0

چه لباسی مناسب نوزاد است؟

لباس نوزاد لباس راحت نوزاد جنس لباس نوزاد شستن لباس نوزاد لباس زمستانی نوزاد لباس تابستانی نوزاد
ثبت شده 3 سال پیش توسط افسانه حسین نیا ویرایش شده در 1400/3/11

نمی دونم چطور لباس مناسب برای پسرم انتخاب کنم.


2 جواب

0
3 سال پیش توسط: افسانه حسین نیا

ویژگی انواع لباس‌های نوزاد

برای خرید لباس‌های نوزاد لازم است از نکاتی برای تهیهٔ آنها اطلاع داشته باشید. برخی از این نکات شامل موارد زیر است: 

جنس لباس: به‌طورکلی لباس نوزاد باید نرم، راحت و بدون برچسب یا درزهای زبر باشد. تولد نوزاد شما در فصل‌های مختلف سال مطمئناً در انتخاب جنس لباس او تأثیر مشخصی دارد.

سایز لباس: پیش‌بینی اینکه نوزادتان در ابتدا به چه سایز لباسی نیاز خواهد داشت ممکن است کمی سخت باشد. لباس‌های دوران نوزادی معمولاً تا سه ماهگی به سرعت برای بسیاری از نوزادان کوچک می‌شود و به برخی از نوزادانی که هنگام تولد وزن بالاتری دارند، اصلاً لباس‌های سایز نوزادی را نمی‌توان پوشاند و از همان بدو تولد لباس‌های سایز نوزاد سه ماه یا سه تا شش ماهه را می‌پوشند. اما نوزادان ریزاندام، لباس‌های سایز نوزادی خود را تا ماه‌ها می‌پوشند، پس بهترین کار این است که با تشخیص حدود وزن نوزاد توسط پزشک، فقط چند دست لباس‌ معمولی بخرید و خرید کلی را برای بعد از تولدش بگذارید. همچنین لازم است دقت کنید که لباس نوزادتان باید خیلی کم و مختصر گشاد و آزادتر باشد و کاملاً به بدنش نچسبد و خیلی تنگ هم نباشد.

تعداد لباس‌ها: این موضوع که از هر نوع لباس به چه تعداد نیاز دارید، به قصد و توان شما برای تعداد دفعات شستن لباس‌ها و در برخی موارد به میزان حساسیت و وسواس شما ارتباط دارد. ولی به‌طورکلی بهتر است بعد از تولد نوزادتان، از هر لباس چند دست داشته باشید.

انواع و تعداد لباس‌های نوزاد

انواع مختلف لباس‌های نوزاد در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است که بهتر است شما آنهایی را انتخاب کنید که پوشاندنشان به نوزاد راحت‌تر است. معمول‌‌ترین لباس‌های نوزادان شامل موارد زیر است:

لباس سرهمی: لباس‌های سرهمی برای خواب و بازی مناسب‌ است و از آنجا که نوزادان اغلب، به‌ ویژه در ماه‌های اول تولدشان خواب هستند، این لباس‌ها بسیار مفید است و کارایی زیادی دارد. خیلی بهتر است اگر به جای سرهمی‌های یک‌تکه، سرهمی‌هایی بخرید که در قسمت پوشک دکمه‌ دارد و راحت‌تر باز می‌شود. حتی سرهمی‌هایی که علاوه بر این دکمه‌ها در قسمت یقه یک تای پاکتی دارد، هم به راحتی از سر کودک پایین می‌آید و هم در صورت کثیف شدن راحت‌ خارج می‌شود. بهتر است بین پنج تا هفت عدد از آنها در خانه داشته باشید. اگر نوزاد شما در زمستان به دنیا آمد نیز، ممکن است به یک دست لباس‌ سرهمی پشمی برای گرم نگه داشتن او در بیرون از خانه نیاز داشته باشید.

