0

رنگ کردن مو با حنا

حنا رنگ مو رنگ کردن موبا حنا حنا و سدر حنا هندی قهوه
ثبت شده 3 سال پیش توسط الهه مقدم نژاد ویرایش شده در 1400/3/11

سلام میخام موهامو با حنا رنگ کنم. حنا هندی بهتره یا معمولی؟ حنارو با چی قاطی کنم سدر یا قهوه تا خوش رنگ تر بشه؟

رنگ کردن مو با حنا

2 جواب

0
3 سال پیش توسط: امیر امانی

رنگ کردن مو با حنا

بارها در خانم هایی که پا به سن میگذارند دیده شده که موهای خود را با مواد شیمیایی رنگ میکنند و این مسئله باعث ضعیف شدن تار و ریشه ی مو میشود؛ پیشنهاد ما به این عزیزان استفاده از مواد طبیعیست. مواد طبیعی زیبایی، درخشندگی و سلامت را به موهای شما هدیه می دهند. اگر از دست موهای سفید یا خاکستری خود خسته شده اید، می توانید به راحتی آن را با مواد طبیعی بپوشانید. یکی از این مواد طبیعی حناست. در ادامه ما به شما آموزش میدهیم که چگونه موهای خود را با حنا رنگ کنید. حنا نه تنها می تواند موهای شما را رنگ کند بلکه باعث ضخیم تر، قوی تر و نرم تر شدن موهای شما خواهد شد. اگر به طور منظم از این ماده استفاده شود، ریشه مو تقویت خواهد شد. بهترین نکته ای که در مورد حنا وجود دارد این است که بر روی ریشه های مو اعمال می شود و می تواند ضخامت و استحکام را به ریشه مو بیفزاید. همین امر باعث می شود موها حجیم تر شوند.

فواید حنا برای موهای سر:

حنا یک ماده طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. علاوه بر این، می تواند تعادل پوست سر را حفظ کند بدون اینکه تعادل طبیعی موها به هم بخورد. پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد همچون قفسه های کابینت نگهداری شود زیرا نور می تواند قدرت آن را از بین ببرد. ممکن است با مقالاتی روبرو شده باشید که توصیه می کنند حنا را در یخچال نگهداری کنید اما این موضوع توصیه نمی شود. اگر پودر حنا در یخچال نگهداری شود، تاثیر خود را از دست می دهد. به طور متوسط برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری باید ترکیب حنا را در سه الی چهار هفته اعمال کرد. اگر دوست دارید موهایتان زیبایی طبیعی خود را حفظ کند به سمت حنا بروید. همانطور که می دانید استفاده از رنگ های مصنوعی، عوارض جانبی بسیاری دارد. به همین خاطر همیشه توصیه می شود تا جایی که می توانید از رنگ موهای طبیعی استفاده کنید. یکی از خصوصیات جالب حنا این است که می تواند موهای شما را تغذیه کند. این ماده همانند یک مرطوب کننده برای پوست عمل می کند. زنانی که بعد از رنگ مو با خشکی ، سوزش و خارش پوست مواجه می شوند، بهتر است برای یکبار هم که شده از حنا برای رنگ کردن موهای خود بهره ببرند. این ماده موهای شما را نرم می کند.

آزادی قسمت حمید صفت می‌شود؟آخرین وضعیت بحران کرونا در ایران

 

چگونه با حنا و قهوه رنگ موی گیاهی قهوه ای روشن و تیره درست کنیم؟

رنگ موی قهوه ای یکی از پر طرفدارترین رنگ مو ها در بین خانم ها محسوب می شود و با استفاده از رنگ موی شیمیایی یا رنگ موی طبیعی می توان رنگ موی قهوه ای تیره و روشن را به دست آورد. حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن مو ها محسوب می شود، شاید فکر کنید که حنا مو ها را به رنگ قرمز در می آورد اما باید بگوییم که با استفاده از ترکیب حنا و مواد دیگر می توان رنگ موی طلایی تا قهوه ای سوخته را به دست آورد. شما استفاده از ترکیب جادویی حنا و قهوه می توانید رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن داشته باشید.

