0

اگزمای گوش چیست؟

اگزما اگزمای گوش درمان اگرمای گوش تظاهرات اگزمای گوش درمان اگزمای گوش عوارض اگزمای گوش
ثبت شده 3 سال پیش توسط کوثر نازاریان ویرایش شده در 1400/3/6

فرزند من اگزمای گوش داره میخواهم برای مراقبت بهتر از او با بیماریش اشنا شوم لطفا راهنمایی کنید ممنون

اگزمای گوش چیست؟

2 جواب

0
3 سال پیش توسط: کوثر نازاریان

اگزمای پوست چیست؟

پوست گوش به خصوص لاله گوش و پوستی که درون مجرای گوش را پوشش می دهد ممکن است دچار اگزما شود. البته مشخص است که پوست همه جای بدن ممکن است به اگزما دچار شود و گوش هم مانند بقیه بخش ها در معرض اگزما قرار دارد.

اگر روی پوست گوش قرمزی مشاهده می شود، یکی از تشخیص ها اگزما است. اگر این قرمزی گاهی با پوسته پوسته شدن همراه است احتمال تشخیص اگزمای گوش باز هم بیشتر می شود.

شبه اگزمای گوش چیست؟

به طور معمول یک عامل باعث تحریک و آغاز اگزمای پوست می شود. اگر علائم اگزما بدون هر گونه عامل تحریک کننده پیش بیاید به آن شبه اگزمای گوش گفته می شود.

کسانی که پوست چرب و ملتهبی دارند (سِبورئیک) یا کسانی که به پسوزیاریس (یک بیماری پوستی همراه با قرمزی و پوسته ریزی) مبتلا هستند بیشتر از دیگران ممکن است به شبه اگزمای گوش دچار شوند.

درماتیت تماسی یا اگزمای تماسی گوش را بیشتر بشناسیم

برخی افراد با تماس یک جسم یا یک ماده با گوش همین علائم اگزما را تجربه می کنند. به عنوان نمونه پاشیده شدن اسپری های فرم دهنده به مو ممکن است در برخی افراد باعث آغاز علائم اگزما باشد. به این موارد اگزمای تماسی اطلاق می شود.

انواع صابون و شامپو و زیورآلات ممکن است باعث آغاز درماتیت تماسی گوش شوند.

علائم اگزمای گوش

برای آشنایی بیشتر با علائم اگزمای گوش، برخی از آنها در زیر نام برده شده است:

● خشکی و پوسته ریزی لاله گوش یا پوست داخل مجرای گوش

● قرمزی پوست گوش

● تورم در این ناحیه

● خارش

● ترشحات بدون چرک یا خون از گوش

علائم اگزمای گوش مانند علائم بسیاری از بیماری ها ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشد. اگر خارش حاصله از اگزمای گوش شدید باشد باید از خاراندن گوش اجتناب کرد زیرا ممکن است باعث عوارض جدی شود.

از عوارض جدی گوش در صورت خارش شدید می توان به عفونت گوش خارجی، افزایش التهاب و احتمال ترک و خونریزی از پوست و تغییر قوام پوست به شکل شبیه چرم اشاره کرد.

تشخیص اگزمای گوش

اگر قرمزی یا پوسته پوسته شدن در ناحیه گوش وجود دارد باید به اگزمای گوش شک کرد. پزشک جراحی گوش بهترین فردی است که می تواند در این زمینه کمک نماید.

پزشک از روی شرح حال، معاینه دقیق و گاهی نتایج تست هایی که درخواست می کند، می تواند به طور قطعی به تشخیص اگزمای گوش برسد.

درمان اگزمای گوش

پزشک معالج بر پایه علائم و شدت آنها، درمان مناسب را تجویز می کند. درمان اگزمای گوش ممکن است شامل قطره گوش (در صورت درگیری پوست داخل مجرای گوش)، کرم موضعی که شاید حاوی کورتون باشد، یا داروی خوراکی یا تزریقی برای کاهش آلرژی و التهاب پوستی باشد.

https://vrgl.ir/uZ3Jv

0
3 سال پیش توسط: عسل غضنفری

در ابتدا باید دانست که اگزمای گوش چیست؟ ابتلا به اگزما در تمامی قسمت های بدن امکان پذیر است و قسمت خارجی گوش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگزما در گوش به صورت خشکی و پوست پوستگی در اطراف پوست گوش خود را نشان می دهد. اگزما گاهی بعد از تماس گوش با یک محرک خاص اتفاق می افتد، این محرک ها می توانند گوشواره و زیور آلات و یا محصولات آرایشی بهداشتی باشد.

