0

طرز تهیه پاستا؟

طرز تهیه پاستا انواع پاستا پاستا قارچ پنیر پاستا آموزش پاستا پاستا و پنیر
ثبت شده 3 سال پیش توسط پریسا قلی زاده ویرایش شده در 1400/3/15

این غذای خوشمزه مانند لازانیا اصالتی ایتالیایی دارد و به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود

طرز تهیه پاستا؟

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: fsddff766

افراد مجرد و کسانی که حوصله و زمان کافی برای پخت غذا ندارند، معمولاً طرفدار غذاهای سریع و آسان هستند. تاریخ نشان داده که ایتالیا در ابداع غذاهای سریع، آسان و در عین حال خوشمزه همیشه جزو کشورهای پیشرو و صاحب سبک بوده است. همین ویژگی، باعث محبوبیت گسترده خوراک‌های ایتالیایی در سراسر دنیا شده است. در میان پاستا‌های ایتالیایی، پاستا با سس آلفردو و مرغ بسیار پرطرفدار است و دستور پخت آسانی هم دارد.

اگر تا به حال پاستا با سس آلفردو و مرغ را امتحان نکردید یا تجربه پخت آن را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دستور پختی را که در ادامه برایتان در نظر گرفته‌ایم، امتحان کنید. این غذا در عرض 35 دقیقه آماده می‌شود و دستور‌العمل بسیار ساده‌ای دارد. مرغ، خامه و پنیر بکار رفته در این پاستا، آن را به غذایی مقوی و سرشار از پروتئین تبدیل کرده است که برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد.

پاستا با سس آلفردو و مرغ

مواد لازم

  • کره: یک چهارم پیمانه
  • خامه: یک پیمانه
  • سیر: یک حبه (خرد شده)
  • پنیر پارمزان رنده شده: یک پیمانه و نیم
  • جعفری تازه: یک چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه سس برای پاستا

  1. تابه متوسطی را روی حرارت کم قرار دهید و مقداری کره داخل آن بریزید تا ذوب شود.
  2. سپس خامه را به کره اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه بجوشد.
  3. بعد جعفری، سیر و پنیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید و بعد از مدتی، حرارت را خاموش کنید.

مواد لازم برای پاستا

  • پاستا: 500 گرم
  • کره: نصف پیمانه
  • سینه مرغ (پخته و تکه تکه شده): 300 گرم
  • جعفری: اندکی برای تزیین
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا

  1. در ظرفی مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.
  2. وقتی آب به جوش آمد به آن مقداری نمک و روغن اضافه کنید. بعد پاستا را داخل آب در حال جوشیدن بریزید تا پاستاها بپزند.
  3. در این فاصله یکی دو بار پاستا را هم بزنید.
  4. در فاصله پختن پاستا در آب جوش، در تابه‌ای دیگر، کره بریزید تا بر اثر حرارت آب شود. بعد مرغ را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  5. سپس نمک، فلفل و سس آلفردو آماده شده را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ‌ها طعم‌دار شوند .
  6. پاستاهای پخته شده را آبکش کنید تا آب اضافه آن‌ها کشیده شود. بعد از چند دقیقه داخل یک ظرفی که کمی گرم شده باشد پاستاها را بریزید و مخلوط مرغ و سس را روی آن بریزید.

تاریخچه فتوچینی آلفردو

تاریخچه فتوچینی آلفردو پاستا با سس آلفردو و مرغ

اکثر ما با طعم لذیذ و دلچسب فنوچینی آلفردو (پاستا با سس آلفردو) آشنا هستیم. ترکیبی رویایی از پنیر پارمسان، فتوچینی و کره. اما این غذای نمادین از کجا آمده و چگونه و توسط چه کسی ابداع شده است؟ در ادامه قصد داریم به زادگاه فتوچینی آلفردو سری بزنیم و داستان پیدایش آن را همراه با هم بررسی کنیم.

بر اساس یک افسانه محلی، روزی روزگاری در رم، یک رستوران‌دار جوان به نام “آلفردو دی للیو” (Alfredo Di Lelio) یک نوع پاستا ابداع کرد و نام خود را روی آن گذاشت! امروز، این پاستا به یکی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی در سراسر دنیا تبدیل شده و محبوبیت ویژه‌ای بین مردم جهان کسب کرده است. ماجرا از این قرار بود که در سال 1914، همسر دی للیو فرزند اول خود را به دنیا آورد. او بعد از زایمان اشتهای خود را از دست داد و به هیچ وجه نمی‌توانست چیزی بخورد، این در حالی بود که همسر دی للیو برای پرستاری از نوزاد تازه متولد شده به توان کافی نیاز داشت.