مواد لازم برای رنگ موی قهوه ای سوخته

پودر حنا – 5 قاشق غذا خوری (بسته به بلندی و کوتاهی مو میزان آن متفاوت است)

پودر قهوه – 1 قاشق غذا خوری

آب – 1 فنجان

طرز تهیه رنگ مو با حنا و قهوه

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند. حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد. حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

همه چیز درباره رنگ موی بالیاژهمه چیز درباره رنگ موی بالیاژ

رنگ موی قهوه ای روشن با حنا و قهوه و بابونه

شما با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن را به دست آورید؛

مواد لازم برای رنگ موی قهوه ای روشن

  • پودر حنا – 5 قاشق غذا خوری (بسته به بلندی و کوتاهی مو میزان آن متفاوت است)
  • پودر قهوه – 1 قاشق غذا خوری
  • بابونه – 2 قاشق غذا خوری
  • آب – 2 فنجان

طرز تهیه رنگ مو با حنا، قهوه و بابونه

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید. آب را بجوشانید و بابونه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا رنگ آن در بیاید. در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و دمنوش بابونه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند. حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد. حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

چرا اکستنشن ابرو بهتر از میکروبلیدینگ است؟چرا اکستنشن ابرو بهتر از میکروبلیدینگ است؟

حنای سیاه برای موهای خاکستری:

بهترین نوع حنا برای پوشش دادن موهای خاکستری، حنای سیاه است. این نوع حنا رنگ بسیار خوبی به موهای شما می بخشد و معمولا با حنای طبیعی ترکیب می شود تا رنگ سیاه طبیعی حاصل گردد. بسته به نوع مو و رنگ آن، نتایج حاصل از این رنگ ها متفاوت خواهد بود. سعی کنید از گیاهان مختلف به همراه حنای سیاه استفاده کنید تا به سایه رنگی مطلوب خود دست یابید. فقط به خاطر داشته باشید که حنای سیاه می تواند باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود. بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید. اعمال حنای سیاه بر روی موها تقریبا 5 الی 15 دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از اعمال کردن حنا، باید موهای خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید و یک ساعت منتظر بمانید.

چگونه حنای سیاه را بر روی موهای خود اعمال کنیم؟

بهترین روش برای اعمال حنا استفاده از برس مخصوص موست. بعد از اعمال حنا، موهای خود را بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت بماند. بعد از یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی مناسب بشویید. همیشه باید پودر حنای طبیعی بخرید. از خرید حنای بسته بندی شده که دارای مواد مصنوعی است خودداری کنید. اگر با محصولاتی روبرو شدید که ترکیبی از حناها را ارائه می دهد، برچسب پشت آن را به دقت مطالعه کنید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید. اگر بر روی بسته بندی ، حنای 100 درصد خالص نوشته بود، اعتماد نکنید.

  • موادی که برای تهیه حنای سیاه نیاز دارید:
  • سه قاشق پودر حنای طبیعی
  • نصف پیمانه آب داغ
  • یک کاسه برای ترکیب حنا
  • روزنامه قدیمی برای قرار دادن کاسه بر روی آن
  • کلاه مخصوص رنگ
  • دستکش یا برس مو
  • نرم کننده

چگونه از حنا برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری استفاده کنیم؟

مرحله اول:برگ های چای سیاه را بجوشانید:

اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید جوشاندن برگ های چای سیاه در آب است. یک ماهیتابه بردارید و آب را داخل آن بریزید. گاز را روشن کنید و برگ چای را به آن بیفزایید. اجازه دهید بجوشد و حباب بزند. آن را به آرامی حرارت دهید تا حجم آب به نصف کاهش پیدا کند.

مرحله دوم:ماسک حنا را آماده کنید.

