0

چه اسباب بازی ای مناسب کودک زیر دو سال است؟

اسباب بازی خرید اسباب بازی اسباب بازی کودکان اسباب بازی کودک زیر دو سال خرید عروسک اسباب بازی های بچگانه
ثبت شده 3 سال پیش توسط فرزیاب از سوالات جستجو شده ویرایش شده در 1400/3/13

میخواستم بدونم چه اسباب بازی هایی برای بچه های زیر دو سال مناسب است


1 جواب

0
3 سال پیش توسط: پریسا قلی زاده

 

انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان choosing-right-toys-for-right-age یکی از مهم ترین اقداماتی است که توسط والدین آن ها صورت می گیرد. چرا که کودکان در این سن در مرحله بسیار حساسی از دوران رشد و تکامل هستند.

تهیه اسباب بازی مناسب

در طی این سنین، کودکان شروع به راه رفتن و صحبت کردن می کنند و پیوسته در حال کشف دنیای اطراف خود هستند. کاوش در مورد مرزهای تعیین شده توسط قوانین و محدودیت های جسمی و رشدی او، بخش عمده ای از زمان کودکان را اشغال می کند.

طبیعتا انتخاب محیط پیرامون کودکان با همه جزئیات آن از جمله اسباب بازی های آن ها، نقش پر رنگی در رشد و تکامل کودکان ایفا خواهد کرد. اما آن ها همچنین می توانند با خطراتی برای سلامت آن ها همراه باشند. کودکان زیر دو سال همواره در معرض خطر بلعیدن اشیای ریز و خفگی قرار دارند.

بنابر این ضروری است که والدین در هنگام بازی کودکان، اسباب بازی های آن ها را مورد بررسی قرار دهند. در این مقاله به بررسی ویژگی های کودکان زیر دو سال و نحوه انتخاب اسباب بازی مناسب برای آن ها خواهیم پرداخت.

 

کودکان زیر دو سال دارای چه مشخصه های رفتاری هستند؟

  • به تنهایی راه می رود
  • اسباب بازی های پشت سرش را به هنگام راه رفتن می کشد
  • شروع به اجرا می کند
  • ایستاده به توپ ضربه می زند
  • مهارت های دست ها و انگشتانش افزایش می یابد
  • نام افراد آشنا، اشیا و اجزای بدن را می شناسد
  • دستورالعمل های ساده را دنبال می کند
  • از عبارات ساده استفاده می کند
  • اشیا را حتی وقتی زیر دو یا سه پوشش پنهان می کند، می یابد

 

اسباب بازی مناسب و قابل استفاده برای کودکان زیر دو سال چه ویژگی دارد؟

در طی این سنین حتما متوجه خواهید شد که کودک شما به نسبت قبل جسورتر شده است. اما اغلب میان خواسته درونی اش مبنی بر انجام امور به طور مستقل و از سویی دیگر، نیاز به کمک شما دائما در تعارض است. مهارت های زبانی اش در حال پیشرفت است و می تواند به طور قطع خواسته ها و نیازهایش را بشناسد و در قالب جملات ساده آن ها را بیان کند.

کودکان زیر دو سال همچنین قوه تخیل خود را به کار می گیرند و می توانند تصاویر را در ذهن خود شکل دهند. . متخصصان رشد کودک معتقدند اسباب بازی ها برای کودکان نوپا دو کارکرد مهم دارند: تحریک کودکان و ترغیب آن ها به بازی و کشف محیط و نیز توسعه مهارت هایی مانند کنترل حرکتی خوب شامل تمرکز و ارتباطات.

متخصصان بر این باورند که همراهی کردن والدین با کودکان در هنگام بازی، سبب رشد اجتماعی بهتر و نیز تقویت دلبستگی می شود. برای انتخاب اسباب بازی های مناسب، می توانید از ابزارها و سرگرمی هایی که جنبه آموزشی داشته باشند استفاده کنید و زمینه های پرورش خلاقیت و اعتماد به نفس و نیز افزایش مهارت در کودک را ایجاد کنید.

