1

رنگ بنفش را با چه رنگهایی می توان ست کرد؟

مانتو روسری شلوار کفش ست رنگ بنفش
ثبت شده 2 سال پیش توسط الهام مقدم ویرایش شده در 1400/3/11

سلام. من یه مانتو بنفش دارم ولی با رنگ مناسبی نمی تونم ستش کنم .لطفا راهنماییم کنید.

رنگ بنفش را با چه رنگهایی می توان ست کرد؟

2 جواب

1
2 سال پیش توسط: پریسا قلی زاده

چه رنگ‌هایی را با لباس بنفش سِت کنیم؟

چه رنگ‌هایی را با لباس بنفش سِت کنیم؟

 آتنا سعادت پور 23 آبان 1399 14,624 بازدید

 0

با پوشیدن لباس بنفش، شما به سادگی می‌توانید متفاوت از دیگران به نظر برسید! بسیاری از خانم‌ها به دلایل کاملاً اشتباهی از پوشیدن این رنگ خودداری می‌کنند. در واقع، سِت کردن لباس بنفش آنقدرها هم سخت نیست! ما به شما نشان خواهیم داد که چه رنگ‌های با بنفش سِت خواهند شد و از چه قوانین استایلی باید پیروی کنید، پس ادامه مقاله را از دست ندهید!

بنفش و صورتی

 این دو رنگ هارمونی زیبایی با یکدیگر دارند. هچنین هنگامی که رنگ‌های ملایم یا پاستیلی را برای آن انتخاب می‌کنید، این ترکیب رنگ بسیار دخترانه به نظر می‌رسد.

استایل خیابانی با ست بنفش و صورتی

بنفش و مشکی

 خیلی کم پیش می‌آید که سِت کردن رنگی با مشکی اشتباه باشد. این ترکیب با رنگ بنفش براق میان طرفداران موسیقی راک بسیار محبوب است. اکنون ترکیب رنگ‌ها مشکی و یاسی اغلب نیز در استایل‌ها خیابانی دیده می‌شود.

استایل خیابانی با ست بنفش و مشکی

بنفش و طوسی

اگر سِت کردن رنگ بنفش و مشکی برای سلیقه شما بیش از حد متضاد است پس باید به جای مشکی رنگ طوسی را انتخاب کنید. این ترکیب رنگ لباس بنفش شما را درخشان می‌کند.

استایل خیابانی با ست بنفش و طوسی

بنفش و بنفش

 از آنجایی که رنگ بنفش یکی از کمیاب‌ترین رنگ‌ها در کمد لباس اکثر خانم‌ها به حساب می‌آید، استایل بنفش یک رنگ قطعاً چشمگیر خواهد بود. اما پوشیدن سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر بنفش با یکدیگر ظاهری واقعاً شیک به لباس‌های شما خواهد داد.

استایل مونوکروم بنفش

بنفش و قرمز

 این ترکیب در سال‌ها اخیر روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است. رنگ کفش یا لباس‌های دیگر خود را محدود به مشکی و بژ کنید.

استایل خیابانی با ست بنفش و قرمز

بنفش و سبز

 شما باید از سِت کردن رنگ بنفش روشن با سبز خودداری کنید. اما از طرف دیگر، بنفش تیره و سبز زمردی می‌توانند به لباس‌های شما حال و هوایی سلطنتی بدهد. برای دادن حال و هوایی بهاره به استایل خود می‌توانید رنگ سبز روشن مانند نعنایی را با ارغوانی سِت کنید.

استایل خیابانی با ست بنفش و سبز

بنفش و زرد

 زرد تکمیل کننده رنگ بنفش است پس تضادی زیادی با آن دارد. هرچند اگر اکسسوری و کفش تیپ خود را به رنگ‌های خنثی انتخاب کنید، می‌توانید این دو رنگ را با یکدیگر سِت کنید.

استایل خیابانی با ست بنفش و زرد

با بلوز بنفش چی بپوشیم؟

اگر می‌خواهید مقداری رنگ بنفش به کمد لباس خود اضافه کنید، باید کار خود را با بلوزی ساده به این رنگ شروع کنید. تی‌شرت، بلوز و پلیور بنفش را می‌توانید به راحتی با شلوار یا جین‌های به رنگ‌ آبی، مشکی و طوسی سِت کنید. رنگ ترند ارغوانی به طور خاص به تاپ و تی‌شرت‌ها کوتاه شما ظاهری خانمانه‌تر می‌دهد.