مرحله بعدی آماده کردن ماسک حناست. پودر طبیعی حنا را بسته به موهای خود بردارید. سپس به مدت 8 ساعت در آب خیس کنید. بعد از انجام اینکار، مخلوط چای سیاه را داخل آن بریزید. کمی آب لیموی تازه به آن بیفزایید. ترکیب را خوب هم بزنید. همچنین باید کمی پودر املا به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:ماسک را روی موهای خود اعمال کنید

حالا قسمتی از موهای خاکستری خود را بردارید. اگر همه جای مو خاکستری یا سفید است می توانید حنا را روی تمامی قسمت های آن اعمال کنید. ماسک حنا را بردارید و به کمک برس مو بر روی موهای خود اعمال کنید.

مرحله چهارم:منتظر بمانید

شما نمی توانید بعد از اعمال حنا بر روی موهای خود آن را بشویید. باید حداقل سی دقیقه منتظر بمانید. در این میان، کلاه مخصوص رنگ را بردارید و روی موهای خود بگذارید. می توانید در این مدت کتاب بخوانید، به موسیقی گوش دهید یا به کارهای خود برسید.

مرحله پنجم:موهای خود را بشویید

بعد از اینکه سی دقیقه زمان مورد نیاز سپری شد، می توانید موهای خود را بشویید. مطمئن شوید که حنا را به خوبی می شویید.شستن حنا از روی مو کمی زمانبر خواهد بود. آب سرد در این مواقع عالی خواهد بود. همچنین می توانید مقداری نرم کننده بر روی موهای خود اعمال کنید. موهای خود را به خوبی ماساژ دهید و سپس بشویید. بعد از انجام شستشو، حتما از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

0
3 سال پیش توسط: نیلوفر موسوی

روش مو رنگ کردن با حنا در منزل

رنگ کردن مداوم موها با مواد شیمیایی سبب ضعیف شدن تار و ریشه ی مو می شود. اما برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری ناگزیر به رنگ کردن موها هستیم. شما می توانید به راحتی آن را با مواد طبیعی بپوشانید و زیبایی، درخشندگی و سلامت را به موهای خود هدیه دهید.

 

حنا یکی از مواد طبیعی برای رنگ کردن موهاست که باعث ضخیم تر، قوی تر و نرم تر شدن موهای شما خواهد شد. استفاده مکرر از حنا برای رنگ کردن موها سبب تقویت ریشه مو و افزودن ضخامت و استحکام به ریشه مو حجیم تر شدن موها می شود. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با فواید حنا و روش رنگ کردن مو با حنا آشنا خواهیم کرد.

رنگ مو با حنا

فواید حنا برای موهای سر:

  • حنا نوعی رنگ موی طبیعی و گیاهی است که موها را به رنگ قرمز متمایل به قهوه ای تغییر می دهد و خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد.
  • حنا سبب حفظ تعادل پوست سر شده و سبب می شود تعادل طبیعی موها به هم نخورد.
  • حنا سبب می شود موهایتان زیبایی طبیعی خود را حفظ کند.
  • حنا موهای شما را تغذیه می کند.
  • حنا مانند یک مرطوب کننده برای پوست سر عمل می کند.
  • استفاده از حنا سبب می شود خشکی ، سوزش و خارش پوست سر از بین برود.
  • حنا موهای شما را نرم می کند.

فواید حنا

قبل از رنگ کردن موها با حنا به نکات زیر توجه کنید:

پودر حنا را در جای مناسب نگه دارید:

پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد نگهداری کنید زیرا نور می تواند قدرت آن را از بین ببرد. اگر پودر حنا در یخچال نگهداری شود، تاثیر خود را از دست می دهد.

از مخلوط حنا و قهوه استفاده کنید:

مخلوط قهوه ی دم شده به حنا سبب میشود رنگ حنا تیره تر شود و اضافه کردن آب، حنا را روشن تر میکند.

مخلوط حنا و وسمه رنگ موها را قهوه ای می کند:

مخلوط حنا و وسمه رنگ قهوه ای تیره و زیبایی به موهای شما میدهد.

حنا و وسمه

به حنا سفت شده ماست بیافزایید:

غلظت حنا باید مانند پوره سیب زمینی باشد.اگر مخلوط حنا سفت شد به آن مقداری ماست بیافزایید و سپس استفاده نمایید.