بلوز: تی‌شرت‌های گشاد برای تابستان و یقه‌اسکی‌هایی برای هوای سرد بخرید که فضای زیادی برای گردن دارد یا کنار گردن دکمه‌ دارد که در صورت باز شدن راحت از سر نوزاد پایین می‌رود و بلوزهایی که در قسمت پایینش تبدیل به شورت دکمه‌داری می‌شود راحت‌تر است. شما می‌توانید بین چهار تا هفت عدد از آنها بخرید.

شلوار: شلوار این امکان را به شما می‌دهد که فقط بلوز یا خود شلوار کثیف را عوض کنید و لازم نیست یک دست لباس کامل آماده کنید. بهتر است شلوارهایی با کمر کشی بخرید که به راحتی روی پوشک و شکم نوزاد بالا می‌آید و با افزایش وزن نوزاد کش می‌آید تا بتوانید چند ماه از آنها استفاده کنید. تعداد پنج تا هفت عدد شلوار تهیه کنید.

سویشرت یا ژاکت: بیشتر نوزادان دوست ندارند لباس‌ از روی سر به آنها پوشانده شود، بنابراین در فصل‌های سرد می توانید کودک خود را با سویشرت یا ژاکتی که از جلو دکمه دارد گرم نگه دارید. یک یا دو عدد ژاکت یا سویشرت کافی است.

لباس خواب: لباس خواب نوزاد زیاد فرقی با لباس‌های روزانه‌اش ندارد و بهتر است از لباس ‌خواب‌های پردردسری که برای پوشاندن یا درآوردن نیاز به تلاش زیادی دارد، هرچه هم که زیبا به نظر برسد، چشم‌پوشی کنید.

قنداق فرنگی: قنداق فرنگی تمام بدن کودک شما را می‌پوشاند و معمولاً با چسب یا دکمه بسته می‌شود. این وسیله در بیرون از خانه کاربرد زیادی دارد و نوزاد را گرم نگه‌ می‌دارد و با دست و پا زدن نوزاد، از روی او کنار نمی‌رود. اما به‌طورکلی کارشناسان انواع قنداق را برای سن‌های بیشتر از دو ماه توصیه نمی‌کنند.

پتوی لباسی: این کیسه‌های پشمی یا پنبه‌ای بدون آستین روی یک تی‌شرت به نوزاد پوشانده می‌شود تا او را در شب گرم نگه دارد. آنها جایگزین پتوهای سنتی می‌شود که برای خواب نوزادان به دلیل خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ایمن نیست. بسته به آب و هوای محل زندگی شما و فصلی که کودک در آن به دنیا آمده، ممکن است به این پتوها نیاز داشته باشید یا شاید اصلاً مورد نیاز شما نباشد. دو یا سه عدد از آنها کافی است.

جوراب: شما به تعداد زیادی جوراب برای داخل خانه و تعدادی جوراب پشمی بلند برای گرم نگه داشتن پای کودک خود در خارج از خانه هنگام سرما نیاز دارید.

کلاه: برای نوزادی که در تابستان به دنیا آمده است، به کلاه لبه‌پهن و برای نوزادی که در زمستان به دنیا آمده است، به کلاه نرم و گرمی که گوش‌ها را نیز بپوشاند نیاز دارید.

بایدها و نباید هایی که در مورد لباس پوشاندن نوزاد در تابستان باید رعایت کنید

قطعا شما نمیخواهید که یک نوزاد تازه متولد شده سردش شود ؛ از سوی دیگر نمیخواهید که لباس زیاد ،تن او کنید و باعث شوید که بیش از حد گرمش شود. از آنجایی که بین فشار گرما و خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزادان (sids) رابطه وجود دارد،پس این چیزی است که باید واقعا به آن توجه کنید که در تابستان این خطر بسیار بیشتر میشود.در تابستان لباس مناسب ونازک،تن نوزاد خود کنید و از پتو های سبک استفاده کنید. مراقب باشید که دمای اتاق نیز به اندازه کافی راحت باشد و در طول ماههای گرم سال به نوزادتان کمک کنید ،تا راحتتر بخوابند.