ست کردن بلوز سفید و دامن بنفش

این رنگ‌ها با دامن یا شلوار بنفش زیبا به نظر می‌رسند

ترکیب کردن دامن و شلوار بنفش سخت‌تر از ترکیب کردن لباس‌ها مشکی یا جین‌های آبی است، اما غیرممکن نیست! هنگام انتخاب کردن بلوز خود، باید آنهایی را انتخاب کنید که سفید ساده، طوسی، بژ و یا دارای دیزاین مشکی یا طرح‌های بنفش هستند. برای مثال، یک بلوز با طرح گلدار بنفش می‌تواند با دامن بنفش سِت شود البته اگر رنگ‌های بنفش آن دو به یکدیگر شبیه باشند. رنگ‌ها پاستلی مانند نعنایی، قرمز روشن یا زرد پاستیلی با ارغوانی زیبا به نظر می‌رسند.

استایل خیابانی با شلوار بنفش

چگونه باید پیراهن بنفش پوشید و به آن اکسسوری اضافه کرد؟

پیراهن‌ بنفش روشن انتخابی محبوب برای ساقدوش‌های عروس یا دیگر مهمان‌های عروسی است زیرا این رنگ به زیبایی با حال و هوای رمانتیک جشن‌های عروسی هماهنگ می‌شود. اگر می‌خواهید کمی پیراهن خود را جالب کنید، می‌توانید جزئیات زیبایی مانند آستین آف شولدر، یقه هفت باز یا کمر تنگ را به آن اضافه کنید.

پیراهن بنفش

و اینکه چه رنگ کفشی برای پیراهن بنفش مناسب خواهد بود؟

اگر پیراهن شما بنفش روشن باشد، می‌توانید به راحتی استایل خود را با انتخاب اکسسوری دارای رنگ‌های خنثی مانند مشکی، نود، قهوه‌ای، نقره‌ای-طوسی و طلایی ملایم کنید. پیراهن‌های تابستانه غیررسمی به رنگ ارغوانی با زیورآلات طلایی، کیف سبدی و صندل زیبا به نظر می‌رسند. برای میکاپ نیز همیشه از سایه چشم‌های خنثی و رژلب‌ها صورتی خاکی استفاده کنید که به صورت شما طروات و شادابی می‌دهند! برای بیرون رفتن‌ها شبانه یا جسورانه کردن ظاهر خود می‌توانید رژلب و لاک ناخن قرمز را با پیراهن بنفش تیره سِت کنید.

بلوز بنفش

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ‌های پاستیلی را با یکدیگر سِت کنیم؟

ست رنگ بنفش (مانتو، شال، کفش و شلوار) ۱۰ ها نکته کاربردی

ست رنگ بنفش (مانتو، شال، کفش و شلوار) 10 ها نکته کاربردی

25مه

سرفصل ها

ست مانتوی بنفش

موسسه ی پنتون، رنگ سال ۲۰۱۸ را فرابنفش یا Ultra violet معرفی کرده و در تعریف خود از این رنگ، جملات زیر را به کار برد:

سنبلی از گستره ی شب‌های بی انتها که به ما جرأت قدم گذاشتن به راه‌های جدید را می دهد.
رنگ بنفش معمولا به عنوان یک سنبل فانتزی ولاکچری به ذهن می‌آید که در صنعت پوشاک آن را به تن ملکه ی انگلیس و سایر افراد خاندان سلطنتی می‌بینیم و هر کسی ریسک پوشیدن این رنگ را به جان نمی‌خرد.

این رنگ در نقطه ای وسط طیف رنگ های سرد تا گرم قرار می‌گیرد و یک رنگ معتدل به حساب می‌آید. این خاصیت رنگ بنفش می‌تواند از آن یک رنگ آرام بخش و در عین حال مهیج بسازد.

تا همین چند سال پیش استفاده از رنگ های شاد و چشمگیری مثل بنفش در جامعه ی ما چندان مرسوم نبود اما اخیرا با رشد ارتباطات و افزایش سواد فشن در بین تولیدکنندگان و خریداران، به تدریج رنگ های شاد و روشنی مثل زرد، بنفش و مرجانی به شکلی ایرانیزه شده وارد پوشش بانوان ایرانی شده اند. رنگ بنفش هم می‌تواند به عنوان یک گزینه ی جذاب برای ساخت ست های بهاره در نظر گرفته شود و هم در فصول سرد سال، در کنار رنگ های گرمی مثل قرمز و زرد به کار برده شود. دانستن نکات ریز علم رنگ شناسی و آشنایی با ست های جدید و جذابی که در دنیای مد با رنگ بنفش ساخته می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد که از این رنگ سخت و پرریسک بیشترین بهره را ببرید. در ادامه با دو دسته بندی ست های بهاره و زمستانه، به معرفی استایل های ترند شده و هیجان انگیز با مانتوی بنفش می‌پردازیم.