از دستکش و کلاه استفاده کنید:

برای استفاده از حنا میتوانید از ظرف سرامیک، فلزی یا پلاستیک استفاده کنید و هنگام استفاده هم از دست کش استفاده کنید. بعد از قرارگیری حنا روی سر، از کلاه پلاستیکی استفاده نموده و آنرا با پارچه ای بسیار محکم ببندید. موقع استفاده از حنا لباس های قدیمی تان را بپوشید و از وسایل قدیمی تان استفاده کنید.

کلاه رنگ مو

پودر حنای طبیعی بخرید:

از خرید حنای بسته بندی شده که دارای مواد مصنوعی است خودداری کنید. برچسب پشت محصولات ترکیبی حنا را به دقت مطالعه کنید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید.

مخلوط حنا را در محل گرم بگذارید:

پودر حنا را با یک ماده اسیدی مانند آبلیمو ( یا دیگر آبمیوه های اسیدی)، چای، یا قهوه مخلوط کرده و کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید. سپس در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و در یک محل گرم قرار دهید تا 8 یا 12 ساعت بماند.

خواص حنا

روش رنگ کردن موهای خاکستری با حنا

مرحله اول:

ابتدا درون ظرفی آب بریزید و سپس آن را روی شعله گاز قرار داده و به آن برگ های چای سیاه را بیفزایید و اجازه دهید بجوشد و حباب بزند و حجم آب به نصف کاهش پیدا کند.

مرحله دوم:

پودر طبیعی حنا را بسته به موهای خود در آب 8 ساعت خیس کنید.

مرحله سوم:

درون پودر حنا، مخلوط چای سیاه، کمی پودر املا و آب لیموی تازه بریزید و ترکیب را خوب هم بزنید.

مخلوط حنا و لیمو

مرحله چهارم:

ماسک حنا را بردارید و به کمک برس مو بر روی موهای خاکستری یا سفید خود اعمال کنید. ابتدا قسمت بالای پیشانی و محل رویش موها را وازلین بزنید و موها را تقسیم بندی کرده و به دسته های کوچک تقسیم کنید.

همانطور که در دنیای مد نمناک می خوانید برای این کار از بالای موهایتان آغاز کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید. حنا رابه ریشه مو و پوست سر بزنید و سپس به طول موها بمالید تا همه جای موها کاملا آغشته به حنا باشند. تمام موها را با حوصله به حنا آغشته نمایید.

روش دیگر حنا زدن به موها به این صورت است که حنا را به رشته های موهایتان بزنید و بعد دسته های موهایتان را بپیچانید و به صورت دایره در آورید. سپس به زدن حنا به موهایتان ادامه دهید و هر دسته که تمام شده را دور این دایره ها بپیچانید. در نهایت دو الی سه دایره ی بزرگ روی سرتان خواهید داشت.

نحوه رنگ مو با حنا

مرحله پنجم:

بعد از اعمال حنا بر روی موهای خود سی دقیقه منتظر بمانید و کلاه مخصوص رنگ را روی موهای خود بگذارید.

مرحله ششم:

بعد از سی دقیقه موهای خود را بشویید و برای شستشو از مقداری نرم کننده و آب ولرم استفاده نمایید.

نکته:

استفاده از حنای خالص موی سفید شما را به رنگ صورتی یا نارنجی در می آورد.

رنگ مو نارنجی

حنای سیاه برای موهای خاکستری:

حنای سیاه بهترین نوع حنا برای پوشش دادن موهای خاکستری، است که رنگ بسیار خوبی به موها می بخشد و می توان آن را با حنای طبیعی ترکیب نمود تا رنگ سیاه طبیعی حاصل گردد. اعمال حنای سیاه بر روی موها تقریبا 5 الی 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

بهترین روش برای اعمال حنا استفاده از برس مخصوص موست.بعد از اعمال کردن حنا، باید موهای خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید و یک ساعت منتظر بمانید.بعد از یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی مناسب بشویید

loader

لطفا شکیبا باشید ...