیر بیشتر گلوتاتیون در بدن می‌شود و در نتیجه بد نیست اگر این مواد هم در ترکیب قرص گلوتاتیون سفیدکننده‌ای که تهیه می‌کنید وجود داشته باشند.

در هر حال و مانند همیشه درباره داروها، پیشنهاد می‌کنیم این قرص‌ها را با تجویز پزشک مصرف کنید. از این طریق مطمئن خواهید شد که بهترین قرص را از معتبرترین مراکز دارویی خریداری کرده‌اید.

آخرین نکته‌ای که باید در خصوص قرص‌های گلوتاتیون سفیدکننده در نظر داشته باشید این است که نتیجه مصرف این قرص‌ها در بازه زمانی بلند مدت مشاهده می‌شود و گاهی اوقات ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان می‌برد تا شاهد تأثیر این قرص‌ها در روشن شدن پوست خود باشید.

البته مصرف قرص‌های گلوتاتیون از مقدار مشخصی نباید تجاوز کند. در پایان، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به بازه زمانی طولانی مدت تاثیر قرص‌های گلوتاتیون سفیدکننده پوست، سعی کنید محصولی انتخاب کنید که در دراز مدت امکان تهیه آن وجود داشته باشد.

توصیه‌ی آخر

همان‌گونه که اشاره شد قرص‌های گلوتانین در روشن شدن پوست مؤثر هستند. البته مصرف این قرص‌ها نیز مانند سایر داروها، بدون عارضه نیست. توصیه‌ی ما این است که با خرید یک کرم ضد لک عالی خیال خود را بابت این عوارض راحت کنید. مقاله‌ی «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما» به شما شیوه‌های دیگر درمان لک و تیرگی بدن را آموزش می‌دهد. همچنین مشاوران متخصص گروه اردمی نیز در این زمینه پاسخگوی شما در ساعات اداری هستند.

کپسول پیگمنتا درمکس :

کپسول پیگمنتا درمکس، ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با اثرات آنتی اکسیدانی قوی و موثر در جلوگیری از پیری پوست، حذف لکه ها و رنگدانه های پوستی و نیز درخشندگی و سفیدی آن می باشد. مواد موجود در این فرآورده شامل ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین های C و E می باشد. 

مکمل تغذیه ای درمکس پیگمنتا، ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با اثرات آنتی اکسیدانی قوی و موثر در جلوگیری از پیری پوست، حذف لکه ها و رنگدانه های پوستی و نیز درخشندگی و سفیدی آن می باشد. مواد موجود در این فرآورده شامل ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین های C و E می باشد. 

مطالعات نشان داده است که مصرف ال-گلوتاتیون (250-50 میلی گرم در روز) در بهبود تبدیل لک های تیره پوست به نقاط روشن تر نقش دارد. به عبارت دیگر باعث کاهش تولید رنگدانه ملانین می شود و این اثر باعث سفیدی و درخشندگی پوست می شود. ترکیب ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، از ایجاد چین و چروک و لک در پوست جلوگیری می کند. کپسول پیشنهادی ما دارای ترکیبات شیمیایی با خلوص بالا و کنترل های کیفی دقیق می باشد. 

رادیکال های آزاد به عنوان ترکیبات زائد در بدن شناخته می گردند که با واکنش های مختلف شیمیایی سبب آسیب به سلول و بافت های بدن می شوند. این رادیکال های آزاد سبب از هم پاشیدگی ساختمان کلاژن و فیبرهای الاستین (به عنوان ترکیبات اصلی در حفظ ساختار پوست) می گردد که نتیجه این از هم پاشیدگی مشکلاتی چون پیری و ایجاد چروک در پوست می باشد. آنتی اکسیدان هایی چون گلوتاتیون و آلفا لیپوئیک اسید (آنتی اکسیدان های طبیعی ساخته شده در بدن)، ویتامین E و C و نیز عصاره دانه انگور با حذف رادیکالهای آزاد، ضمن کمک به محافظت از سلول و بافت های بدن در برابر عوامل مخرب و از بین برنده، از پیری و چروکیدگی ساختار پوست جلوگیری می کند. 