ست مانتوی بنفش

ست مانتوی بنفش

  • ست های بهاره/تابستانه با مانتوی بنفش

 

رنگ بنفش، طیف گسترده ای از رنگ ها از بادمجانی تا یاسی روشن را شامل می‌شود. هر چه در این طیف به سمت تناژ تیره ی رنگ بنفش پیش می‌رویم، مکمل های این رنگ روشن‌تر می‌شود به طوریکه رنگ زرد را معمولا به عنوان مچ اصلی بادمجانی می‌بینیم که ترکیب فوق العاده ای در کنار یکدیگر می‌سازند. پیشنهاد ما برای ترکیب رنگ زرد و بادمجانی، استفاده از رنگ تیره در آیتم های اصلی و انتخاب اکسسوری های زرد به عنوان تزئین استایل است. به عنوان یک پیشنهاد گوشواره ها، بند ساعت، فریم عینک و کیف دستی می‌توانند به رنگ زرد انتخاب شوند. اگر قصد اضافه کردن یک رنگ سوم در کنار این ست شاد و هیجان انگیز را دارید توصیه ما رنگ سفید است.

 

ست مانتوی بنفش

ست مانتوی بنفش

اگر در طیف رنگ زرد کمی پس و پیش برویم، به رنگ های نخودی و نارنجی می‌رسیم. این دو رنگ بعد از زرد، مچ های خوبی برای رنگ بنفش محسوب می‌شوند که در پوشش های گرم بیشتر کاربرد دارند. اگر از طرفداران رنگ بنفش هستید باید در خرید آیتم هایتان رنگ های نخودی، بژ و اکر را مد نظر قرار دهید.

 

ست نارنجی با مانتوی بنفش

برای ساخت ست بعدی، به یک سرهمی خنثی (سفید،مشکی،طوسی) نیاز دارید. در این تکنیک، یک المان بنفش(مثلا کمربند) را به سرهمی اضافه می‌کنیم تا آماده ی مچ شدن با مانتوی بنفش باشد. کیف دستی بنفش و گوشواره های حلقه ای بزرگ رزگلد می‌توانند جزئیات تکمیل کننده ی این ست باشند.

ست رنگ های خنثی با مانتوی بنفش

گفتیم که رنگ بنفش خاصیتی متعادل دارد و هم با رنگ های سرد و هم گرم ست های معقولی را می‌سازد. در ترکیب های بهاره/پاییزه ی مانتوی بنفش، کاربرد رنگ آبی را بیشتر می‌بینیم. در این ست ها معمولا از تناژ روشن رنگ بنفش ( نزدیک به یاسی) استفاده می‌شود که همخوانی خوبی با رنگ ها سرد پاستلی دارند. در این مدل ست ها بهتر است قانون حداقل دو آیتم همرنگ را رعایت کنید که انتخاب هایتان از سر ناچاری به نظر نرسد!

ست مانتوی بنفش

ست مانتوی بنفش

 

بهار، فصل پترن های گل گلی و استایل های ویمسیکال است. اگر از طرفداران شومیز های سفید گلدار هستید، یک مانتوی بنفش روی آن می‌تواند انتخاب جذابی باشد به شرط اینکه کفش یا کیف خود را نیز از طیف بنفش انتخاب کنید.

ست های گل گلی با مانتوی بنفش

فصل بهار، زمان خوبی برای ترکیب کردن رنگ های شاد و سرزنده در کنار یکدیگر است. اگر مانتوی بنفش پررنگی دارید، می‌توانید اکسسوری ها و آیتم های صورتی خود را در کنار آن بچینید و راجع به ترکیب آنها تصمیم بگیرید. رنگ صورتی در کنار مانتوی بنفش می‌تواند در ست کیف و کفش، شومیز و کفش یا روسری و کفش استفاده شود. روسری های پترن داری که در طراحی آنها از هر دو رنگ بنفش و صورتی استفاده شده است، مکمل خوبی برای این ست هستند.

ست صورتی با مانتوی بنفش

بیشتر دخترها، راه های زیادی برای ساخت استایل های خنثی با تیشرت های خاکستری را میدانند. جین مام استایل، شلوار نخی فاق بلند یا شلوار چرم مشکی گزینه های خوبی برای ترکیب شدن با تیشرت خاکستری هستند. حاصل این کار یک ست خنثی و کژوال است که می‌توانید مانتوی بنفش را با خیال راحت به آن اضافه کنید. در همچین ترکیبی، ست کردن رنگ کفش با مانتو و رنگ کیف با شلوار یک تکنیک کاربردی است.

