0

ایا لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود؟

بیماری سرطان لیزر موهای زائد حساسیت پوستی زیر پوستی شدن موها هزینه بالا
ثبت شده 3 سال پیش توسط سیده فاطمه موسوی ویرایش شده در 1400/3/10

چرا میگویند که لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود ؟ایا اشعه هایی که وارد بدن می شود واقعا سرطان زا هستند؟


2 جواب

0
3 سال پیش توسط: عسل غضنفری

باید در جواب این سوال بگوییم که اثرات طولانی مدت لیزر موهای زائد، از جمله احتمال افزایش خطر سرطان، به طور دقیق و کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. برخی از محققان توصیه می‌کنند در استفاده از لیزر درمانی برای افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پوست دارند احتیاط شود. اما به طور کلی لیزر موهای زائد بی خطر است. اگر از روش‌های سنتی موزدایی، مانند اصلاح، اپیلاسیون و وکس خسته شده‌اید، لیزر می‌تواند یک گزینه بسیار عالی و دائمی برای شما باشد. لیزر مو زائد که توسط یک متخصص پوست یا یک فرد آموزش دیده و واجد شرایط انجام می‌شود، با جلوگیری از رشد مجدد موها از فولیکول‌ها ، تاثیر خود را می‌گذارد. همان طور که گفته شد، انجام لیزر موهای زائد برای اکثر افراد کاملا بی خطر است.

 

این روش همچنین به هیچ عارضه جانبی طولانی مدت ختم نخواهد شد. اگرچه ممکن است عوارض جانبی موقتی و جزئی بعد از انجام این روش ایجاد شود، اما رابطه جدی بین لیزر موهای زائد و سرطان وجود ندارد. معمولا عوارض این روش بلافاصله بعد از لیزر درمانی به صورت موقت ظهور خواهند کرد. مواردی مثل تحریک پوست و تغییرات رنگدانه‌ای پوست افراد، را می‌توان از رایج‌ترین عوارض جانبی، موقت و بی خطر لیزر موهای زائد دانست. کلینیک پوست و مو رز در این مقاله به یک سوال پر تکرار مراجعان که می‌پرسند: آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می‌شود ؟ پاسخ خواهد داد.

 

تاثیرات ناشی از لیزر موهای زائد بر بدن افراد

دستگاه لیزر موهای زاید پرتو نور متمرکزی را منتشر می کند که توسط پیگمنت یا همان ملانین مو جذب می شود. این نور به گرما تبدیل شده و با هدف قرار دادن فولیکول های مو که همان عامل رشد مو هستند، روند رشد مو را کند تر کرده و به مرور متوقف می کند. لیزر موهای زائد برای تمام نقاط بدن از جمله زیر بغل، خط بیکینی، پاها و حتی صورت هم کاربرد دارد اما باید توجه داشت که تاثیرات لیزر برای موهای کلفت و کرکی یکسان نخواهد بود.

 

رنگ مو و نوع پوست از عواملی هستند که در نتایج لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستند. معمولا کنتراست بین رنگ پوست و مو به صورت پوست روشن با موهای تیره، بهترین نتیجه را در حذف موهای زائد با لیزر موهای زاید حاصل می کند. البته تکنولوژی حذف موهای زائد با دستگاه های لیزر موهای زاید به سرعت در حال پیشرفت است و هم اکنون دستگاه های متنوعی در کلینیک های زیبایی برای حذف موهای زائد موجود است. هر کدام از این دستگاه ها نسبت به ضخامت و رنگ مو همچنین روشنی یا تیرگی پوست فرد مراجعه کننده کاربرد متفاوتی دارد. در ادامه توضیح میدهیم که ایا لیزر موهای زائد سرطان زاشت و یا خیر؟ 

لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

به طور کلی؛ این که لیزر موهای زائد می‌تواند باعث سرطان شود افسانه است. در واقع، طبق گزارشات بنیاد مراقبت از پوست امریکا، این روش گاهی اوقات برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر از لیزرهای مختلف برای درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید و چین و چروک استفاده می‌گردد. لیزرهای مورد استفاده در از بین بردن موهای زائد و یا سایر روش‌های پوستی دارای اشعه‌های کم قدرت هستند و آسیب کمتری به پوست می رسانند. طی لیزر موهای زائد، از پرتوهای غیر یونیزه کننده به شکل منبع نوری متمرکز استفاده می‌شود که پرتوی لیزری بسیار کوتاه و ریز تولید می‌کند. از این نوع پرتوی لیزر برای از بین بردن فولیکول‌های مو (سلول‌هایی که مو از آنجا رشد می‌کنند) استفاده می‌شود. در نتیجه رشد مو از آن فولیکول‌ها متوقف خواهد شد. در لیزر موهای زائد از طول موج‌های ماورا بنفش یا همان UV (که در نور خورشید وجود دارد) استفاده نمی‌شود که بتواند به DNA موجود در سلول‌ها آسیب برساند و ایجاد سرطان کند. در واقع پرتوهای غیر یونیزه کننده با تشعشعات یونیزه کننده (به عنوان مثال تابش هسته ای، اشعه ایکس و …) متفاوت است. این تشعشات یونیزه کننده هستند که به عنوان عامل سرطان‌هایی از جمله سرطان پوست شناخته می‌شوند.