ویتامین C (Vitamin C) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده که در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد (عوامل مخرب DNA سلولی) مقابله نموده و سبب غیر فعال سازی آن ها گردیده و از تاثیر مخرب آن ها بر روی سلول های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. ویتامین C با فعال سازی سنتز رشته های کلاژن سبب افزایش استحکام ساختار پوست گردیده و خاصیت انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد و علاوه بر کاهش چین و چروک های سطحی، افزایش الاستیسیته، قوام، مقاومت و انعطاف پذیری پوست و جلوگیری از افتادگی و شل شدن آن، با افزایش تجدید ساختار سلولی های پوست (Skin Cell Regeneration) سبب محافظت در برابر آسیب های ناشی از آلودگی هوا و پرتوهای مضر نور خورشید (UVA, UVB, IR) گردیده و با کاهش تولید رنگدانه های پوستی (Melanin) در کاهش لک های تیره و کمک به روشن نمودن پوست تاثیر بسزایی دارد. 

عصاره دانه انگور ( Grape Seed Extract) با استحکام بخشیدن به غشاء سلولها سبب حفظ ساختار طبیعی سلول های Epithelium می شود. روغن دانه انگور که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد با از بین بردن رادیکال های آزاد، کاهش اثرات مخرب ناشی از نور آفتاب و همچنین با دارا بودن اثر قابض (Astringent) سبب تقویت، استحکام و بهبود ساختار پوست آسیب دیده می گردد. 

کپسول پیگمنتا بدون هر نوع ماده نگهدارنده، شیرین کننده صنعتی، سویا، گلوتن، شیر، تخم مرغ، و یا گندم بوده و بنابراین می تواند توسط اکثریت افراد و بدون ایجاد مشکل یا عارضه جانبی خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیبات کپسول پیگمنتا درمکس (به ازای 2 کپسول) :

                             عنوان                              

  مقدار     

  نیاز روزانه 

ال گلوتاتیون (L-Glutathione)

500 mg

*

ویتامین سی (Vitamin C)

100 mg

111 %

ویتامین ای (Vitamin E)

100 IU

294 %

آلفا لیپوئیک اسید (Alpha-Lipoic Acid)

100 mg

*

عصاره هسته انگور (Grape Seed Extract)

50 mg

*

*نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

ویژگی ها و خواص کپسول پیگمنتا درمکس : 

- کمک به روشن نمودن پوست

- کاهش چین و چروک

- کمک به رفع لک های تیره و جای جوش

- کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون سلولی

روش مصرف کپسول روشن کننده پوست پیگمنتا : 

روزانه 2 عدد کپسول یا مطابق دستور پزشک همراه با غذا و یک لیوان آب مصرف شود.

شرایط نگهداری قرص پیگمنتا: 

در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد دور از نور و رطوبت تابش مستقیم آفتاب و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

هشدار ها و عوارض قابل توجه :

قبل مصرف فرآورده، حتما برگه راهنما را مطالعه نمایید.

در صورتی که در دوره بارداری یا شیردهی به سر می برید، از مکمل دارویی خاصی استفاده می نمایید و یا مبتلا به بیماری خاص بوده و دارو مصرف می نمایید لازم است تا پیش از مصرف کپسول پیگمنتا با پزشک مشورت نمایید.

دوز مصرف توصیه شده را افزایش ندهید.

در صورتی که مصرف این دارو منجر به بروز هر نوع حساسیت یا مشکلی در شما شد مصرف را متوقف کرده و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

پیگمنتا، ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با اثرات آنتی اکسیدانی قوی و موثر در جلوگیری از پیری پوست، حذف لکه ها و رنگدانه های پوستی و نیز درخشندگی و سفیدی آن می باشد. مواد موجود در این فرآورده شامل ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین های C و E می باشد.

مطالعات نشان داده است که مصرف ال-گلوتاتیون (250-50 میلی گرم در روز) در بهبود تبدیل لک های تیره پوست به نقاط روشن تر نقش دارد. به عبارت دیگر باعث کاهش تولید رنگدانه ملانین می شود و این اثر باعث سفیدی و درخشندگی پوست می شود. ترکیب ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، از ایجاد چین و چروک و لک در پوست جلوگیری می کند. کپسول پیشنهادی ما دارای ترکیبات شیمیایی با خلوص بالا و کنترل های کیفی دقیق می باشد.