 

ست کردن رنگ های خنثی با مانتوی بنفش

اگر از میان چند رنگ کیف دستی، مطمعن نیستید چه رنگی را با مانتوی بنفش تان ست کنید، می‌توانید هر دو را با هم به دست بگیرید! انداختن دو یا چند کیف روی شانه یا دست گرفتن بیش از یک کیف، از تکنیک های جدیدی است که امسال به این صنعت وارد شده و موافقان و مخالفان زیادی دارد. در مورد ست بنفش، رنگ کیف دوم می‌تواند شامل قرمز، صورتی، آجری یا شرابی باشد.

ست مانتوی بنفش

ست مانتوی بنفش

  • ست های پاییزه/زمستانه با رنگ بنفش

 

فصل های سرد، بیشتر در ویترین مغازه ها رنگ های تیره را می‌بینیم که جذب کننده ی گرما هستند. برای مثال رنگ آبی که شکل روشن آن در فصول گرم با رنگ یاسی ترکیب می‌شد، در زمستان به شکل سرمه ای یا آبی نفتی در ست ها ظاهر می‌شود. اگر پالتویی به رنگ بنفش در کمدتان دارید، در نظر داشته باشید که بافت های یقه اسکی سرمه ای، طوسی و سفید می‌توانند مچ های مناسبی برای آن باشند. رنگ پلیور خود را می‌توانید با رنگ بوت ها یا روسری پشمی هماهنگ کنید و رنگ بنفش را در آیتم دیگری مثل کیف دستی یا فریم عینک به کار ببندید.

ست سرمه ای با مانتوی بنفش

یکی از مچ های اصلی رنگ بنفش، ست یکدست صورتی روشن یا کرم پودری است. رنگ بنفش تیره روی این ست چه به صورت بهاره و چه زمستانه، جلوه ی بسیار زیبایی دارد. در این ترکیب هایی که محتاطانه تنها از کاربرد دو رنگ ساخته می‌شوند بهتر است رنگ دوم در جزئیات کوچکی مثل لاک ناخن ها وارد شود تا شکوه استایل مونوکروم را کم نکند.

 

ست های پاییزه/زمستانه با رنگ بنفش

یکی از تکنیک های ست کردن رنگ های سخت، حرکت در یک طیف رنگی مشخص و استفاده از تناژ های مختلف آن رنگ است. در مورد رنگ بنفش، استفاده از رنگ های گرمی مثل نارنجی، آجری و نهایتا قرمز در اجزای مختلف یک ست پاییزه، راه حلی جسورانه است که نتیجه ی خوبی به دنبال دارد. در ادامه تصویری از یک ست پاییزی با رنگ های گرم می‌بینید. استفاده از عینک جیوه ای همرنگ با مانتو، یک تکنیک هوشمندانه به نظر می‌رسد.

ست نارنجی و قرمز با مانتوی بنفش

در فصل های سرد، پوشش یک دست مشکی طرفداران زیادی پیدا می‌کند. یک پالتوی بنفش روی ست تک رنگ مشکی می‌تواند ست زمستانی شما را از یکنواختی خارج کند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در ست های تک‌رنگی که رنگ دوم تنها در یک آیتم وارد می‌شود، بهتر است در استفاده از آن زیاده روی نشود. در تصویر زیر، رنگ بنفش هماهنگ با پالتو، در انتخاب رنگ رژلب به کار رفته است.

ست مشکی با مانتوی بنفش

اگر به دنبال ساخت یک استایل رسمی با مانتو پاییزه ی بنفش هستید، پیشنهاد ما استفاده از کت و شلوار طوسی رنگ در زیر این مانتو است. رنگ طوسی ماهیتی اداری و رسمی در خود دارد که این ویژگی، در ست های کت و شلوار تشدید می‌شود. استفاده از یک رنگ پررنگ و بانشاط مثل بنفش می‌تواند انتخاب خوبی برای تکمیل این ست باشد.

ست طوسی با مانتوی بنفش

طیف رنگ پرکاربرد بعدی که می‌توانید در کنار مانتوی بنفش، هم به عنوان آیتم اصلی (مثلا در انتخاب شلوار) و هم به عنوان اکسسوری استفاده کنید،طیف کرمی تا قهوه ایست. قهوه ای یک رنگ گرم محسوب می‌شود که در کنار بنفش در آیتم های زمستانه، جلوه ی گرم و دلنشینی می‌سازد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت انتخاب رنگ قهوه ای در کنار بنفش، رنگ سومی را به این ست اضافه نکنید.