افزایش مهارت با اسباب بازی مناسب

در هنگام خرید اسباب بازی مناسب برای کودکان زیر دو سال چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

  • قابل شستشو باشد
  • اسباب بازی های پارچه ای باید در برابر شعله مقاوم باشد
  • کلیه وسایل باید از مواد اولیه غیر سمی ساخته شده باشد
  • هرگز از اسباب بازی های قدیمی که ممکن است غیر استاندارد و یا فرسوده باشد، استفاده نکنید
  • اسباب بازی باید مناسب جثه کودک باشد
  • پر سر و صدا و یا دارای اصوات آزاردهنده برای کودک نباشد

 

اسباب بازی مناسب برای کودکان زیر دو سال شامل چه مواردی است؟

آموزش کودکان از طریق بازی، بهترین راه برای ارتقا دادن مهارت های حرکتی، جسمی و ذهنی آن هاست. همچنین می تواند یک راه عالی برای تقویت مهارت های ارتباطی در کودکان باشد خصوصا هنگامی که آن ها در حال یادگیری زبان و کلمات هستند.

این دسته از بازی ها، با استفاده از بافت، رنگ و اعداد، کودکان را با مفاهیم جدید آشنا می کنند و همچنین مهارت های حل مسئله در آن ها را تقویت می کند. برخی از انواع اسباب بازی هایی که می تواند برای تکامل و رشد ذهنی کودکان زیر دو سال مفید باشد شامل موارد زیر است:

ساخت پازل:

بازی با پازل نه تنها برای کودک لذت بخش است بلکه قدرت تمرکز و تشخیص او را بالا می برد. بهتر است در ابتدا پازل هایی انتخاب شود  که قطعات کمتری دارند و به مرور که کودک بازی را یاد گرفت، طرح های پیچیده تری تهیه شود.

توپ و اسباب بازی مناسب کودک

توپ و سرسره:

اسباب بازی های هل دادنی، سوار شدنی و کشیدنی از سرگرمی های محبوب کودکان در این سنین است. چرا که آن ها دوست دارند کارهایشان را خودشان انجام دهند و از تایید و تشویق شدن توسط دیگران لذت می برند.

ماشین های شارژی و سه چرخه ها از اسباب بازی های مناسب برای کودکان زیر دو سال است که در کنار محبوبیت و سرگرم کننده بودن، حس استقلال در کودک را به خوبی تقویت می کنند.

بلوک های چوبی یا پلاستیکی:

با درج حروف الفبا و اعداد بر روی این بلوک های کوچک، کودک به تدریج با این مفاهیم آشنا می شود. تعدادی از بلوک های رنگی را در اختیار کودکتان قرار دهید و از او بخواهید که آن ها را جمع آوری کند.

 

بازی با مانع:

این بازی به کودک این امکان را می دهد تا از مهارت های حرکتی خود به بهتربن نحو استفاده کند.

 

بازی شمارش اعداد:

می توانید روزانه اشیای خانه را برای آموزش شمارش اعداد به کودک به کار بگیرید.

 

توپ های رنگی:

کودکان نوپا شوت کردن و دنبال کردن توپ را دوست دارند. چند توپ رنگی تهیه کنید و به کودک اجازه دهید آزادانه با آن بازی کند.

 

بازی با رنگ ها:

بازی با رنگ ها در زمره جذاب ترین سرگرمی های کودکان قرار می گیرد حتی اگر در نهایت امر، بی نظمی زیادی به بار بیاورد!

 

به خاطر داشته باشید در هنگام بازی کردن با کودک، همواره فقط چند اسباب بازی محدود را در اختیار او قرار دهید و محیط بازی او را بیش از حد شلوغ نکنید. زیرا در این صورت کودک تمرکز بر روی بازی را از دست می دهد. بهتر است والدین، تعدادی از اسباب بازی ها را خارج از دسترس کودک نگه دارند و هر زمان که او لوازم قبلی را به طور کامل کشف کرد، برای ایجاد احساس طراوت و تازگی، اسباب بازی مناسب و جدیدی را در اختیار او قرار دهند.

چگونه اسباب بازی های کودکان زیر دو سال را ایمن نگه داریم؟

اسباب بازی مناسب و سالم برای کودک

پس از خریدن اسباب بازی های مناسب و ایمن، مهم است که مطمئن شوید کودکان با طریقه استفاده از آن آشنایی دارند. بهترین راه برای انجام این کار، نظارت بر آن ها هنگام بازی کردن است.

بازی کردن با کودکان علاوه بر تقویت همدلی، باعث می شود از ایمنی آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید به طور مرتب اسباب بازی های کودک را بررسی کنید که شکسته یا غیر قابل استفاده نباشند و در صورت مشاهده شکستگی در قطعات اسباب بازی های کودک، بلافاصله آن را دور ریخته و یا تعمیر کنید.