– ویتامین C

 

(Vitamin C) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده که در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد (عوامل مخرب DNA سلولی) مقابله نموده و سبب غیر فعال سازی آن ها گردیده و از تاثیر مخرب آن ها بر روی سلول های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. ویتامین C با فعال سازی سنتز رشته های کلاژن سبب افزایش استحکام ساختار پوست گردیده و خاصیت انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد و علاوه بر کاهش چین و چروک های سطحی، افزایش الاستیسیته، قوام، مقاومت و انعطاف پذیری پوست و جلوگیری از افتادگی و شل شدن آن، با افزایش تجدید ساختار سلولی های پوست (Skin Cell Regeneration) سبب محافظت در برابر آسیب های ناشی از آلودگی هوا و پرتوهای مضر نور خورشید (UVA, UVB, IR) گردیده و با کاهش تولید رنگدانه های پوستی (Melanin) در کاهش لک های تیره و کمک به روشن نمودن پوست تاثیر بسزایی دارد.

– عصاره دانه انگور ( Grape Seed Extract)

با استحکام بخشیدن به غشاء سلولها سبب حفظ ساختار طبیعی سلول های Epithelium می شود. روغن دانه انگور که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد با از بین بردن رادیکال های آزاد، کاهش اثرات مخرب ناشی از نور آفتاب و همچنین با دارا بودن اثر قابض (Astringent) سبب تقویت، استحکام و بهبود ساختار پوست آسیب دیده می گردد.

روش مصرف پیگمنتا

روزانه 2 عدد کپسول یا مطابق دستور پزشک همراه با غذا و یک لیوان آب مصرف شود.

 

موارد مصرف پیگمنتا:

کمک به روشن نمودن پوست
کاهش چین و چروک
کمک به رفع لک های تیره و جای جوش
کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون سلولی

موثرترین داروها برای سفید شدن پوست چیست؟ آیا عوارض دارند؟

تیرگی پوست ازجمله مشکلات شایع در این زمینه است که بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و سبب به وجود آمدن حس ناخوشایندی در انسان می‌شود. ازاین‌رو حفظ سلامتی و زیبایی پوست بسیار حائز اهمیت است.

دارو برای سفید شدن پوست یک روش درمانیست که بسیاری از افراد برای یکنواختی پوست از آن استفاده می کنند. داروهای سفید کننده پوست با کاهش یا کنترل میزان ملانین در پوست شما کار می‌کند.

با سلامت سنتر همراه شوید و با بهترین و مؤثرترین دارو برای سفید و روشن شدن پوست صورت و بدن آشنا شوید و به‌راحتی تیرگی‌های پوست صورت، زیر بغل و حتی ناحیه تناسلی را سفید و روشن کنید.

تیرگی پوست ازجمله مشکلات شایع در این زمینه است که بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و سبب به وجود آمدن حس ناخوشایندی در انسان می‌شود. ازاین‌رو حفظ سلامتی و زیبایی پوست بسیار حائز اهمیت است.

تیره شدن پوست ممکن است ناشی از لکه‌های پوستی که ظاهری تیره بر روی پوست شما ایجاد می‌کند، باشد. بخش‌های تیره پوست ممکن است در اثر لکه‌های سنی، خال‌ها و غیره ایجاد شوند. معمولاً مردم برای محو این تیرگی‌ها از کرم‌های روشن‌کننده پوست استفاده می‌کنند.

مطالبی که در این مقاله می خوانیم [مخفی کردن]

علت تیره شدن پوست نواحی مختلف بدن چیست؟

تیرگی پوست ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  • قرار گرفتن در معرض آفتاب: قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب یا اشعه ماوراءبنفش مضر است. پرتوهای اشعه ماوراءبنفش می‌تواند به سلول‌های لایه اپیدرم پوست آسیب برساند که برای جلوگیری از این آسیب تولید ملانین در بدن افزایش می‌یابد.

افزایش ملانین در پوست سبب رسوب آن شده و ممکن است منجر به ایجاد لکه‌های تیره که به لکه‌های سنی معروف است شود. افرادی که رنگ پوست تیره دارند، شانس بیشتری در ایجاد این لکه‌های خورشید بر روی صورت، دست‌ها یا سایر قسمت‌های بدن خود دارند.