ست قهوه ای با مانتوی بنفش

رنگ سفید، به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد، در ساخت استایل های کژوال پاییزه به خصوص در کنار جین های رنگ تیره بسیار کاربردی است. پالتوی بلند بنفش می‌تواند جذابیت این ست خنثی را دوبرابر کند. توصیه می‌کنیم شال یا شال‌گردن این ست نیز به رنگ سرمه ای شلوار انتخاب شود و رنگ بنفش پالتو، در کیف دستی یا کمربند شلوار ظاهر شود.

ست سفید با مانتوی بنفش

همانطور که گفتیم در فصل های سرد، رنگ های تیره ای مثل سرمه ای، یشمی و قهوه ای کاربرد بیشتری دارند. در یک ست کژوال روزانه، مثل تصویر زیر می‌توانید تمام رنگ های تیره ی زمستانه را در کنار پالتوی بنفش پررنگ به کار ببرید.

 

ست مشکی و یشمی با مانتوی بنفش

در یک مدل ست مونوکروم، به جای استفاده از یک رنگ و یک شماره ی مشخص، می‌توانید از تناژ های مختلف آن رنگ استفاده کنید. در مورد رنگ بنفش این تکنیک می‌تواند بسیار کاربردی باشد چرا که این رنگ، طیف گسترده و زیبایی دارد. استفاده از چند شماره ی مختلف رنگ بنفش در یک ست روزانه را در تصویر زیر می‌بینید که با کیف طلایی تکمیل شده است.

ست مونوکروم مانتوی بنفش

شما چطور ست رنگ بنفش (مانتو، شال، کفش و شلوار) رو پیاده میکنید ؟

خوشحال میشیم شما هم نکات آموزشی ای برامون در بخش کامنت ها بنویسید.

 

پست های مرتبط :

چگونه مانتو را ست کنیم؟ (بیش از ۱۰ نکته آموزش ست کردن لباس زنانه + عکس)

ست رنگ مرجانی (مانتو، شال، کفش و شلوار) 

ست رنگ مشکی (مانتو، شال، کفش و شلوار) 

ست رنگ سفید (مانتو، شال، کفش و شلوار)

بنفش رنگی سرد است یا گرم؟

این رنگ در نقطه ای وسط طیف رنگ های سرد تا گرم قرار می‌گیرد و یک رنگ معتدل به حساب می‌آید.

چه رنگی مکمل رنگ بنفش پر رنگ است؟

هر چه در این طیف به سمت تناژ تیره ی رنگ بنفش پیش می‌رویم، مکمل های این رنگ روشن‌تر می‌شود به طوریکه رنگ زرد را معمولا به عنوان مچ اصلی بادمجانی می‌بینیم.

بنفش با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

بنفش را می توانید با رنگ‌هایی مثل زرد، قرمز، نخودی، نارنجی، آبی یا رنگ‌های خنثی (سفید، مشکی، طوسی، سرمه‌ای) ست کنید.

 

آموزش اصول مهم ست کردن رنگ لباس

ست کردن رنگ لباس برای بسیاری از افراد سخت است و نمیدانند هر رنگ لباس را باید با چه رنگی ست کنند به همین دلیل سعی میکنند همیشه رنگ های تیره و خنثی برای لباس هایشان انتخاب کنند.

 

اگر دوست دارید بدانید هر رنگ با چه رنگ هایی قابل ست شدن است این بخش از دنیای مد نمناک را از دست ندهید زیرا با ست کردن درست رنگ لباس هایتان خوشتیپ تر خواهید شد.

ست کردن لباس نارنجی

تکنیک های ست کردن رنگ لباس

رنگ ها تاثیرات شگفت انگیزی روی روحیه ما دارند مثلا بد نیست که بدانید تماشای رنگ های گرم همچون خردلی و قهوه ای باعث ترشح هورمون دوپامین میشود و در نهایت با روحیه و بانشاط خواهید شد همچنین تماشای رنگ های سرد همچون آبی باعث ترح هورمون اکسی توسین میشود و در نهایت به آرامش خواهید رسید.

لباس قرمز با چه رنگی ست میشود؟

لباس قرمز را میتوانید با رنگ های زرد، آبی، سفید و مشکی ست کنید اما پیشنهاد نمناک به شما همان ترکیب دوست داشتنی قرمز و مشکی است.

اگر در انتخاب لباس فردی جسور هستید، لباس قرمز روشن را می توانید با رنگ های خنثی کرم، سفید و طوسی به آسانی ست کنید. این رنگ با آبی و سبز روشن هم ترکیب خاصی به وجود می آورد.