توجه داشته باشید بعضی از اسباب بازی های پلاستیکی را می توان با صابون ضد باکتری یا سایر مواد شوینده به خوبی شستشو داد اما بهتر است در ابتدا دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

مرکز پرستاری سفیر آرامش آماده ارائه خدمات به والدین گرامی در خصوص بهترین روش های تربیت و پرورش کودکان دلبندشان می باشد. با همراهی پرستاران ماهر این مرکز فرزندانی موفق و سلامت تربیت نمایید.

خرید بهترین اسباب بازی کودک برای 1 ماه تا 3 سال

بسیاری از والدین قبل از خرید اسباب بازی برای کودک نوپای خود اصلا به این موضوع فکر نمی ‎کنند که آیا ممکن است این اسباب بازی برای کودکم مضر باشد ؟ اطلاعات حاکی از آن است که بسیاری از کودکان بر اثر بازی با اسباب بازی های خطرناک راهی بیمارستان می ‎شوند.

 

کودکان خردسال تقریبا از شروع یک سالگی وارد مرحله آگاهانه زندگی خود می ‎شوند و در این دوران افکار و علایق آن ها دائما در حال تغییر و گسترش پیدا کردن است . در این دوران ممکن است والدین متوجه این موضوع شوند که کودکشان دیگر علاقه ای به بازی کردن با اسباب بازی های سابق خود را ندارد و به دنبال اسباب بازی های جدیدی برای خود است . حال سوال این است که چگونه می ‎توان برای کودک 1 تا 3 سال خود اسباب بازی مناسب تهیه کنیم ؟

در این قسمت از نمناک به ارائه نکاتی مفید برای انتخاب کردن اسباب بازی های مناسب برای کودکان رده سنی 1 تا 3 سال خواهیم پرداخت .

آنچه قبل از خرید اسباب بازی برای کودک باید بدانید

ماده اولیه

اولین و مهم ترین مشکلی که کودکان نوزاد با آن روبه رو هستند ، تمایل آن ها به قرار دادن اشیاء مختلف در دهان و بینیشان است و بنابراین اندازه و جنس مواد اولیه اسباب بازی از اهمیت بالایی برخوردار است .

برای انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان ، اولین الویت ایمنی و پس از آن بامزه بودن آن است و یافتن اسباب بازی که با مواد اولیه مناسب ساخته شده باشد ، کار آسانی نیست و از آنجایی که کودکان خردسال اسباب بازی های خود را دائما در دهان شان قرار می ‎دهند ، مواد شیمیایی مضر موجود در اسباب بازی مورد نظر ممکن است باعث آسیب رسیدن به کودک شود.

معمولا همه اسباب بازی ها برای کودکان جذاب به نظر می‎ رسند و برای والدین بی ضررند اما ممکن است یک عنصر خطرناک در ماده اولیه اسباب بازی موردنظر وجود داشته باشد که امنیت کودک شما را به خطر بیندازد .

اسباب بازی کودک

زیبایی

والدین معمولا در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود ، بیشتر از هرچیز دیگری به زیبایی آن توجه می ‎کنند زیرا اگر اسباب بازی از زیبایی خاصی برخوردار نباشد ، کودک علاقه ای به بازی کردن با آن از خود نشان نخواهد داد و بنابراین در انتخاب اسباب بازی برای کودک خود باید به هماهنگی رنگ ها ، طراحی و سبک اسباب بازی مورد نظر توجه کنید و ظاهر اسباب بازی باید به گونه ای باشد که توجه کودک را به خود جلب کند .

قابلیت استفاده مجدد

بسیاری از اسباب بازی ها مانند خانه سازی ها این قابلیت را دارند که با آن ها اشکال متنوعی ساخت و از رنگ های متنوعی استفاده کرد و همچنین این گونه اسباب بازی ها از اندازه مناسبی برخوردارند که کودکان بزرگتر از 6 ماه به راحتی می ‎توانند با آن ها بازی کنند و نمی توانند آن ها را در دهان خود قرار دهند .

این بازی ها همچنین برای رده های سنی متفاوتی وجود دارد ؛ برای مثال برای کودکان یک ساله دارای اشکال ساده تر و برای کودکان بزرگتر دارای اشکال پیچیده تر هستند که چنین اسباب بازی هایی از تنوع بالایی برخوردار بوده وکودکان را در هر سنی سرگرم می ‎کنند .