  • هورمون‌ها: ملاسما (همچنین به‌عنوان کلوماسما نیز شناخته می‌شود) نوعی از پراکندگی لکه‌دار است که معمولاً در خانم‌ها مشاهده می‌شود.

برخی از خانم‌ها ممکن است در معرض نور خورشید افزایش تولید ملانین را تجربه کنند. این تولید بیش‌ازحد ملانین تحت تأثیر عملکرد هورمون‌های پروژسترون و استروژن قرار دارد.

ملاسما در زنان باردار و خانم‌هایی که به روش کنترل هورمونی بارداری را کنترل می‌کنند شایع است زیرا این امر در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود.

  • سن: ایجاد لکه‌های تیره روی پوست ممکن است با افزایش سن همراه باشد. لکه‌های صورت در افراد بالای 40 سال شایع است. هرچه پیرتر می‌شوید، ملانوسیت ها به‌جای اینکه تعدادشان افزایش یابد، اندازه آن‌ها بیشتر می‌شوند. همچنین، بخش‌های خاصی از پوست با افزایش سن، ضعیف‌تر و نازک‌تر به نظر می‌رسند.
  • محصولات آرایشی با مواد شیمیایی: برای بهبود کارایی، مواد آرایشی مصنوعی با مواد شیمیایی پر شده است. مواد شیمیایی استفاده‌شده در محصولات آرایشی می‌توانند برای پوست مضر باشند و سبب آکنه یا پیری زودرس پوست شوند.
  • آلودگی محیط‌زیست: آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند گیرنده‌های داخل سلول پوست را فعال کرده و استرس اکسیداتیو را تحریک کنند. این‌ها باعث ایجاد آسیب به پوست می‌شوند و از طریق ایجاد چین‌وچروک و لکه‌های تیره باعث پیری پوست می‌شود.
  • ژن‌ها: ساختار ژنتیکی پوست یک فرد به‌شدت بر رنگ‌دانه‌های پوست یک فرد تأثیر می‌گذارند. ژن‌ها توزیع و اندازه ملانین‌ها را در پوست تعیین می‌کنند. تنظیم تولید ملانین توسط آنزیم تیروزیناز انجام می‌شود؛ بنابراین عملکرد تیروزیناز در رنگ پوست ، موها و چشم‌ها تأثیر دارد.
  • بیماری‌ها: برخی از نقص‌های تغذیه‌ای، بیماری‌های خود ایمنی، مشکلات گوارشی یا اختلالات متابولیکی ممکن است باعث ایجاد لکه‌های پوستی شوند.
  • داروها: تیره شدن پوست ناشي از داروها، 10 الی 20 درصد مشکلات تیرگی پوست را شامل می‌شوند.

بعضی داروهایی که به‌عنوان یک عارضه جانبی باعث تیرگی پوست می‌شوند عبارتند از:

  • داروهای کنترل هورمونی
  • داکسی سایکلین و آنتی‌بیوتیک‌های مینوسیکلین
  • داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی
  • داروهای سایتوتوکسیک یا داروهای شیمی‌درمانی
  • داروهای ضد مالاریا
  • فنی­توئین
  • آمیودارون
  • داروهای ضد روان‌پریشی

سفید کننده پوست به طور حتم می تواند راهی برای درخشش پوست باشد

علل تیرگی اندام تناسلی بانوان (واژن) چیست؟

تیرگی ناحیه تناسلی بانوان دلایل متفاوتی دارد مثل:

  • پوشیدن شلوار تنگ و چسبان
  • استفاده از تیغ یا ژیلت کهنه یا استفاده نادرست از آن
  • پیاده‌روی زیاد
  • اختلالات هورمونی بانوان
  • استفاده از لباس‌زیر نامناسب یا جنس نامرغوب
  • استفاده از برخی داروها

برای رفع تیرگی نواحی تناسلی بانوان می‌توانید از طب سنتی، روش‌های خانگی، کرم سفیدکننده واژن و داروهای سفیدکننده پوست استفاده کنید.