آلفردو تلاش کرد تا راه حلی پیدا کند اما فایده‌ای نداشت. ناگهان فکری به سرش زد و در کمال ناامیدی به آشپزخانه رستورانش رفت و تمام مواد اولیه موجود در رستوران خود را جمع کرد. او رشته‌های تازه تخم مرغی، پنیر پارمسان رنده شده و بهترین و مرغوب‌ترین کره‌ای را که داشت با خود برد. او این مواد را باع ترکیب کرد و در نهایت پاستا با سس آلفردو را ابداع کرد. دستور پخت اصلی آلفردو از 50٪ پنیر پارمسان، 50٪ کره و پاستای تخم‌مرغی تشکیل شده است. بنابراین، این غذای بسیار پرطرفدار اولین‌بار بدون خامه، آرد و سیر سرو شده است.

آغاز محبوبیت فتوچینی با سس آلفردو

خوشبختانه، همسر بیمار آلفردو پاستای شوهرش را دوست داشت و دوباره اشتهای خود را به دست آورد. از آن به بعد، آلفردو دی للیو پاستا با سس آلفردو را در فهرست غذاهای رستوران خود گنجانید و حتی نام خود را نیز روی آن گذاشت. همین موضوع توجه افراد محلی را جلب کرد و کم کم به غذای محبوب مردم آن منطقه تبدیل شد.

با این حال، در سال 1927 بود که آوازه این غذا به سراسر دنیا رسید. “مری پیکفورد” و “داگلاس فیربنکس”، دو ستاره فیلم‌های صامت آن زمان، در رستوران آلفردو شام خوردند و عاشق این پاستای پنیری و لذیذ شدند. این دو بازیگر فتوچینی آلفردو را به ایالات متحده معرفی کردند و از آن به بعد، این غذا شهرت جهانی پیدا کرد.

نکته جالب اینجاست که موفقیت بین‌المللی فتوچینی آلفردو، موقعیت سایر غذاهای سنتی ایتالیا را تحت الشعاع قرار داده بود. به همین دلیل، ایتالیایی‌ها علاقه‌ای به تهیه فتوچینی آلفردو نداشتند، مگر برای توریست‌ها و گردشگران خارجی. دستور‌العمل غذاهای اصیل ایتالیایی بیشتر حاوی ادویه‌جات و گوجه فرنگی و حتی سس سفید (که بیشتر در مناطق شمالی ایتالیا مصرف می‌شد) بود و در آن زمان، تهیه سس آلفردو خیلی باب نبود.

من آلفردو نیستم!

من آلفردو نیستم! پاستا با سس آلفردو و مرغ

در میان محبوبیت بین‌المللی این پاستا با سس آفردو، اکثریت جمعیت ایتالیا حتی اسم این غذا را هم نشنیده بودند. در حقیقت، وقتی با افراد محلی در ایتالیا روبه‌رو می‌شدید و در مورد این غذا از آن‌ها سؤال می‌کردید، آنها مطمئناً به شما پاسخ می‌دادند: “آلفردو کیست؟”

غذاهای سنتی ایتالیایی، معمولاً بر پایه گوجه فرنگی بودند. این سنت قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد. پاپ‌ها، فاتحان و پادشاهان و حاکمان گذشته ایتالیا ضیافت‌های خود را با غذاهای اصیل ایتالیایی و بر پایه گوجه فرنگی برگزار می‌کردند. سیریو (Cirio)، سفیران غذاهای معتبر ایتالیایی، کمپینی را با نام “من آلفردو نیستم” برای جدا کردن غذهای ایتالیایی واقعی از غذاهای تجاری جعلی که به توریست ها ارائه می‌شد در انگلستان راه اندازی کردند.

مواد مغذی

پروتئین: پاستا با سس آلفردو و مرغ منبع خوبی از پروتئین است. هر وعده از این غذا 18 گرم از این ماده مغذی را تأمین می‌کند. بنابراین، فتوچینی با سس آلفردو منبع خوبی برای تامین انرژی بوده و بر عضله‌سازی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد. بدن شما هر روز به 46 تا 56 گرم پروتئین نیاز دارید.

کلسیم: مصرف یک وعده از این غذا 30 درصد از کلسیم روزانه را تامین می‌کند. این میزان کلسیم در درجه اول از پنیر، کره و خامه متداول در تهیه سس آلفردو ناشی می‌شود. کلسیم موجود در فتوچینی با سس آلفردو برای استحکام استخوان و سلامت قلب بسیار حیاتی است، اما به خاطر داشته باشید که چربی اشباع شده و کلسترول موجود در این غذا مطمئناً برای قلب شما مناسب نیست. بنابراین، سعی کنید میزان مصرف این غذای خوشمزه را رعایت کنید.

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی: یک وعده فتوچینی آلفردو حاوی 20 درصد آهن مورد نیاز روزانه است. آهن برای تولید گلبول‌های قرمز خون بسیار مهم است. همچنین، این وعده 12 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین آ را تأمین می‌کند. ویتامین آ موجود در این غذا در تقویت بینایی و جلوگیری از عفونت چشم‌ها موثر است.

 

https://snapp.market/blog/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B3-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%B1%D8%AF%D9%88-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%BA/

loader

لطفا شکیبا باشید ...