 

قوانین مهم پوشاندن لباس به نوزاد در تابستان

لباس مناسب نوزاد در تابستان

 

در تابستان برای نوزاد از لباس های سبک و پارچه های استفاده کنید:

که راه هوا به درون آنها باز باشد ؛ پارچه های سبک مانند،نخی ،که باعث میشود که بدن نوزادتان خنک نگه داشته شود.از پارچه های سنگین مثل:ابریشمی یا پشمی اجتناب کنید.

آستین های کوتاه معمولا انتخاب خوبی برای تابستان نوزاد هستند:

در صورت امکان موقع خواب لباس خواب نوزاد را تنش کنید زیرا لباس خواب نوزاد طوری طراحی شده است که به راحتی بر تن نوزاد مینشیند و مواد آن گرما زا جذب نمیکند.

لباس هایی را انتخاب کنید که چهره نوزاد شما را روشن تر کند.

از لباس های که دارای یقه بلند و یا سایر قسمت های است که بدن یا صورت نوزاد را در هنگام خوابیدن میپوشاند،اجتناب کنید چرا که یقه ممکن است جلوی نفس گیری راحت آن را بگیرد و خطر ناک است.

پوشش نوزاد در تابستان

 

سر نوزاد را نپوشانید:

دمای بدن یک نوزاد،به طور عمده از طریق سر او تنظیم میشود.بسیاری از مردم دوست دارند که لباس نوزاد دارای یک کلاه باشد،اما استفاده از آن در تابستان نوزاد را بیش از حد گرم میکند.

در تابستان به جای پتو از کیسه خواب برای نوزاد استفاده کنید:

کارشناسان توصیه میکنند درون گهواره نوزاد پتو نگذارید ،چرا که خطر خفگی را زیاد میکند.با این حال از یک کیسه خواب، که خیلی سبکتر است،با خیال راحت استفاده کنید. و خطر آن را کاهش دهید با این حال اگر کودکتان داغ به نظر میرسد و یا نق زد، حتما او را از کیسه خواب در بیاورید.

 نوزاد در تابستان

 

مناسبترین روش لباس پوشیدن در زمستان

مناسبترین روش لباس پوشیدن در زمستان استفاده از چندین لایه لباس است. چند لایه لباس علاوه بر اینکه موجب حبس گرمای بدن کودک می‌شود، این امکان را فراهم می نماید تا در صورت تغییر محیط و احساس گرما، بتوان تعداد لایه‌های لباس را کاهش و راحتی کودک را فراهم نمود.

 

اولین لایه

اولین لایه لباس نوزاد بهتر است از یک پارچه پنبه ای و یا پشمی باشد. چرا که این لایه نباید رطوبت را جذب کند. زیرا کودک پس از بازی و فعالیت عرق نموده و اگر این لایه نخی باشد به دلیل جذب رطوبت به بدن کودک میچسبد و باعث سوختگی پوست بدن او می شود.

شلوار پشم گوسفندی را به لباس کودک خود اضافه نمایید. برای عایق نمودن بهتر کودک لباس آن را در داخل شلوار قرار دهید.

لایه دوم

بهتر است ضخیم‌تر اما در عین حال انعطاف پذیر باشد، مانند پیراهن یا جلیقه پشمی نرم

لایه سوم

این لایه معمولا لایه نهایی است. باید از جنسی مقاوم در برابر باد، باران و نور خورشید باشد که معمولا کت یا پالتو می باشد و باید اندازه ای متناسب با سایز کودک باشد. کتی را انتخاب نماید که نرم باشد و اگر کودک شما احساس گرما نمود به راحتی بتوانید این لایه را کم نمایید.

در خاتمه جوراب های نخی نازک نیز در خانه در پای کودک قرار دهید.

 اضافه نمودن لایه هایی دیگر برای بردن کودک به محیط بیرون از خانه

اگر میخواهید نوزاد خود را در زمستان به محیط بیرون از خانه بیاورید برای گرم نگه داشتن او به چندین لایه دیگر نیاز دارید.

اگر نوزاد تا به دنیا آمده باشد باید دور آن نیز یک پتو قرار دهید.

لباس مناسب کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه

برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه بهتر است از یک کاپشن سرهمی دار و دارای کلاه استفاده نمایید.

