-1

تفاوت کامپوزیت ، لمینت و بلیچینگ چیست؟

لمینت بلیچینگ کامپوزیت دندان سالم و سفید سلامت دندان زیبایی دندان دندانپزشکی
ثبت شده 3 سال پیش توسط nazanin ویرایش شده در 1400/3/7

همه ما سفیدی و سالم بودن دندان هامون برامون مهمه و تاثیر زیادی در زیبایی ما داره، اما نمیدونیم دندون هامون رو چکار کنیم، 

لمینت؟ بلیچینگ؟کامپوزیت؟  کدوم برامون بهتره؟

تفاوت کامپوزیت ، لمینت و بلیچینگ چیست؟

1 جواب

0
2 سال پیش توسط: ساسان تقوایی

سلام

من این رو تو ی سایتی پیدا کردم فکر کنم کارت رو راه بندازه
لینکشم گذاشتم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یکی از روش های جدید و جذاب در دندانپزشکی است که برای زیباسازی ظاهر دندان‌ها یا ترمیم آنها ابداع شده است. کامپوزیت ماده خمیر مانندی است که دارای طیف رنگی است که می توان با توجه به سلیقه و متناسب با رنگ دندان ها یا چهره فرد انتخاب شود. کامپوزیت های دندانی انواع مختلفی دارند و برای استفاده های متفاوتی مانند ساخت روکش دندان، زیباسازی دندان های جلو و ترمیم دندان های خلفی به کار می روند.

تفاوت کامپوزیت و لمینت

کامپوزیت: ماده خمیرمانندی است که بر روی دندان قرار داده شده و سپس تراش و صیقل می خورد. هزینه آن نسبت به لمینت کمتر است و طی یک جلسه انجام می شود.

لمینت: پوسته های نازک اما مقاومی هستند که در لابراتوار ساخته می شوند و سپس با استفاده از مواد مخصوصی روی دندان نصب می شوند. طول عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت است، کمتر رنگ می گیرد و زیبایی طبیعی تری دارد.

 

کامپوزیت دندان چطور انجام می شود؟

  1. بررسی و معاینه دندان: قبل از شروع کار، باید پوسیدگی دندان، عفونت لثه یا هر نوع مشکل دندانی دیگر درمان شود.
  2. انتخاب برند و رنگ کامپوزیت دندان: برای انتخاب کامپوزیت مناسب، دندانپزشک به شما مشاوره خواهد داد تا رنگی متناسب با رنگ چهره و دندان های دیگر انتخاب کنید. این مرحله در انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است، چرا که ظاهر کامپوزیت به انتخاب صحیح شما بستگی دارد.
  3. آماده‌سازی دندان‌ها: قبل از نصب کامپوزیت ابتدا دندان‌ها از هرگونه جرم و پلاک پاکسازی می شوند. سپس  خراشی بر روی دندان ها ایجاد می شود تا مواد روی دندان ها خوب بچسبد.
  4. قرار دادن خمیر کامپوزیت: پس از قرار دادن ماده پیوند دهنده و تاباندن نور لیزر، با لایه ای از کامپوزیت روی دندان را می پوشانند و به آن فرم می دهند. داشتن بهترین نتیجه به مهارت و تجربه دندانپزشک در این مرحله بستگی دارد.
  5. سفت کردن کامپوزیت: وقتی شکل کامپوزیت دندان تایید شد. چند ثانیه نور لیزر را به آن می تابانند تا هم خمیر سفت شود و هم پیوند بین کامپوزیت دندان و عامل پیوند دهنده مستحکم شود.
  6. پولیش کردن کامپوزیت دندان: پس از سفت شدن، نوبت پولیش کردن کامپوزیت دندان است. پولیش کردن باعث شفافیت سطح کامپوزیت و زیباتر شدن ظاهر دندان ها می شود.

 سایت 

https://drserita.com/کامپوزیت/

 

loader

لطفا شکیبا باشید ...