ست رنگ لباس

لباس سبز با چه رنگی ست میشود؟

لباس سبز قابل ست شدن با رنگ هایی همچون زرد، طوسی، مشکی و خردلی است کنید اما بهترین ترکیب سبز و لیمویی است. همچنین رنگ سبز و بلوطی در کنار هم بسیار عالی و زیبا به نظر می رسند و برای افراد دچار گرفتگی یا فشار خون بالا مناسب است.

سبز یشمی یا آبی روشن با ارغوانی با بیشتر پوست ها همخوانی دارد و سبب روشن تر به نظر رسیدن رنگ پوست شما می شود و این ترکیب رنگ استرس را کاهش می دهد.

سبز پررنگ و یشمی با رنگ های نارنجی و قهوه ای هم هماهنگ می شود.

لباس بنفش با چه رنگی ست میشود؟

لباس بنفش قابل ست شدن با رنگ های صورتی، یاسی، طوسی، طلایی و زرد است. زمانی که عصبی یا خسته هستید لباسی با رنگ بنفش بپوشید زیرا بنفش رنگی بسیار آرام کننده است، ترکیب بنفش با رنگ زرد به آن احساس شادی می دهد و خلق و خوی و روحیه شما را تقویت می کند.

ست لباس بنفش

لباس نارنجی با چه رنگی ست میشود؟

لباس نارنجی را باید با رنگ های بنفش، ارغوانی، مشکی ست کنید تا به استایل ایده آل تان برسید. رنگ های نارنجی با بیشتر سبزها مانند سبز پررنگ و یشمی هماهنگ می شوند و ترکیبی برازنده ایجاد می کنند.

لباس آبی با چه رنگی ست میشود؟

لباس آب کمرنگ را با رنگ های زرشکی، بادمجانی و سفید ست کنید. لباس آبی پررنگ را میتوانید با رنگ های زرد، قرمز، مشکی و طوسی هماهنگ کنید.

ست کردن رنگ لباس

لباس زرد با چه رنگی ست میشود؟

لباس هایی که زرد رنگ هستند را باید با رنگ ها سرمه ای، بنفش، قرمز و مشکی هماهنگ کنید.

لباس صورتی با چه رنگی ست میشود؟

اگر نمیدانید لباس صورتی را با چه رنگی ست کنید بهتر است آن را با سفید، طوسی، آبی فیروزه ای و قرمز هماهنگ کنید. سبز کم رنگ نعنایی نیز برای ست کردن با لباس صورتی مناسب است.

سرخابی یا اصطلاحاً صورتی پر رنگ با طوسی، زرد، قهوه ای و سبز روشن ست می شود. برای اینکه تندی رنگ سرخابی را خنثی کنید می توانید این رنگ لباس را با لباسی به رنگ آبی لاجوردی بپوشید.

ست کردن لباس صورتی

رنگ خردلی با چه رنگی ست می شود؟

لباس های خردلی را می توانید با رنگ بادمجانی، سبز تیره، سرمه ای، خاکی، بنفش، صورتی، قهوه ای، زیتونی، مشکی و سفید ست کنید. لباس خردلی را با یک پیراهن یا شلوار خاکی رنگ ست کنید و بپوشید. همچنین رنگ خردلی با رنگ آبی جین و طیف های دیگر رنگ آبی به خوبی ست می شود.

لباس قهوه ای با چه رنگی ست میشود؟

لباس های قهوه ای را با رنگ های کرمی، بژ، خردلی و مشکی میتوانید ست کنید اما بهترین ترکیب همان کرم و قهوه ای است.

ست لباس قهوه ای

لباس سفید با چه رنگی ست میشود؟

لباس های سفید رنگ را با هر رنگی که دوست داشته باشید میتوانید ست کنید اما بهترین رنگ ها قرمز، مشکی، کاربنی، جگری و لیمویی هستند. ترکیب رنگ سیاه و سفید، بهترین میکس برای مینیمایست هاست. هرگاه بخواهید استایل خود را در سبک ساده گرایی پیش بیرید، بهترین و پرکاربرد ترین ترکیب رنگ، سیاه و سفید است.

لباس خاکستری با چه رنگی ست می شود؟

صورتی اگر هوشمندانه استفاده شود، می تواند میکس فوق العاده ای با خاکستری بسازد. ترکیب صورتی و خاکستری نسبت به ترکیب صورتی و سفید، بسیار سنگین تر و با وقار تر است. ترکیب رنگی زرد و خاکستری، حس لوکس و شیک بودن را منتقل می کند. این ترکیب برای پاییز و زمستان فوق العاده است.

