0

رسالت زندگی کردن چیست؟

رسالت زندگی درک رسالت زندگی رسالت زندگی انسان انسان در جستجوی معنا یافتن رسالت زندگی فهم رسالت زندگی
ثبت شده 3 سال پیش توسط کوثر نازاریان ویرایش شده در 1400/3/7

زندگی چیزیه که همه ی ما داریم اما خیلی از ماها بی تفاوت از کنارش رد میشیم بدون اینکه بفهمیم چی هست میخواهم بدونم رسالت زندگی کردن چیه ممنون میشم کمکم کنید

رسالت زندگی کردن چیست؟

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: کوثر نازاریان

معنی رسالت زندگی

در این دنیای بزرگ، حتی کوچکترین موجودی که خلق می شود یک رسالت بزرگی دارد، یعنی وظیفه ای که از ابتدای خلقتش با آن خلق شده است. حتی کوچکترین موجودات هستی نیز با یک هدف خلق شده اند چه برسد به ما انسان ها که اشرف مخلوقات هستیم! رسالت به معنی مأموریت، مسئولیت، وظیفه و پیامبری می باشد که معنی مد نظر ما در این مقاله بزرگترین هدف و ماموری

ت ما در زندگی است که شاید بشود دلیل خلقت ما در این جهان را به آن مربوط دانست.

در واقع رسالت به شما کمک می کند که زندگیتان یک هدف مناس

ب به خود بگیرد و تمام تلاش خود را در راستای همان انجام دهید. البته اصلاً فکر نکنید که رسالت همان هدف است! نه این طور نیست، در بخش بعدی به این موضوع به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

مثال بارز شعر” ز کجا آمده ام ،آمدنم بهر چه بود؟” را می توان پاسخ مناسبی برای سوال رسالت فردی چیست در نظر گرفت. با خودتان فکر کنید که واقعاً آمدنتان بهر چه بود؟

 

رسالت فردی چیست

فرق رسالت با هدف

رسالت بزرگ ترین هدف و ماموریت زندگی ماست که تمام هدف های کوچک باید در جهت رسیدن به آن هدف بزرگتر تعریف ‌شود. مثلاً اگر رسیدن به شهر چالوس رسالت ما باشد، هر یک از شهرها و مسیرهای بین راهی جز اهداف میانی ما خواهد بود که برای رسیدن به مقصد اصلی باید این اهداف را پشت‌سر بگذاریم. در واقع رسالت شخصی شما دلیل ادامه زندگیتان است و تا آخر عمر شما تاریخ انقضا دارد ولی اهداف شما می توانند کوچک یا بزرگ باشند؛ مثلاً شما هدف 6 ماهه برای خودتا تعیین می کنید که وزن خود را کم کنید ولی رسالت زندگیتان این است که مردم را آگاه تر کنید تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.

مثلاً رسالت خانواده گام برتر این است که بتواند به دیگران کمک کند که در راستای استعداد و رسالت واقعی خود گام بردارند و در هر شرایطی حال دیگران را خوب کند؛ طبیعتاً برای انجام دادن درست این کار هم باید اهداف کوچک تری تعیین کند، مثل همین انتشار مقالات آموزشی که به افراد کمک می کند یا حتی در گام های بزرگ تر تهیه محصولات و پکیج های فوق العاده که به این کار کمک می کند. اینگونه به رسالت خود یعنی خوب شدن حال و کمک به شما هم می رسد.

ویژگی های افرادی که رسالت خود را کشف نکرده اند

اگر خوشبختی را برای همه زندگی خود می خواهی، کاری را انتخاب کن که عاشق آن باشی و اگر هنوز آن را پیدا نکرده ای آنقدر به دنبال آن بگرد که پیدایش کنی…

این سخن از استیو جابز است. از مهم ترین نشانه های انسان های بدون رسالت این است که احساس خوشبختی ندارند، آن ها عاشق کارشان نیستند و به دلیل همین موضوع سردرگم هستند و حتی تلاش نمی کنند تا رسالت زندگیشان را پیدا کنند؛ البته در ادامه در رابطه با تأثیر رسالت در انتخاب شغل و حال خوب بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما اکثر افرادی که رسالت خود را یدا نکرده اند، یک سری ویژگی های مشترک دارند که اکنون می خواهیم آن ها را برایتان نام ببریم:

  • بیشتر از انداره غر می زنند
  • از دیگران تقلید می کنند 
  • از چالش ها دوری می کنند
  • تنبل و اهمال کار هستند
  • هیچ تلاشی برای بهتر شدن نمی کنند
  • در کارهایشان خلاقیت ندارند 
  • به زندگی بدبین هستند 
  • احساس خوشبختی ندارند 
  • بیشتر شکست خورده اند 
  • به شغلشان علاقه ندارند 
  • دائماً در حال فرار از مسئولیت های شغلیشان هستند
  •  صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند
  • بهانه های خوبی می آورند

رسالت شغلی

لازم است بگوییم که رسالت زندگی شما یک هدف کلی است که شما را در مسیر موفیت قرار می دهد. در قسمت بالا تفاوت هدف با رسالت زندگی را توضیح دادیم ولی رسالت شغلی شما با رسالت زندگیتان متفاوت است، برای پیدا کردن رسالت شغلی خود اولین قدم این است که علاقه هایتان را بررسی کنید. دقیقا به چه کارهایی علاقه دارید؟ از خود بپرسید :