کلاه باید به گونه ای باشد که گوشهای کودک را به طور کامل بپوشاند.

اگر این طور نیست، کلاه پشمی و یا بافتنی بر روی سر نوزاد خود قرار دهید.

لباس مناسب نوزادان

لباس مناسب کودکان در ماشین

در صورتی که از صندلی ماشین برای جابه جایی کودک استفاده می نمایید از پوشیدن کت خوداری شود.

کتهای بزرگ در صورتی که تصادفی رخ دهد بین کودک و صندلی خودرو فاصله ایجاد خواهد نمود.

بهتر است کودک به طور کامل به صندلی ماشین چسیبده باشد و سپس روی آن پتو یا کت را قرار دهیم.

 

 کودکان خود را در شب گرم نگه دارید.

کودک خود را در یک پوشش پنبه ای قرار دهید.

اگر با کودک خود در یک مکان میخوابید احتمالا به لباس های بسیار سنگین نیاز ندارید و از لایه بندی لباس استفاده ننماید.

چک نمودن پشت گردن و یا شکم نوزاد برای تعیین درجه حرارت بدن

بهترین روش برای اینکه مشخص شود که آیا کودک به اندازه کافی گرم است بررسی پشت گردن و شکم نوزاد می باشد.

در حالت نرمال این مناطق گرم می باشد. نه باید خنک و نه دارای عرق باشد.

اگر دارای عرق باشد احتمالا هوای محیط خیلی گرم است. از دست یا پا نوزاد خود برای تعیین اینکه آیا آنها سرد هستند استفاده نکنید، این قسمت ها معمولا کمی خنک تر از بقیه بدن هستند.

https://madarsho.com/postpartum/newborn-care/essential-care/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%81%D8%AA%DB%80-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF

  

0
3 سال پیش توسط: افسانه حسین نیا

ویژگی انواع لباس‌های نوزاد

جنس لباس: به‌طورکلی لباس نوزاد باید نرم، راحت و بدون برچسب یا درزهای زبر باشد. تولد نوزاد شما در فصل‌های مختلف سال مطمئناً در انتخاب جنس لباس او تأثیر مشخصی دارد.

سایز لباس: پیش‌بینی اینکه نوزادتان در ابتدا به چه سایز لباسی نیاز خواهد داشت ممکن است کمی سخت باشد. لباس‌های دوران نوزادی معمولاً تا سه ماهگی به سرعت برای بسیاری از نوزادان کوچک می‌شود و به برخی از نوزادانی که هنگام تولد وزن بالاتری دارند، اصلاً لباس‌های سایز نوزادی را نمی‌توان پوشاند و از همان بدو تولد لباس‌های سایز نوزاد سه ماه یا سه تا شش ماهه را می‌پوشند. اما نوزادان ریزاندام، لباس‌های سایز نوزادی خود را تا ماه‌ها می‌پوشند، پس بهترین کار این است که با تشخیص حدود وزن نوزاد توسط پزشک، فقط چند دست لباس‌ معمولی بخرید و خرید کلی را برای بعد از تولدش بگذارید. همچنین لازم است دقت کنید که لباس نوزادتان باید خیلی کم و مختصر گشاد و آزادتر باشد و کاملاً به بدنش نچسبد و خیلی تنگ هم نباشد.

تعداد لباس‌ها: این موضوع که از هر نوع لباس به چه تعداد نیاز دارید، به قصد و توان شما برای تعداد دفعات شستن لباس‌ها و در برخی موارد به میزان حساسیت و وسواس شما ارتباط دارد. ولی به‌طورکلی بهتر است بعد از تولد نوزادتان، از هر لباس چند دست داشته باشید.