 

آیا اگزمای گوش می تواند سبب عفونت ها و التهابات گوش شود؟

در پاسخ به این سوال باید به طور قطعی بگوییم که بله، اگزمای گوش می تواند منجر به عفونت و التهاب کانال گوش شود که آن را گوش درد مزمن و حاد و یا اوتیت حاد می نامیم و در مبحث علائم عفونت گوش آن را به طور کامل توضیح داده ایم.

 

تشخیص اگزمای گوش به چه صورت است؟

تشخیص اگزمای گوش به چه صورت است؟

تشخیص اگزمای گوش به چه صورت است؟

 

 

برای درک این موضوع که اگزمای گوش چیست؟ و همچنین تشخیص آن باید دانست که اگزما به صورت قسمت هایی متورم و قرمز بر روی پوست گوش دیده می شود که با احساس خارش در فرد می تواند شرایط نامساعدی را برای فرد به وجود آورد، با مشاهده ی قسمت های قرمز رنگ و متورم می توان به راحتی وجود اگزما را تشخیص داد.

 

چه عواملی می تواند منجر به بروز اگزما در گوش شود ؟

برای فهم بهتر از اینکه اگزمای گوش چیست؟ باید به عواملی که منجر به اگزمای گوش می شود پرداخت. اگزمای گوش در برخی از موارد به دلیل تماس پوست گوش فرد با عوامل تحریک کننده ای مانند صابون ،رنگ مو های آرایشی، زیور آلات فلزی و … در قسمت خارجی گوش به وجود می آید که در نهایت منجر به التهاب و قرمزی و حس خارش در گوش فرد می شود.

 

علائم اگزمای گوش کدامند؟

علائم اگزمای گوش کدامند؟

علائم اگزمای گوش کدامند؟

 

 

علائم اگزمای گوش کاملا مشابه با اگزمای دیگر قسمت های بدن است، در ادامه به چند علائم از اگزمای گوش خواهیم پرداخت.

 

 خشکی و پوسته پوسته شدن پوست اطراف گوش

 خشکی و پوسته پوسته شدن در داخل کانال گوش

 تورم و قرمزی پوست در داخل و خارج از گوش

 احساس خارش در خارج گوش و داخل کانال گوش

وجود ترشحات شفاف در داخل گوش

احساس خارش در اگزمای گوش

در صورت بروز علائم اگزما، باید از خاراندن قسمت هایی که اگزما بر آنها تاثیر گذاشته است خودداری کرده هر چند که اگزما میل به حس خارش را افزایش می دهد باید دانست که انجام این عمل می تواند سبب خونریزی شود و سبب گسترش اگزما و التهابات ناشی از آن در قسمت های دیگر پوست شود .

 

علت اصلی ابتلا به اگزما در پوست چیست؟

پزشکان و محققان هنوز نتوانسته اند دلیل اصلی اگزما را متوجه شوند ولی آنها بر این اعتقادند که فاکتور های زیادی هستند که می تواند سبب بروز اگزما شود.

 

صابون ها، مواد شوینده، پودر های بچه، آلرژی های متداول، لوسیون های معطر، عطرها و ادکلن ها، پارچه هایی با بافت صفت و خشن مانند پشم، برخی از مواد ضد عفونی کننده، سیگار، استرس، گرما و عفونت ها می تواند موجب اگزمای پوستی شود .

 

درمان های خانگی اگزما

برای درمان اگزما می توان به درمان های خانگی روی آورد این درمان های ابتدایی و خانگی می تواند در بسیاری از مواقع مفید واقع شود باید دانست که تغییر سبک زندگی افراد نیز می تواند به افراد کمک کند که مبتلا به اگزما نشوند

 

چند روش آسان برای درمان اگزمای گوش در خانه

 

 

چند روش آسان برای درمان اگزمای گوش در خانه

چند روش آسان برای درمان اگزمای گوش در خانه

 

 

 شستشوی گوش با آب گرم در هر شب ( از آب داغ و سوزنده در این شستشو نباید استفاده کرد ).

 استفاده از مرطوب کننده های بدون بو بلافاصله بعد از شستشویی پوست گوش و استحمام .

 مانع از برخورد هر نوع محرک به اگزمای گوش شوید .

 استفاده از کلاه به منظور ایجاد پوشش و محافظی برای گوش در فصول سرد سال علل الخصوص زمستان .

 اجتناب از محرک هایی که در گذشته سبب ایجاد اگزما بر پوست شما شده است .