از خریدن تبلت ، گوشی هوشمند و. . . برای کودکان خود خودداری کنید

کودکان و بالاخص کودکان خردسال در دوره ای از زندگی خود هستند که توانایی حسی آن ها درحال پیشرفت کردن است . اگر کودک در این سنین در معرض استفاده از تبلت ، تلفن همراه و یا بازی های ویدئویی قرار بگیرد به درک منفعلانه عادت می‎ کند که بهتر است بعد از بزرگ شدن فرزندتان اینگونه وسایل را در اختیارشان قرار دهید ، نه در دوران کودکی .

توجه به علایق جدید

اگر در مورد مناسب بودن خرید یک اسباب بازی خاص برای کودک خود مطمئن نیستید ، بهتر است که قبل از خرید اسباب بازی مورد نظر با کودک خود به انجام بازی مشابه آن بپردازید و با توجه به عملکرد کودک در طول بازی ، متوجه خواهید شد که آیا به انجام آن بازی علاقه ای دارد یا خیر .

به علایق کودک خود توجه کنید

اسباب بازی ها مخصوص کودکان هستند نه بزرگ ترها پس بنابراین بسیار مهم است که اسباب بازی ای را تهیه کنید که کودکتان به آن علاقه مند است و از بازی با آن لذت می ‎برد ؛ برای مثال ممکن است کودکتان علاقه ای به بازی با پازل نداشته باشد و علاقه مند به بازی با توپ باشد .

انتخاب اسباب بازی

بازی های مخصوص سنین بزرگ تر از سن فرزند خود را خریداری نکنید

وقتی اسباب بازی مخصوص سنین بالاتر از سن فرزند خود را خریداری می ‎کنید ، کودکتان از انجام صحیح آن بازی عاجز است و زمانی که کودک به سن مناسبی برای انجام بازی مورد نظر رسید ، دیگر تمایلی به بازی کردن با آن اسباب بازی نخواهد داشت .

توجه کردن به مغازه اسباب بازی فروشی

هنگام خرید اسباب بازی تنها توجه کردن به مناسب بودن اسباب بازی کافی نیست ، بلکه باید توجه کنید که آیا اسباب بازی را از فروشگاه مناسبی خریداری می ‎کنید یا خیر ! بنابراین بهتر است از فروشگاه های معتبر اسباب بازی خرید خود را انجام دهید .

سایر نکات:

  1. قبل از دادن اسباب بازی به کودک خود بسته های پلاستیکی را از اسباب بازی جدا کنید . کاور های پلاستیکی بسیار خطرناکند زیرا ممکن است کودک آن را بر روی سر خود کشیده و دچار خفگی شود .
  2. از خرید اسباب بازی هایی با لبه تیز خودداری کنید .
  3. طول اسباب بازی ها باید به اندازه ای باشد که کودک نتواند آن را دهان خود قرار داده و ببلعد و ممکن است اسباب بازی دارای قسمت های جدا شونده ای باشد که کودک با جدا کردن آن قطعه و قرار دادن آن در دهان خود دچار خفگی شود.
  4. از خرید اسباب بازی هایی که دارای آهن ربا هستند بپرهیزید؛ بلعیدن دو قطع آهن ربا می‎ تواند منجر به انسداد روده ، سوراخ کردن آن و حتی مرگ کودک شود .
  5. از خرید اسباب بازی های خز دار صرف نظر کنید.
  6. بادکنک ها برای کودکان بسیار سرگرم کننده هستند اما ممکن است کودکان قطعات تکه تکه شده بادکنک ترکیده را دردهان خود قرار داده و ببلعند .
  7. به دنبال خرید اسباب بازی های برقی و یا باتری ای نباشید چرا که کودک به راحتی می ‎تواند درپوش باتری را جدا کرده و باتری و درپوش را در دهان خود قرار دهد .
  8. از انتخاب اسباب بازی هایی با قطعات مکانیکی مانند فنر، چرخ دنده ، چرخ و یا لولا خودداری کنید .
  9. اسباب بازی های دارای صدای بلند مانند تفنگ نیز می ‎تواند برای سلامت گوش کودک نوپا شما مضر باشند .
  10. اسباب بازی های پرتابی مانند بومرنگ نیز می ‎توانند باعث آسیب رسیدن به چشمان کودک شما شوند و اگر فرزند بزرگ تر شما از چنین اسباب بازی هایی استفاده می ‎کند به او گوشزد کنید که باید مراقب برادر یا خواهر کوچک تر خود باشد .