انواع و تعداد لباس‌های نوزاد

انواع مختلف لباس‌های نوزاد در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است که بهتر است شما آنهایی را انتخاب کنید که پوشاندنشان به نوزاد راحت‌تر است. معمول‌‌ترین لباس‌های نوزادان شامل موارد زیر است:

لباس سرهمی: لباس‌های سرهمی برای خواب و بازی مناسب‌ است و از آنجا که نوزادان اغلب، به‌ ویژه در ماه‌های اول تولدشان خواب هستند، این لباس‌ها بسیار مفید است و کارایی زیادی دارد. خیلی بهتر است اگر به جای سرهمی‌های یک‌تکه، سرهمی‌هایی بخرید که در قسمت پوشک دکمه‌ دارد و راحت‌تر باز می‌شود. حتی سرهمی‌هایی که علاوه بر این دکمه‌ها در قسمت یقه یک تای پاکتی دارد، هم به راحتی از سر کودک پایین می‌آید و هم در صورت کثیف شدن راحت‌ خارج می‌شود. بهتر است بین پنج تا هفت عدد از آنها در خانه داشته باشید. اگر نوزاد شما در زمستان به دنیا آمد نیز، ممکن است به یک دست لباس‌ سرهمی پشمی برای گرم نگه داشتن او در بیرون از خانه نیاز داشته باشید.

بلوز: تی‌شرت‌های گشاد برای تابستان و یقه‌اسکی‌هایی برای هوای سرد بخرید که فضای زیادی برای گردن دارد یا کنار گردن دکمه‌ دارد که در صورت باز شدن راحت از سر نوزاد پایین می‌رود و بلوزهایی که در قسمت پایینش تبدیل به شورت دکمه‌داری می‌شود راحت‌تر است. شما می‌توانید بین چهار تا هفت عدد از آنها بخرید.

شلوار: شلوار این امکان را به شما می‌دهد که فقط بلوز یا خود شلوار کثیف را عوض کنید و لازم نیست یک دست لباس کامل آماده کنید. بهتر است شلوارهایی با کمر کشی بخرید که به راحتی روی پوشک و شکم نوزاد بالا می‌آید و با افزایش وزن نوزاد کش می‌آید تا بتوانید چند ماه از آنها استفاده کنید. تعداد پنج تا هفت عدد شلوار تهیه کنید.

سویشرت یا ژاکت: بیشتر نوزادان دوست ندارند لباس‌ از روی سر به آنها پوشانده شود، بنابراین در فصل‌های سرد می توانید کودک خود را با سویشرت یا ژاکتی که از جلو دکمه دارد گرم نگه دارید. یک یا دو عدد ژاکت یا سویشرت کافی است.

لباس خواب: لباس خواب نوزاد زیاد فرقی با لباس‌های روزانه‌اش ندارد و بهتر است از لباس ‌خواب‌های پردردسری که برای پوشاندن یا درآوردن نیاز به تلاش زیادی دارد، هرچه هم که زیبا به نظر برسد، چشم‌پوشی کنید.

قنداق فرنگی: قنداق فرنگی تمام بدن کودک شما را می‌پوشاند و معمولاً با چسب یا دکمه بسته می‌شود. این وسیله در بیرون از خانه کاربرد زیادی دارد و نوزاد را گرم نگه‌ می‌دارد و با دست و پا زدن نوزاد، از روی او کنار نمی‌رود. اما به‌طورکلی کارشناسان انواع قنداق را برای سن‌های بیشتر از دو ماه توصیه نمی‌کنند.

پتوی لباسی: این کیسه‌های پشمی یا پنبه‌ای بدون آستین روی یک تی‌شرت به نوزاد پوشانده می‌شود تا او را در شب گرم نگه دارد. آنها جایگزین پتوهای سنتی می‌شود که برای خواب نوزادان به دلیل خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ایمن نیست. بسته به آب و هوای محل زندگی شما و فصلی که کودک در آن به دنیا آمده، ممکن است به این پتوها نیاز داشته باشید یا شاید اصلاً مورد نیاز شما نباشد. دو یا سه عدد از آنها کافی است.

جوراب: شما به تعداد زیادی جوراب برای داخل خانه و تعدادی جوراب پشمی بلند برای گرم نگه داشتن پای کودک خود در خارج از خانه هنگام سرما نیاز دارید.