خاکستری و بنفش از ترکیب های فوق العاده ای است که بخصوص به خانم ها توصیه می کنیم. همچنین ترکیب قرمز با خاکستری فوق العاده مهیج و پر انرژی است.

ست لباس طوسی

نکات کلی در ست کردن رنگ لباس

1. در چرخه رنگ، بعضی رنگ ها گرم و برخی دیگر سرد هستند. رنگ های گرم متمایل به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد و رنگ های سرد متمایل به رنگ های آبی، سبز و بنفش هستند. برای ست کردن و ایجاد هماهنگی رنگی ترکیب کردن رنگ های گرم با یکدیگر و رنگ های سرد با هم، روش خوبی است.

2. رنگ ها با افزودن رنگ سیاه تیره تر یا سیرتر می شوند که به این حالت «سایه » رنگ می گویند و با افزودن رنگ سفید، رنگ ها ملایم تر و روشن تر می شوند که به این حالت «ته رنگ» می گویند. با افزودن رنگ خاکستری نیز«تُن» رنگ ایجاد می شود. برای ست کردن لباس ترکیب ته رنگ، سایه و تن رنگ با یکدیگر زیبا خواهد شد.

اصول ست رنگ لباس

3. اولین نکته ای که باید بدانید این است که رنگ هایی همچون سفید، مشکی و طوسی رنگ های خنثی هستند و با اکثر رنگ های دیگر قابل ست شدن می باشند پس می توانید لباس های سفید، خاکستری و مشکی خود را با هر رنگی که دوست دارید ست کنید.

4. اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتمادبه نفس هستید، یک راه مناسب پوشیدن رنگ های مکمل با یکدیگر است اما باید رنگ مکمل را با رنگ ملایم تر متضادش بپوشید. مثلا برای ترکیب سبز و قرمز، سبز را در زمینه قرار دهیدو مقداری رنگ های خنثی برای آرام تر شدن استایل خود نیز استفاده کنید و ادوات کوچک تر را به رنگ قرمز در بیاورید.

5. رنگ های مشابه مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی، رنگ هایی هستند که به هم نزدیکند، بنابراین پوشیدن لباس هایی با این رنگ ها مناسب است اما بهتر است برای ست کردن رنگ های مشابه، بیش از سه رنگ را استفاده نکنید.

ست لباس سبز و زرد

6. رنگ های اصلی آبی، قرمز و زرد هستند. ست کردن این رنگ ها با هم سخت است. برای ست کردن این رنگ لباس ها با هم می توانید از رنگ های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده کنید.

7. هر رنگی درجات مختلفی تیره یا روشن تر دارد، اگر می خواهید لباسی را ست کنید، در ست خود از درجات مختلف رنگ های انتخابی تان استفاده کنید.

8. یک لباس طرح دار را با یک یا دو رنگ خنثی یا لباس ساده بپوشید یا می توانید یک لباس طرح دار را با یک لباس ساده با رنگی از رنگ های لباس طرح دارتان ست کنید.

9. از پوشیدن لباس هایی با رنگ کاملا یکسان خودداری کنید و اگراز رنگ کاملا یکسان استفاده می کنید، یک تن خنثی برای ست خود انتخاب کنید.

https://www.styley.ir/mag/20906-%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4

https://nasrino.ir/fashion/fashion-tips/11150/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4/

https://www.komodaa.com/blog/purple-set/

0
2 سال پیش توسط: نیلوفر موسوی

همون طور كه ميدونيد رنگ بنفش طيف هاي مختلفي دارد مثل(ياسي،ارغواني و ..)در ادامه ست كردن بنفش با رنگ هاي مختلف و براتون توضيح ميدم

ست مانتو بنفش با کفش
‎🔺ست مدل لباس بنفش با سفیدو مشكي:
‎هر رنگی کنار رنگ سفید قرار بگیره ، جلوه ی بیشتری پیدا میکنه ،پس میتونید این رنگ و هم مثل تمامی رنگ های دیگه با سفید ست کنید و با جلوه ی بیشتر اون ، ست های خاص تری و بسازید.رنگ مشکی هم میتونه با تمامی رنگ ها ست بشه ،ولی در نظر بگیرید که اگه این ست رو با بنفش تیره میپوشید ، ،تیرگیه زیادی رو به وجود میاره. كساني كه رنگ پوست تيره تري دارند ميتوانند از خاكستري روشن يا ياسي به جاي مشكي استفاده كنند.