در نهایت هر اسباب بازی ای دارای مزایا و معایب خاص خود است و هیچ چیز کاملا خوب و یا بد نیست . ما در حال حرکت به دنیای جدید و پیشرفته هستیم و اسباب بازی های سنتی نباید منجر به عقب ماندن کودکانمان از دنیای پیشرفته امروز شوند .

بهترین اسباب بازی کودک

معرفی اسباب بازی های مناسب برای کودکان سنین زیر 1 تا 3 سال

اسباب بازی مناسب کودکان از تولد تا شش ماهگی

  • جغجغه بارنگ های روشن و بافت متفاوت
  • اسباب بازی های آویزی برای تشویق کودک به تحرک، گرفتن و لگد پرانی
  • کتابهای نرم یا پهن
  • قطعاتی برای کشف دهان و دندان در آوردن کودک که مخصوص گذاشتن در دهان است.

اسباب بازی مناسب برای کودکان شش تا دوازده ماهه

  1. اسباب بازی های ضربه زدنی مانند چکش یا طبل.
  2. اسباب بازی هایی مانند ماشین هایی که به دنبال کودک کشیده می شود برای تشویق به حرکت
  3. اسباب بازی هایی مانند واگن پر از مکعب برای تشویق کودک به ایستادن و راه رفتن
  4. کتاب های ساده دارای عکس ها و کلمات مربوط به عکس
  5. اسباب بازی های موزیکال و تکان دادنی مانند طبل ها
  6. اسباب بازی های باز و بسته شونده

اسباب بازی مناسب نوزادان

اسباب بازی مناسب برای کودکان یک تا دو ساله ( نوپا )

  1. مکعب هایی که روی هم می گذارند و با آن وسایل مختلف را شبیه سازی می کنند.
  2. اسباب بازی های موزیکال.
  3. کتاب داستان های ساده و کودکانه همراه با شعرخوانی
  4. قطعاتی برای درست کردن شکل ها.
  5. معماها و پازل های ساده
  6. اسباب بازی هایی مانند جارو یا تلفن کوچک.
  7. وسایلی برای ساخت و ساز

اسباب بازی مناسب برای کودکان دو تا سه ساله

  1. معماها و پازل های پیچیده
  2. انواع عروسک
  3. فعالیت های برای ساخت و ساز.
  4. بازی هایی برای درگیر کردن تخیل کودک مانند خاله بازی ، معلم بازی و ... با وسایل سرویس چای خوری، سرویس پخت و پز و سرویس پزشکی و خانه های عروسکی و... .
  5. اسباب بازی های هنری و کاردستی مانند کشیدن نقاشی و بازی های مانند بافتنی.
  6. مکعب هایی برای چیدن روی هم
  7. کتاب های داستان پیچیده

۱۰ مورد از بهترین اسباب بازی برای کودک ۲ ساله چیست؟

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

در این مقاله قصد دارم به ۱۰ مورد از بهترین های اسباب بازی برای کودک ۲ ساله اشاره کنم.
لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید.
با مشاوره از کارشناسان کودک به نکات مهمی در این باره پرداخته ام.

کودکانی که در سال های اولیه ی عمر ، در محیطی مناسب پرورش می یابند ،معمولا بهره ی هوشی بالائی دارند و آسان تر با مدرسه سازگار می شوند .
به بیان دیگر می توان گفت:
اگر می خواهید کودکتان در بزرگسالی انعطاف پذیرترین قدرت مغزی را برای یادگیری داشته باشد ، او را درمحیطی با انواع محرک های حسی پرورش دهید.

بدین منظور ، بازی و اسباب بازی می تواند بهترین شیوه برای رسیدن به این اهداف باشد.
اسباب بازی برای کودک ۲ ساله کمک می کند تا با تمرکز بر بازی و کشف و کنجکاوی، در داخل یا خارج از خانه، لذت ببرد.