  • حتی وقتی که خسته شدید حاضر هستید کدام کار را انجام دهید؟ 
  • کدام کار است که وقتی انجامش میدهید متوجه گذر زمان نمی شوید؟
  • حاضرید برای 7 ماه کدام کار را انجام دهید بدون اینکه پولی از آن به دست آورید؟
  • کدام کار است که برای شما آسان ولی برای دیگران سخت تر تلقی می شود؟

پس از پیدا کردن علاقه تان سراغ استعدادهایتان بروید. مطمئن باشید که هیچ انسانی بدون استعداد خلق نشده است و شما استعداد های خیلی زیادی دارید که هنوز آن ها را کشف نکرده اید حتی بعد از گذشت چند ده سال از عمرتان! به ویژگی های شخصیتیتان نگاه کنید تا بهتر استعدادتان را پیدا کنید، انواع تست های استعداد یابی را انجام دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. لازم به ذکر است که ما تست استعدادیابی شغلی هالند + آزمون رایگان را برایتان آماده کرده ایم که می توانید آن را انجام دهید؛ البتهدر این زمینه در ادامه به طور کامل و جامع توضیح خواهیم داد و اتفاقات خیلی بهتری را برایتان رقم خواهیم زد.

کشف رسالت فردی

با توجه به مطالب گفته شده، امیدوارم اکنون انگیزه لازم جهت کشف رسالت رسالت خود را پیدا کرده باشید؛ زیرا افرادی که رسالت ندارند همیشه در زندگی سردرگم هستند و خیلی زود شاخه به شاخه می شوند و یا اگر در شغل ثابتی مانده باشند پیشرفتی در کار ندارند، چون از شکست می ترسند و اراده کافی برای انجام کارهای جدید و خلاقیت ندارند. اگر کار ادامه پیدا کند، سبب خشمگین شدن و عصبانی شدن آنها می‌شود و بسیاری اتفاق بد دیگر…

پس اکنون با من همراه باشید تا به شما کمک کنم بتوانید به بهترین شکل ممکن پاسخ این سوال را پبدا کنید: چگونه بفهمیم رسالتمان چیست؟

 

چگونه رسالت شخصی خود را پیدا کنیم؟

کشف رسالت شخصی ، طبیعتاً به این راحتی ها نیست! چون اگر آسان بود که همه افراد تا کنون این کار را انجام داده بودند و رسالت و هدف اصلی زندگی خود را پیدا می کردند.

شما باید برای کشف رسالت فردی خود، چند جنبه مختلف را مورد بررسی قرار دهید؛ در واقع زمانی رسالت شما کشف می شود که استعدادتان پیدا شود، در واقع استعدادها به شما می گویند که باید به کدام سمت حرکت کنید و چه هدفی را در نظر بگیرید. رسالت هم همین کار را می کند! پس این دو با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و وقتی شما بتوانید استعدادهای خود را پیدا کنید، به رسالت اصلی و واقعی زندگی خود هم می رسید.

اما منظور ما از استعدادیابی، همین استعدادیابی های در اصطلاح آبکی نیست که شما یک تست بدهید و این اتفاق رخ دهد! نه منظور ما این است که همان طور گفتم از چند جنبه مورد بررسی قرار بگیرید. حالا این جنبه ها چه چیزهایی هستند؟ در بخش بعدی به شما خواهیم گفت.

رسالت زندگی من چیست؟

همان طور که گفتم طبیعتاً کشف استعداد کار راحتی نیست و اگر در آن تخصص نداشته باشید، ممکن است مسیر زندگی خود را به کلی تغییر دهید و آرزوها و اهداف خود را نابود کنید. پس باید یک فرد یا تیم حرفه ای روی شما کار کند تا استعدادها و علایق اصلی شما پیدا شده و رسالت زندگی شما مشخص شود. خبر خوبی که برای شما دارم این است که:

تیم متخصص گام برتر بعد از مدت ها بررسی میان تمام تست ها و شیوه های استعدادیابی نوین جهان، کامل ترین و جامع ترین بسته استعدادیابی موجود را تهیه کرده و به افراد به راحت ترین شکل ممکن امکان استعدادیابی آن ها را می دهد. چرا که تمامی ارزش ها، علایق، تیپ های شخصیتی و هوش های مختلف افراد را مورد بررسی قرار می دهد (این موارد همان 5 جنبه ای هستند که گفتم برای کشف رسالت و استعداد باید مورد برد بررسی قرار بگیرند) و در نهایت با توجه به تمامی آن ها، رسالت زندگی و استعداد هر فرد را مشخص می کند. پیشنهاد می کنم حتماً سری به این بسته جامع کشف استعداد و رسالت زندگی و شغلی بزنید و بین کشف استعدادها و پله های ترقی با زندگی عادی یکی را انتخاب کنید. حتماً صوت زیر را هم که از زبان مجتبی مصطفایی، مدرس استعدادیابی و مدیر مجموعه گام برتر گفته شده را گوش کنید تا با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شوید.

https://mostafaee.com/portfolio/resalate-zendegi/

loader

لطفا شکیبا باشید ...