کلاه: برای نوزادی که در تابستان به دنیا آمده است، به کلاه لبه‌پهن و برای نوزادی که در زمستان به دنیا آمده است، به کلاه نرم و گرمی که گوش‌ها را نیز بپوشاند نیاز دارید.

مناسبترین روش لباس پوشیدن در زمستان

مناسبترین روش لباس پوشیدن در زمستان استفاده از چندین لایه لباس است. چند لایه لباس علاوه بر اینکه موجب حبس گرمای بدن کودک می‌شود، این امکان را فراهم می نماید تا در صورت تغییر محیط و احساس گرما، بتوان تعداد لایه‌های لباس را کاهش و راحتی کودک را فراهم نمود.

لباس پوشیدن نوزاد در خانه

اولین لایه

اولین لایه لباس نوزاد بهتر است از یک پارچه پنبه ای و یا پشمی باشد. چرا که این لایه نباید رطوبت را جذب کند. زیرا کودک پس از بازی و فعالیت عرق نموده و اگر این لایه نخی باشد به دلیل جذب رطوبت به بدن کودک میچسبد و باعث سوختگی پوست بدن او می شود.

شلوار پشم گوسفندی را به لباس کودک خود اضافه نمایید. برای عایق نمودن بهتر کودک لباس آن را در داخل شلوار قرار دهید.

لایه دوم

بهتر است ضخیم‌تر اما در عین حال انعطاف پذیر باشد، مانند پیراهن یا جلیقه پشمی نرم

لایه سوم

این لایه معمولا لایه نهایی است. باید از جنسی مقاوم در برابر باد، باران و نور خورشید باشد که معمولا کت یا پالتو می باشد و باید اندازه ای متناسب با سایز کودک باشد. کتی را انتخاب نماید که نرم باشد و اگر کودک شما احساس گرما نمود به راحتی بتوانید این لایه را کم نمایید.

در خاتمه جوراب های نخی نازک نیز در خانه در پای کودک قرار دهید.

 اضافه نمودن لایه هایی دیگر برای بردن کودک به محیط بیرون از خانه

اگر میخواهید نوزاد خود را در زمستان به محیط بیرون از خانه بیاورید برای گرم نگه داشتن او به چندین لایه دیگر نیاز دارید.

اگر نوزاد تا به دنیا آمده باشد باید دور آن نیز یک پتو قرار دهید.

لباس مناسب کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه

برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه بهتر است از یک کاپشن سرهمی دار و دارای کلاه استفاده نمایید.

کلاه باید به گونه ای باشد که گوشهای کودک را به طور کامل بپوشاند.

اگر این طور نیست، کلاه پشمی و یا بافتنی بر روی سر نوزاد خود قرار دهید.

لباس مناسب نوزادان

لباس مناسب کودکان در ماشین

در صورتی که از صندلی ماشین برای جابه جایی کودک استفاده می نمایید از پوشیدن کت خوداری شود.

کتهای بزرگ در صورتی که تصادفی رخ دهد بین کودک و صندلی خودرو فاصله ایجاد خواهد نمود.

بهتر است کودک به طور کامل به صندلی ماشین چسیبده باشد و سپس روی آن پتو یا کت را قرار دهیم.

کلاه

لباس مناسب نوزادان

سر و گوش نوزاد را با کلاه گرم پوشانید. حدود ۵۰ درصد گرمای بدن از سر خارج می شود.

  • بنابراین کلاه یکی از ضروریات فصل زمستان است.

دستکش

بهترین نوع دستکش استفاده از دستکش های تک انگشتی می باشد.

  • زیرا لازم نیست برای پوشاندن آنها زمان زیادی صرف نماید.

چکمه

  • از چکمه برای گرم نگه داشتن پاهای کودک خود استفاده نماید.
  • پاهای کودک خود را با جورابهای ضخیم پوشانده و سپس چکمه های نوزاد را در پای او قرار دهید.

 

 کودکان خود را در شب گرم نگه دارید.

کودک خود را در یک پوشش پنبه ای قرار دهید.

اگر با کودک خود در یک مکان میخوابید احتمالا به لباس های بسیار سنگین نیاز ندارید و از لایه بندی لباس استفاده ننماید.