مروری بر روانشناسی کودک ۲ ساله تا  ۳ ساله :

  • این سن یکی از مهم ترین دوره های رشد احساسی کودک است.
  • مسائل حساسی در این سن حضور دارند.از شیر گرفتن کودک و از پوشک گرفتن.که مهم ترین نقاط رشد همه جانبه کودک هستند.
  • در سن دو سالگی احساسات و هیجانات کودک بیشتر بروز پیدا می کند و در خود هیجانات جدیدی را تجربه می کند.
  • هیجان های خودآگاه شرم،خجالت و غرور از حدود دو سالگی نمایان می شود.
  • و همگام با همین احساسات، همدلی کردن در کودکان آغاز می شود.
  • در سن دوسالگی کودک تحرک و کنجکاوی زیادی دارد.
  • هم چنین کودک درک می کند که رفتار شما بر او و رفتار او بر شما تاثیر گذار است.
  • گفتار کودک پیچیدگی بیشتری پیدا میکند.
  • در اوایل دو سالگی واژگانی مرکب از ۵۰کلمه دارد و در اواخر سه سالگی به ۱۰۰ کلمه می رسد.
  • سوال های ساده مثل کجارفت؟ می پرسد وپاسخ های یک یا دوکلمه ای می دهد مثل اونجا.
  • ازترکیبات دوکلمه ای زیاد استفاده می کند.
  • برخی ضمایر را بکار می برد. در برقراری ارتباط همکاری می کند و سوال های بی شماری را می پرسد.
  • فکر کردن کودک بر اساس هر چیزی است که تا به حال یادگرفته است.
  • او درمورد مفاهیمی مثل بزرگ و کوچک،روز و شب و متضادها بیشتر می فهمد.
  • در این سن کودک شروع به یادیگری رنگ ها می کند.

توانایی های کودک ۲ ساله :

در دو تا سه سالگی کودک شما قادر است که :

 

  •  در احساسات با اطرافیانش همدلی کند.
  •  رنگ ها را شناسایی کند و هر شی را بر اساس رنگش دسته بندی کند.
  •  در اواخر سه سالگی به راحتی از پله ها بالا و پایین رود.
  •  به جزییات بیشتر دقت کند.در حین کتاب خواندن برای کودک متوجه می شوید که به جزییاتی اشاره می کند که قبلا به آن ها بی توجه بود.

 

اسباب بازی برای کودک ۲ ساله :

این اسباب بازی ها، فرصت بی پایانی را برای کودک دو ساله فراهم می کند تا آنها را از بین ببرد و محدودیت ها ی خود را کاهش دهد.
در این سن، کودکان بهترین بازی را از بازی های بدون ساختار یاد می گیرند.

۱۰ مورد از اسباب بازی برای کودک ۲ ساله :

  1. به دلیل شناسایی احساسات توسط کودک در این سن سعی کنید بازی ها و نمایش هایی را با کودک انجام دهید که به مسئله احساسات کودک بپردازد، تا بتواند در سنین بالاتر به مهارت خودگردانی عواطف و احساساتش دست یابد.
    برای انجام دادن یک نمایش عروسکی می توانید از عروسک های انگشتی استفاده کنید که به عنوان یک نمونه اسباب بازی برای کودک ۲ ساله فوق العاده است.
  2. استقلال در حال شکل‌گیری و علاقه‌ی کودک دو ساله‌ی شما به رنگ‌ها و سایر مفاهیم، در کنار افزایش گستره‌ی توجه او، این سن را به یک موقعیت عالی برای نقاشی و طراحی تبدیل می‌کند.
    از نقاشی ها و خط‌خطی های به ظاهر بی سروته فرزند خود کیف می کنید و از در یخچال گرفته تا روی میز محل کارتان را پر کرده اید از این هنرمندی های خام و زیبا؟
    خوب، چرا این علاقه را بیشتر در وجود فرزند خود تقویت نمی کنید؟
    برای او انواع مداد و کاغذ و وسایلی خریداری کنید که با ذوق و علاقه بیشتر این کارها را انجام دهد.
    خدا را چه دیدید شاید در این کار استعداد فوق العده ای داشت
    برای این منظور، ماژیک، مدادشمعی، آبرنگ و کاغذ طراحی مناسب کودک دو ساله بخرید و در اختیارش قرار دهید.