سفید کردن پوست چگونه انجام می‌شود؟

سفید شدن پوست با داروهای شیمیایی چگونه است؟

استفاده از مواد شیمیایی مانند آلفا هیدروکسیل اسیدها (AHA)، تری کلرواستیک اسید (TCA) و رتینول می‌تواند در جوان‌سازی و سفید کردن پوست کمک کند. کاربرد این مواد شیمیایی روی پوست شما به لایه‌برداری کمک می‌کند و رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کند.

سفید شدن پوست به روش گیاهی چگونه است؟

اگر می‌خواهید به روش طبیعی به پوستی سالم و روشن برسید، در اینجا راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید:

ماست و آرد نخود

مخلوطی از آرد نخود و ماست می‌تواند به مرطوب شدن پوست شما کمک کرده و روغن اضافی آن را از بین ببرد.

  • برای استفاده از این روش، ماست و آرد نخود را مخلوط کرده و مخلوط را روی پوست خود بمالید.
  • بگذارید 30 دقیقه خشک شود.
  • پوست خود را ماساژ داده و سپس آن را با آب بشویید.

استفاده از ماست به‌عنوان داروی خانگی برای جوان‌سازی پوست یک روش معمول و متداول است. مصرف خارجی و همچنین خوردن ماست در دستیابی به پوستی نرم و درخشنده کمک می‌کند.

مخلوطی از آرد نخود و ماست می‌تواند به مرطوب شدن پوست شما کمک کرده و روغن اضافی آن را از بین ببرد.

  • برای استفاده از این روش، ماست و آرد نخود را مخلوط کرده و مخلوط را روی پوست خود بمالید.
  • بگذارید 30 دقیقه خشک شود.
  • پوست خود را ماساژ داده و سپس آن را با آب بشویید.

ماست ساده و نخود را بر روی پوست خود بمالید.چند دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

پاپایا

و اما پاپایا که از نظر بسیاری از افراد، ماسک سفید کننده بسیار مرغوبیست. البته از این میوه، کرم آن نیز موجود است. ولی حالا چجوری میتونیم یک ماسک پاپایا داشته باشیم؟

  • یک موز و پاپایا را باهم خرد کرده و مخلوط کنید.
  • عسل را به میوه‌های خردشده اضافه کنید.
  • مواد را خوب مخلوط کرده و آن را روی پوست بمالید.
  • آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را آب گرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.

پاپایا می تواند پوست با استفاده از آنزیم های فعال موجود در آن صاف کند.

پرتقال

استفاده از پرتغال برای سفیدی پوست صورت بسیار راحت است. فقط کافیست؛ آب‌پرتقال را به‌صورت یکنواخت بر روی پوست خود بمالید. همچنین می‌توانید آب‌پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

میتوانید مقداری پوست پرتقال خشک و ماست یا شیر را مخلوط کنید و استفاده کنید.

عسل

و اما عسل، یک درمان طبیعی برای پوست. بسیاری از افراد توصیه می کنند برای نتیجه بهتر بهتر است، عسل را به عنوان یک شفادهنده فراموش نکنیم.

ولی اگر فقط عسل در دسترس بود هم کافیست که به واسطه یک قلم مو، عسل را به قسمت های تیره پوست بمالید.

یکی از مشکلات پوستی که عسل می‌تواند به کاهش و رفع آن کمک کند، آکنه است.

لیمو

آب‌لیمو را با آب رقیق کرده و آن را روی پوست بمالید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه آن را با آب نسبتاً گرم بشویید.

روش‌های خانگی دیگری نیز مثل مصرف زردچوبه، آلوئه ورا و خیار و غیره نیز می‌توانند برای پوست مفید باشند.

لیمو به‌عنوان یکی از مرکبات، پوست را همانند پرتقال تحت تأثیر قرار می‌دهد. مقدار بالای اسیدسیتریک آن پوست را سفید می‌کند، درحالی‌که ویتامین C موجود در آن باعث تقویت سلول‌های جدید پوست می‌شود. لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به بهبود پوست کمک می‌کند.

سال هاست که برای سفید کردن پوست از لیمو استفاده می شود.

https://salamatcenter.com/medical/1733-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

https://ordme.com/blog/article/glutathione-whitening-pills/

 

loader

لطفا شکیبا باشید ...