چک نمودن پشت گردن و یا شکم نوزاد برای تعیین درجه حرارت بدن

بهترین روش برای اینکه مشخص شود که آیا کودک به اندازه کافی گرم است بررسی پشت گردن و شکم نوزاد می باشد.

در حالت نرمال این مناطق گرم می باشد. نه باید خنک و نه دارای عرق باشد.

اگر دارای عرق باشد احتمالا هوای محیط خیلی گرم است. از دست یا پا نوزاد خود برای تعیین اینکه آیا آنها سرد هستند استفاده نکنید، این قسمت ها معمولا کمی خنک تر از بقیه بدن هستند.

مناسبترین روش لباس پوشیدن در تابستان

در تابستان لباس مناسب تن نوزاد خود کنید و از پتو های سبک استفاده کنیدو مراقب باشید که دمای اتاق به اندازه کافی خنک باشد تا با این روش ها از سندروم مرگ ناگهانی نوزادتان جلوگیری کنید.

بایدها و نباید هایی که در مورد لباس پوشاندن نوزاد در تابستان باید رعایت کنید

قطعا شما نمیخواهید که یک نوزاد تازه متولد شده سردش شود ؛ از سوی دیگر نمیخواهید که لباس زیاد ،تن او کنید و باعث شوید که بیش از حد گرمش شود. از آنجایی که بین فشار گرما و خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزادان (sids) رابطه وجود دارد،پس این چیزی است که باید واقعا به آن توجه کنید که در تابستان این خطر بسیار بیشتر میشود.در تابستان لباس مناسب ونازک،تن نوزاد خود کنید و از پتو های سبک استفاده کنید. مراقب باشید که دمای اتاق نیز به اندازه کافی راحت باشد و در طول ماههای گرم سال به نوزادتان کمک کنید ،تا راحتتر بخوابند.

 

قوانین مهم پوشاندن لباس به نوزاد در تابستان

لباس مناسب نوزاد در تابستان

در تابستان برای نوزاد از لباس های سبک و پارچه های استفاده کنید:

که راه هوا به درون آنها باز باشد ؛ پارچه های سبک مانند،نخی ،که باعث میشود که بدن نوزادتان خنک نگه داشته شود.از پارچه های سنگین مثل:ابریشمی یا پشمی اجتناب کنید.

آستین های کوتاه معمولا انتخاب خوبی برای تابستان نوزاد هستند:

در صورت امکان موقع خواب لباس خواب نوزاد را تنش کنید زیرا لباس خواب نوزاد طوری طراحی شده است که به راحتی بر تن نوزاد مینشیند و مواد آن گرما زا جذب نمیکند.

لباس هایی را انتخاب کنید که چهره نوزاد شما را روشن تر کند.

از لباس های که دارای یقه بلند و یا سایر قسمت های است که بدن یا صورت نوزاد را در هنگام خوابیدن میپوشاند،اجتناب کنید چرا که یقه ممکن است جلوی نفس گیری راحت آن را بگیرد و خطر ناک است.

پوشش نوزاد در تابستان

سر نوزاد را نپوشانید:

دمای بدن یک نوزاد،به طور عمده از طریق سر او تنظیم میشود.بسیاری از مردم دوست دارند که لباس نوزاد دارای یک کلاه باشد،اما استفاده از آن در تابستان نوزاد را بیش از حد گرم میکند.

در تابستان به جای پتو از کیسه خواب برای نوزاد استفاده کنید:

کارشناسان توصیه میکنند درون گهواره نوزاد پتو نگذارید ،چرا که خطر خفگی را زیاد میکند.با این حال از یک کیسه خواب، که خیلی سبکتر است،با خیال راحت استفاده کنید. و خطر آن را کاهش دهید با این حال اگر کودکتان داغ به نظر میرسد و یا نق زد، حتما او را از کیسه خواب در بیاورید.

 نوزاد در تابستان

 

https://madarsho.com/postpartum/newborn-care/essential-care/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%81%D8%AA%DB%80-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF

 

loader

لطفا شکیبا باشید ...