 استفاده از کرم های پوستی ضد خارش و ضد حساسیت که دارای هیدروکورتیزون هستند .

استفاده از کرم ها و لوازم بهداشتی که مناسب برای پوست های حساس هستند .

آیا برای درمان اگزمای گوش می توان به درمان خانگی اکتفا کرد؟

قبل تر گفتیم که درمان خانگی و تغییر سبک زندگی افراد می تواند به بهبود اگزمای گوش کمک کند، اما باید در نظر داشت که در برخی موارد اکتفا به این درمان ها کافی نیست و می تواند عواقب ناگواری برای فرد بیمار داشته باشد و درمان قطعی فقط توسط پزشک متخصص امکان پذیر است. تجویز پزشک در صورتی که اگزما داخل کانال گوش باشد، می تواند استفاده از قطره های گوش و استفاده از کرم های مخصوص باشد، از دیگر موارد تجویزی توسط پزشک، استفاده از داروهایی ست که به طور اتوماتیکی سیستم دفاعی بدن را در مقابل تحرکات تقویت می کند .

 

چند عامل ساده که می تواند باعث ایجاد اگزما در پوست انسان شود

 شوره سر حیوانات علل الخصوص برای افرادی که حیوانات خانگی دارند .

گرده افشانی در گل ها .

قارچ ها ی انگلی گیاهان .

حساسیت های غذایی و خوراکی .

استفاده از پارچه های خاص با بافت خاص مانند پشم

آیا پیریسینگ گوش می تواند عاملی بر ایجاد اگزما در گوش شود ؟

آیا پیریسینگ گوش می تواند عاملی بر ایجاد اگزما در گوش شود ؟

آیا پیریسینگ گوش می تواند عاملی بر ایجاد اگزما در گوش شود ؟

در جواب باید گفت پیریسینگ گوش نمی تواند باعث اگزمای گوش شود ولی انجام این عمل به معنای استفاده از گوشواره است که طبیعتا می تواند شرایط ابتلا به اگزمای گوش را فراهم سازد.

 

آیا اگزما مسری است و می تواند از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا کند ؟

درست است که علت اصلی اگزما هنوز برای پزشکان و محققان نامشخص است اما تحقیقات نشان داده است که به طور قطعی اگزما نمی تواند مسری باشد و از فردی به فرد دیگر انتقال یابد، دلیل اصلی ابتلا به اگزما در افراد می تواند ترکیبی از ژن ها و محرک های محیطی باشد

 

مراقبت از ابتلا به اگزما برای کودکان

مراقبت از ابتلا به اگزما برای کودکان

مراقبت از ابتلا به اگزما برای کودکان

برای پیشگیری از ابتلای کودکان به اگزما لازم است تا جای ممکن محرک هایی که منجر به اگزما می شود را در زندگی فرزندانتان محدود کنید .

 

به طور مداوم فرزندتان را با آب گرم حمام نکنید چراکه اینکار موجب خشکی پوست کودکان می شود .

از صابون های نرم به هنگام شستشو کودکتان استفاده کنید .

 کودکان خود را با صابون ها و شامپو های معطر شستشو ندهید

اولین اقدام به هنگام مواجهه با اگزما

اولین اقدامی که لازم است بعد از مواجهه با اگزما انجام دهید توجه به صابون، شامپو و دیگر محصولات آرایشی بهداشتی ست که تا به الان مورد استفاده ی شما بوده است، احتمال دارد که یکی از این محصولات در شما ایجاد اگزما کرده باشد. تعویض این محصولات در اسرع وقت به شما پیشنهاد می شود. فاکتورهای محیطی نیز می تواند بر شدت اگزماهای پوستی بی افزاید. همچنین در معرض شدید نور آفتاب قرار گرفتن و دوش آب گرم گرفتن و شنا کردن در استخر های کلری نیز می تواند سبب این اگزماهای پوستی شود.

 

رابطه ی بین اگزما و عفونت های گوشی

پوست های خشک موجب حس خارش در فرد می شوند، نتیجه ی این خارش در پوست گوش، هدایت باکتری ها سوق دادن آنها به داخل گوش و جذب باکتری هاست که در نهایت منجر به عفونت گوش می شود. برای تسکین حس خارش در گوش می توانید از کمپرس های خنک کننده استفاده کنید. کرم ها و پماد های حاوی هیدروکورتیزون نیز می تواند پاسخی برای التهابات گوش که ناشی از عفونت های گوشی است، باشد. در خصوص این کرم ها و پمادها باید دانست که استفاده از نوعی از آنها به شما پیشنهاد می شود که حداقل 1 درصد از هیدروکورتیزون ها را شامل شود.