     

    اسباب بازی برای کودک 2 ساله

  3. پیدا کردن ارتباط بین اشیا در این سن برای کودکان جذاب است و هم چنین با بازی هایی از این دست دقت و تمرکز کودکان تقویت می شود.
    برای انجام این بازی می توانید از جورچین های ارتباطی برای کودک دلبندتان استفاده نمایید.
  4. پازل یکی از بازی‌های مورد علاقه کودکان در این سن است. وقتی کودک قطعات پازل را درهم جفت می‌کند و یک شکل شگفت انگیز به وجود می‌آورد انگار تمام دنیا را کسب کرده. این پیروزی برایش بیش از هر چیز خوشایند است. بازی با پازل نه تنها برای کودک لذت بخش است بلکه قدرت تمرکز و تشخیص او را بالا می‌برد، بهتر است اول پازل‌هایی انتخاب کنید که قطعات کمتری دارند و به مرور که کودک بازی را یاد گرفت به تعداد قطعات اضافه کنید.
    پازل های دو تکه ای برای این سن بهترین پازل و اسباب بازی برای کودک ۲ ساله است.بازی فکری
    کودک دوساله با ساختن پازل خیلی چیزها می آموزد. رنگ و شکل و اندازه و قالب ها را یاد می گیرد و متوجه می شود هر قطعه ای جایگاه ویژه خودش را دارد و اگر در جای صحیح قرار ندهند، نمی تواند به شکل موردنظر دست پیدا کند.
    مثلا برای یاد دادن حیوانات به کودک، پازل حیوانات برای او بخرید و اسم حیوانات مختلف و حتی غذاهای مختلف حیوانات را به کودک بیاموزید.
    مثلا نمونه های دیگر پازل یک تکه مثل هوش چین  با هدف آشنایی با اشیای اطراف ، وسایل نقلیه ، میوه ها حیوانات و افزایش هوش طبیعت گرا و علاقمند کردن کودکان به زمینه های مختلف طراحی شده است .
    در این بازی یک صفحه پلاستیکی با ۱۵ پنجره مصور و ۶۰ مهره مصور در اختیار کودک است .با عوض کردن صفحه کودک می تواند به یک دسته از اطلاعات جدید دست پیدا کند. در این بازی او باید هر یک مهره را بر روی تصویرخودش درون صفحه بازی قرار دهد .یادگیری رابطه و تناظریک به یک ازمفاهیم مختلف از نتایج این بازی می باشد.با توجه به اینکه انگلیسی هر تصویر روی آن وجود دارد می توان ازاین بازی درجهت یادگیری زبان نیز استفاده کرد.
  5. انواع اسباب بازی های ساخت و ساز :

    آجرهای خانه سازی(لگو) بهترین وسیله برای تقویت مهارت های رشد و پرورش کودکان است.
    با کمک این اسباب بازی ها، کودک قدرت انتخاب، در دست گرفتن، روی هم چیدن و دسته بندی رنگ ها و شکل ها را می آموزد.
    دراین نوع بازی ها کودک تحت محدودیت خاصی قرار نمی گیرد و این آزادی را دارد که با تکیه بر قدرت خلاقیت خود، شکل های متنوع و نامحدودی را خلق نماید که این امر موجب افزایشاعتماد به نفس در کودک می گردد و او را ساعت ها سرگرم می کند و یک نمونه مناسب اسباب بازی برای کودک ۲ ساله به شمار می رود.
    اسباب بازی برای کودک 2 ساله
  6. اسباب بازی فکری مکعب هوش لبخند :
    مکعب هوش لبخند یک اسباب بازی فکری آموزشی است.
    اسباب بازی پلاستیکی که بر روی هر وجه آن یک چهره ی خندان طراحی شده است .
    کودک می بایست با توجه به اشکالی که روی هر وجه مکعب خالی است قطعه ی مشابه را تشخیص داده و در درون آن جاگذاری کند .
    قطعه داخل مکعب جای گرفته و به درون آن می افتد.
    شاید در ابتدا پیدا کردن جای مناسب هر قطعه برای کودک سخت باشد، ولی در انتها وقتی کودک به نتیجه برسد، بسیار احساس غرور و اعتماد به نفس خواهد کرد. همچنین می توانید حین بازی اشکال را نام برده و از کودک بخواهید رنگهای اشکال را طبقه بندی کند.اسباب بازی فکری و سرگرمی
  7. اسباب بازی های موزیکال :
    کودکان به طور کلی موسیقی را دوست دارند.
    به او یک پیانو اسباب بازی بدهید و ببینید که او چگونه صفحه کلید را لمس کرده و سعی می کند تا آهنگی را خلق کند.
    اسباب بازی مناسب کودک 2 ساله
  8. کتاب برای هر سنی مناسب است.
    کودک شما از تماشای کتاب های تصویری با عکس از فعالیت ها و اشیاء آشنا لذت می برد.
    اما مواظب باشد برای کودک دوساله خود کتابی بخرید که داستان و عکس های بیشتر و پیچیده تری داشته باشد و خیلی ساده نباشد.بازی با کودک 2 ساله