ست مانتو بنفش با کفش
‎🔺رنگ بنفش با خاکستری و طوسي:
‎خاکستری رنگ خنثیاي ديگري است و یکی از بهترین ترکیبات رو با رنگ بنفش ایجاد می کنه و باعث میشه که ستتون نه خیلی پر رنگ و تو چشم باشه و نه خیلی بی روح و بی رنگ. از رنگ خاکستری و بنفش بیشترمیتونید در محیط های رسمی و کاری یا حالت های روزمره استفاده کنید

ست مانتو بنفش با چه رنگی
‎🔺مدل مانتو بنفش با زرد:
‎رنگ بنفش رنگ مکمل رنگ اصلی زرد است .این ترکیب در کنار یکدیگر اگر به درستی استفاده بشه بسیار ترکیب قشنگ و جذابی میشه و نوع استفادش توی لباس هم بر میگرده به سلیقه شما که تا چه حد از این رنگ ها در لباستون استفاده کنید. ولی اگه رنگ بنفش و دوست دارید حتما زرد رو هم کنار استفاده کنید

 ست كردن با مانتو رنگ بنفش ,

‎🔺اگر بنفش به آبي نزديك است،رنگ هاي سرد به خصوص آبي نفتي يا آبي روشن را انتخاب كنيد.اما اگر بنفش به قرمز يا ارغواني نزديكتر است با يك رنگ گرم مثل نارنجي روشن يا سرخ آبي شيك تر ميشود. .

ست مانتو کتی بنفش

اگر بنفش به آبي نزديك است،رنگ هاي سرد به خصوص آبي نفتي يا آبي روشن را انتخاب كنيد.اما اگر بنفش به قرمز يا ارغواني نزديكتر است با يك رنگ گرم مثل نارنجي روشن يا سرخ آبي شيك تر ميشود

يكي از رنگ هاي جذاب مورد علاقه خانم ها رنگ سرخابي است،سرخابي علارقم زيبايي و جذابيت زيادي كه دارد،به دليل اينكه زياد به چشم مي آيد،براي استايل خياباني مثل مانتوو شلوار كمتر به كار ميرود.اما اگر مانتو مدل مناسبي داشته باشد و درست ست شود استايل خاصي براي شما ايجاد ميكند

ست مانتو کتی بنفش

ست مانتو بنفش با زرد :

‎رنگ بنفش رنگ مکمل رنگ اصلی زرد است .این ترکیب در کنار یکدیگر اگر به درستی استفاده بشه بسیار ترکیب قشنگ و جذابی میشه و نوع استفادش توی لباس هم بر میگرده به سلیقه شما که تا چه حد از این رنگ ها در لباستون استفاده کنید. ولی اگه رنگ بنفش و دوست دارید حتما زرد رو هم کنار استفاده کنید

يكي از رنگ هايي كه در كنار سرخابي زيبا ميشود مشكي است .همچنين پارچه هاي طرحدار مشكي و سفيد با سرخابي هماهنگي خوبي دارد.به همين دليل ميتوان از اين پارچه ها در تزئين مانتو استفاده كرد

ست مانتو بنفش جلو باز

ست مانتو رنگ بنفش با خاکستری و طوسي

‎خاکستری رنگ خنثیاي ديگري است و یکی از بهترین ترکیبات رو با رنگ بنفش ایجاد می کنه و باعث میشه که ستتون نه خیلی پر رنگ و تو چشم باشه و نه خیلی بی روح و بی رنگ. از رنگ خاکستری و بنفش بیشترمیتونید در محیط های رسمی و کاری یا حالت های روزمره استفاده کنید

كيف و كفش و شال سفيد و مشكي نيز با مانتو سرخابي به خوبي ست ميشود

 ست مانتو بنفش با شال ,

سرخابي با رنگ هايي مثل طوسی، زرد، دودي ، سرمه اي ،قهوه ای و سبز روشن ست می شود.

ست مانتو بنفش با سفیدو مشكي:
هر رنگی کنار رنگ سفید قرار بگیره ، جلوه ی بیشتری پیدا میکنه ،پس میتونید این رنگ و هم مثل تمامی رنگ های دیگه با سفید ست کنید و با جلوه ی بیشتر اون ، ست های خاص تری و بسازید.رنگ مشکی هم میتونه با تمامی رنگ ها ست بشه ،ولی در نظر بگیرید که اگه این ست رو با بنفش تیره میپوشید ، ،تیرگیه زیادی رو به وجود میاره. كساني كه رنگ پوست تيره تري دارند ميتوانند از خاكستري روشن يا ياسي به جاي مشكي استفاده كنند.
.

 ست مانتو و روسری بنفش ,

loader

لطفا شکیبا باشید ...