 

عوارض و خطرات احتمالی لیزر موهای زائد

برخی از افراد عقیده دارند که لیزر موهای زائد باعث سرطان و برخی عوارض شدید می‌شود. اما تا به حال هیچ مطالعه‌ای نتوانسته این ادعا را ثابت کند. صرف نظر از رابطه لیزر موهای زائد و سرطان ، این روش ممکن است باعث عوارض نه چندان جدی زیر شود. هرچند اگر لیزر موهای زائد توسط یک فرد آموزش دیده انجام شود، این عوارض به حداقل میزان خود خواهند رسید. این عوارض شامل موارد زیر است:

 

قرمزی و تحریک پوست: حذف مو از طریق لیزر موهای زائد می تواند باعث تحریک موقتی پوست افراد شود. همچنین ممکن است قرمزی و تورم جزئی نیز در ناحیه تحت درمان مشاهده شود. دکتر رضا روحانی؛ پزشک ارزشمند کلینیک زیبایی رز تاکید می‌کنند که این تأثیرات بسیار جزئی و موقت هستند. این عوارض اغلب شبیه همان اثراتی هستند که ممکن است پس از سایر روش‌های اصلاح موهای زائد مانند اپیلاسیون مشاهده کنید. پزشک یا اپراتوری که این کار را انجام می‌دهد، با تکیه بر مهارت و تجربه خود و استفاده از ژل‌های ضد حساسیت و روان کننده می‌تواند این اثرات را به حداقل برساند. به طور کلی، علائم تحریک پوست باید طی چند ساعت پس از پایان لیزر درمانی از بین بروند. افراد می‌توانند برای کمک به کاهش تورم و هرگونه درد، از کمپرس یخ استفاده کنند. با این حال اگر علائمی بیش از تحریک جزئی بروز کرده یا عوارض آن بدتر می‌شوند، باید به پزشک خود مراجعه کرد.

تغییر رنگدانه‌های پوست: بعد از لیزر درمانی، ممکن است پوست فرد تحت درمان، کمی تیره یا روشن شود. اگر پوست او روشن باشد، به احتمال زیاد لکه‌های تیره‌تر ناشی از لیزر موهای زائد بر پوست ظاهر شود. عکس این مسئله در مورد افرادی که پوست تیره دارند، وجود دارد. به این معنی که ممکن است لکه های روشن‌تر از پوستشان بعد از لیزر ایجاد شود. با این حال، عوارضی مانند تحریک پوست و التهاب آن، تغییرات موقتی هستند و معمولاً جای نگرانی ندارند.

مشاهده تغییراتی در رنگدانه های پوست یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد است که این مورد بسیار نادر است. تغییر در رنگدانه های پوست به معنای ظاهر شدن لکه های تیره روی پوست روشن و یا لکه های به رنگ روشن روی پوست های تیره است که مشکل کمتر دیده شده ای در لیزر مو است.

 

نگرانی های اشتباه در مورد لیزر مو های زائد و سرطان

با اینکه لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی جدیدی محسوب نمی شود و سال هاست که در قسمت های مختلف بدن از این روش برای رهایی از موهای زائد استفاده می شود باز هم نگرانی هایی بین عموم در مورد عوارض آن وجود دارد. برخی افراد بر این باورند که لیزر موهای زائد می تواند باعث بروز بیماری های پوستی جبران ناپذیر از جمله سرطان پوست شود؛ در حالی که تا به امروز ابتلا به سرطان پوست به علت اعمال لیزر جهت حذف موی زائد گزارش نشده است.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان خواهد شد؟

همه ی ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس و اشعه گاما که از نوع پرتوهای یونیزه می باشند می توانند سبب تخریب سلولی شده و سرطان زا باشند. با این پیش زمینه برخی افراد به اشتباه تصور می کنند هر نوع پرتوی نوری می تواند همین تاثیر را داشته باشد. حال آن که باید توجه داشت پرتو نور در تکنولوژی از بین بردن موهای زاید تنها دارای تابش های غیر یونیزه بوده و به هیچ عنوان تابش یونیزه تولید نمی کند. انرژی نور در دستگاه های لیزر موهای زائد فقط به لایه ی سطحی پوست نفوذ کرده و فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهند؛ بنابراین احتمال آسیب DNA در اثر استفاده از لیزر مو برای رهایی از موهای زائد وجود ندارد.