     
  9. توپ بازی کردن :
    توپ یک اسباب بازی برای کودک دو ساله است.
    کودک در این سن دوست دارد توپ را پرت کند زیر آن لگد بزند و یا آن را روی هوا بچرخاند.
    هنگامی که او این کار را انجام می دهد، او را تشویق کنید که سعی کند خم شده و با پا به توپ ضربه بزند.
    این کار برای هماهنگی حرکات بسیار مناسب بوده و همچنین برای او بسیار سرگرم کننده است.
    توپ های جغجغه ای  نیز بسیار می تواند توجه کودکان را به خود جلب کند.
    مثلا بازی برج قورباغه به علت دارا بودن تنوع رنگ و توپ های جغجغه ای بسیار می تواند توجه کودکان را به خود جلب کند.
    عمل افتادن توپ ها از هر طبقه به طبقه بعدی همراه با تولید صدا به میزان زیادی است. در این قسمت می توانید خود را شگفت زده نشادن دهید و از کودک بپرسید چه اتفاقی اقتاده است؟
    کودک شما همراه با مفاهیمی چون اندازه، حجم، ترتیب، نسبت و مرحله را خواهد آموخت.
    خرید اسباب بازی برای کودک 2 ساله
  10. اسباب بازی های روی هم گذاشتنی و اسباب بازی هایی که به شناخت شکل، اندازه و رنگ کمک می کند.
    مثلا دربازی فکری برج مکعب ،ضمن تقویت مهارت های حرکتی ظریف و قدرت انگشتان کودک ،مفاهیم متنوعی مانندمفهوم حجم و اندازه ، رنگها وحیوانات ،میوه ها و سبزیجات و حتی آشنایی با کلمات انگلیسی از همان دوران کودکی می شود.
    اسباب بازی فکری کودک 2 ساله
  11. اسباب بازی حرکتی  :
    در این سنین مهارت های مربوط به عضلات درشت رشد می کند.
    در واقع اسباب بازی  هل دادنی و سوارشدنی و کشیدنی  بازی های این سن هستند.
    کودک به قدر کافی بزرگ شده و دوست دارد کار‌هایش را خودش انجام دهد تا مانند والدینش دیده شود و از این کار لذت می‌برد.
    ماشین‌های شارژی و سه‌چرخه‌ها از اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده این سن هستند که هم حس استقلال او را تقویت می‌کنند و هم سرگرم‌کننده هستند.
    یا مثلا شما پدرومادرها بازی دالی موشه بازی معروف قدیمی رو به یاد دارید؟
    کودکان معمولاً تا هجده ماهگی نسبت به پایداری شیء آگاهی پیدا می‌کنند؛
    برای همین بچه ها از بازی دالی موشه که در آن بزرگترها دستشان را روی صورتشان می‌گیرند و بعد صورت خود را نشان می‌دهند، بسیار لذت می‌برند.
    بازی دالی توپه هم بر اساس همین بازی سنتی و محبوب ساخته شده است.
    این بازی فوق العااده در هماهنگی چشم و دست کودک و کنترل حرکت های ظریفدست و تقویت انگشتان دست و دست ورزی تاثیر دارد.

     

    اسباب بازی برای کودک 2 ساله

خوب!شما چه بازی هایی با کودک ۲ ساله خود در منزل می کنید؟
برای کودک خود تا بحال چند اسباب بازی برای کودک ۲ ساله خود خریدید؟ آیا بنظرتون مناسب سنشون بوده ؟ لطفا در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

اسباب بازی مناسب برای کودکان زیر دو سال و هر آنچه والدین و ...

اسباب بازی مناسب کودک زیر 1 تا 3 سال - نمناک

سوال یا مشکل مطرح شده از بخش جستجو توسط مدیر سایت در بخش سوالات درج شده است اگر شما سوالی مشابه با این سوال یا ایرادی چه از لحاظ نوشتاری چه از لحاظ دستور زبان و غیره مشاهده میکنید می توانید این سوال را از اینجا ویرایش کنید

loader

لطفا شکیبا باشید ...