 

هرچند برخی دانشمندان معتقدند افرادی که سابقه ی سرطان پوست در ارث خود دارند از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنند اما طبق تحقیقات انجام شده هیچ شواهدی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ابتلا به سرطان پوس در افراد می شود، پیدا نشده است.

https://roz-clinic.com/%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86/

0
3 سال پیش توسط: مینا سلطانی

همه افراد به ویژه خانم ها از داشتن موهای زائد بدن،اللخصوص موی زائد صورت خود رنج میبرند و همیشه به دنبال راهی برای از بین  بردن ان هستند،در ابتدا باید به این نکته اشاره داشت که هر مویی در بدن موی زائد نیست.بیشتر خانم ها به طور ذاتی بدن پر مویی دارند که  این مسئله هم برای زنان مناسب نمی باشد.
اما به طور کلی موی زائد را به موی صورت،چانه،گلو،سینه و دور ناف می گویند که خانم های عزیز به دنبال راهی برای از بین بردن آن ها هستند زیرا ظاهری نا خوشایند برایشان ایجاد میکند.
 

روش از بین بردن موهای زائد

رفع موهای زائد مسئله ایست که همه افراد به دنبال آن هستند خصوصا خانم ها که برای رفع تمام موی بدن خود به دنبال روشی دائمی تر و بهتر میگردند.
چندین روش برای انجام این کار وجود دارد از جمله تیغ زدن که راحت ترین کار است این روش سریع ترین کار و دم دستی ترین کار است اما باید توجه داشت که موها را زبر تر میکند و پوست بدن را به مرور تیره میکند و میتواند باعث بیماری های تناسلی شود 
مورد بعدی استفاده ار انواع وکس و اپلاسیون است،که بدن را تیره نمیکند، موها را هم از قبل کمتر و نرمتر میکند اما سبب مشکل جدی تر میشود.این روش شل شدگی و افتادگی پوست را به همراه دارد که صد در صد بعد ان باید به دنبال  روش های درمانی برای سفت شدن پوستتان باشید و هزینه چند برابر را پرداخت کنید .
روش بعدی که از بهترین روش های درمانی طولانی مدت است،لیز درمانیست این روش موها را از بین میبرد به پوست آسیب  نمیرساند و پوست بدن را روشن تر میکند و بدون درد است و قابل انتقال بیماری و عفونت نمیباشد.

 


 

لیزر موهای زائد چیست؟

انتخاب لیزر یک انتخاب با ارزش برای شماست این روش موثر ترین روش برای رفع موهای زائد است.لیزر مو برای از بین بردن ریشه تمام موهای بدن استفاده میشود، لیزر موهای زائد یک اشعه ی نوری شدید و جهنده است که برای حذف موها استفاده میشود.اشعه ی لیزر از طریق پوست به فولیکول مو میرسد در نتیجه پیاز مو را میسوزاند و از روییدن دوباره مو جلوگیری میکند گرمای اشعه لیزر به فولیکول مو آسیب میرساند تا رشد آینده مو را مهار کند.
افراد با هر رنگ پوستی میتوانند از لیزر استفاده کنند و نتیجه ببینند،استفاده لیزر بر عکس اپلاسیون بدون درد میباشد و اکثر افراد به  تصورت دائمی موهای خود را بعد از 6 الی 8 جلسه از دست میدهند همچنین توجه داشته باشید که فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد باید یکسان باشد.
 

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست و آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

خیر این امکان وجود ندارد شایعه های زیادی در این مورد به وجود آمده که کذب است و عوام فریب.
انرژی نور لیز، در واقع سطحی است و در سطح پوست باقی می ماند و در عمق پوست نمیرود این امواج تا پیاز مو سرایت دارند نه بیشتر.
تا به حال هیچ گزاشی حاکی از آن که، نشان دهد لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان یا نازایی شده باشد وجود ندارد.
تنها عوارضی که این روش دارد کمی قرمزیست که با استفاده از ژل های خنک کننده از بین میرود،نفوذ لیزر فقط تا ریشه مو است و نفوذ بیشتری ندارد  و با این عمق کم احتمال آسیب رسیدن به اندام های داخلی بدن صفر درصد است.
ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر یک نفر گزارش ناباروری و سرطان از طریق دستگاه لیزر را داده بود در اولین اقدام تولید آن در آمریکا توسط سازمان غذا و دارو متوقف میشد و ضرر های دستگاه لیزر از طریق رسانه ها اعلام میشد.
پس با خیال آسوده از این روش برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید و از داشتن بدن نرم و صاف بدون موی خود لذت ببرید.
توجه داشته باشید که جلسه اول لیزر موهای زائدبسیار مهم بوده و اهمیت دارد

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر بستگی به نوع دستگاه آن دارد که از چه دستگاهی استفاده شده است  و همچنین استفاده هر قسمت بدن با قسمت دیگر تفاوت دارد. مثلا هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل با لیزر موهای زائد مردان متفاوت می باشد 

باید در جواب این سوال بگوییم که اثرات طولانی مدتلیزر موهای زائد، از جمله احتمال افزایش خطر سرطان، به طور دقیق و کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. برخی از محققان توصیه می‌کنند در استفاده از لیزر درمانی برای افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پوست دارند احتیاط شود. اما به طور کلی لیزر موهای زائد بی خطر است. اگر از روش‌های سنتی موزدایی، مانند اصلاح، اپیلاسیون و وکس خسته شده‌اید، لیزر می‌تواند یک گزینه بسیار عالی و دائمی برای شما باشد. لیزر مو زائد که توسط یک متخصص پوست یا یک فرد آموزش دیده و واجد شرایط انجام می‌شود، با جلوگیری از رشد مجدد موها از فولیکول‌ها ، تاثیر خود را می‌گذارد. همان طور که گفته شد، انجام لیزر موهای زائد برای اکثر افراد کاملا بی خطر است.

این روش همچنین به هیچ عارضه جانبی طولانی مدت ختم نخواهد شد. اگرچه ممکن است عوارض جانبی موقتی و جزئی بعد از انجام این روش ایجاد شود، اما رابطه جدی بین لیزر موهای زائد و سرطان وجود ندارد. معمولا عوارض این روش بلافاصله بعد از لیزر درمانی به صورت موقت ظهور خواهند کرد. مواردی مثل تحریک پوست و تغییرات رنگدانه‌ای پوست افراد، را می‌توان از رایج‌ترین عوارض جانبی، موقت و بی خطر لیزر موهای زائد دانست. کلینیک پوست و مو رز در این مقاله به یک سوال پر تکرار مراجعان که می‌پرسند: آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می‌شود ؟ پاسخ خواهد داد.

تاثیرات ناشی از لیزر موهای زائد بر بدن افراد

دستگاه لیزر موهای زاید پرتو نور متمرکزی را منتشر می کند که توسط پیگمنت یا همان ملانین مو جذب می شود. این نور به گرما تبدیل شده و با هدف قرار دادن فولیکول های مو که همان عامل رشد مو هستند، روند رشد مو را کند تر کرده و به مرور متوقف می کند. لیزر موهای زائد برای تمام نقاط بدن از جمله زیر بغل، خط بیکینی، پاها و حتی صورت هم کاربرد دارد اما باید توجه داشت که تاثیرات لیزر برای موهای کلفت و کرکی یکسان نخواهد بود.

رنگ مو و نوع پوست از عواملی هستند که در نتایج لیزر موهای زائد تاثیر گذار هستند. معمولا کنتراست بین رنگ پوست و مو به صورت پوست روشن با موهای تیره، بهترین نتیجه را در حذف موهای زائد با لیزر موهای زاید حاصل می کند. البته تکنولوژی حذف موهای زائد با دستگاه های لیزر موهای زاید به سرعت در حال پیشرفت است و هم اکنون دستگاه های متنوعی در کلینیک های زیبایی برای حذف موهای زائد موجود است. هر کدام از این دستگاه ها نسبت به ضخامت و رنگ مو همچنین روشنی یا تیرگی پوست فرد مراجعه کننده کاربرد متفاوتی دارند.یزر یک اشعه نوری بسیار قدرتمند بوده که ریشه مو را به طور دائم از بین می‌برد. این اشعه از طریق بافت‌های پوست به فولیکول مو رسیده و پیاز مو را برای همیشه می‌سوزاند. البته، برای اینکه موها به طور قطعی از بین بروند، باید هر چند ماه یکبار این کار را انجام داد تا از رویش مجدد پیاز مو جلوگیری شود. توجه داشته باشید برای اینکه پوست شما آسیب نبیند، بهتر است به کلینیک‌های معتبر پوست و مو دارای مجوز از وزارت بهداشت مراجعه کنید تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند. برخی سوال می‌پرسند که آیا از بین بردن موهای اضافی بدن سرطان زاست‌ ؟ خب، پاسخ تنها درصورتی می‌تواند مثبت باشد که از دستگاه‌های بی‌کیفیت استفاده شود.https://www.hrthair.com/News/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F

loader

لطفا شکیبا باشید ...