 

آیا استفاده از زیور آلات می تواند منجر به اگزما شود ؟

اگر از اگزمای گوش رنج می برید ضروری ست اطمینان حاصل نمایید که نسبت به زیور آلاتی که روزانه از آنها استفاده می کنید حساسیت و یا آلرژی خاصی نداشته باشید، حساسیت های این چنینی می تواند در کل طول عمر فرد را آزار دهد، اگر از حساسیت پوستی خود نسبت به نیکل اطمینان حاصل کردید باید توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع جواهرات و زیورآلاتی تا زمان بهبود وضعیت گوش شما برای شما ممنوع است و بعد از درمان شما تنها مجاز به استفاده از زیورآلاتی هستید که در متریال آن از نیکل استفاده نشده باشد مانند فولاد ضد زنگ و استیل و نقره و …

 

تشخیص اگزمای گوش توسط پزشک متخصص

تشخیص اگزمای گوش توسط پزشک متخصص

تشخیص اگزمای گوش توسط پزشک متخصص

در موارد عادی پزشک متخصص بعد از یک معاینه ی عادی و روتین بالینی می تواند اگزما را تشخیص دهد، قابل به ذکر است که در این معاینه باید به سوالات پزشک در خصوص شروع علایم اگزما به درستی پاسخ داد، در صورت مشخص نشدن نوع اگزما در معاینه ی اولیه پزشک برای شما تست هایی را تجویز می کند، باید اشاره کرد که اطلاعات کسب کردن در این باره که اگزمای گوش چیست؟ می تواند به شما در این راه کمک کند.

 

استفاده از گوش پاک کن درصورت مشاهده ی اگزما

اگزما موجود در گوش می تواند سبب خارش گوش شود، این احساس به قدری بیمار را کلافه می کند که فرد اولین راه حل برای رهایی از این حس ناخوشایند را استفاده از گوش پاک کن می بیند و اما باید دانست که استفاده از گوش پاکن تنها می تواند شرایط را آنچه هست بدتر کند، در مبحث عوارض استفاده از گوش پاک کن به طور کامل به این موضوع اشاره شد که استفاده از گوش پاک کن باعث هدایت جرم گوش به داخل کانال گوش می شود. می دانیم که اگزما موجب پوسته پوسته شدن پوست داخل کانال گوش می شود و استفاده از گوش پاک کن می تواند این پوست های خشک را به داخل کانال گوش هدایت کرده و موجب عفونت شود

 

دلیل خارش گوش چیست ؟

دلیل خارش گوش چیست ؟

دلیل خارش گوش چیست ؟

از شایع ترین دلایل خارش گوش می توان به عادات و حالات عصبی در فرد، عفونت های قارچی و شروع عفونت ها و اگزما و بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت اشاره کرد. و همچنین وجود آلرژی ها می تواند عاملی مهم بر خارش گوش باشد.

 

بیماری پسوریازیس چیست ؟

پسوریازیس بیماری ای پوستی است که در داخل یا اطراف گوش ایجاد شده و عامل خارش گوش می باشد. لازم به ذکر است که امکان بروز این بیماری در پشت گوش نیز وجود دارد.

 

 چه عواملی می تواند باعث ایجاد حس خارش در گوش شود؟

در مبحث اگزمای گوش چیست؟ ضروری ست که بدانیم استفاده از گوش پاکن ها در داخل گوش به منظور تمیزی گوش می تواند کانال گوش شما را تحریک کرده و حس خارش را در گوش شما به همراه داشته باشد. گاها دیده شده که افراد برای رهایی از حس ناخوشایند و نامطلوب خارش در گوش خود از گیره های کاغذی، کبریت و حتی انگشتان دستشان استفاده می کنند که این عمل می توانند در پوست گوش آنها خراش ایجاد کند واجازه ی رشد به باکتری ها را دهد و در نهایت منجر به عفونت شوند.

 

آیا استفاده از مواد غذایی خاص می تواند سبب ایجاد خارش در گوش شود؟

مواد غذایی خاص می تواند سبب ایجاد خارش در گوش

مواد غذایی خاص می تواند سبب ایجاد خارش در گوش

باید دانست برای افرادی که نسبت به گرده افشانی گل ها حساسیت و آلرژی دارند و افرادی که به تب یونجه مبتلا هستند، برخی از مواد غذایی خاص می تواند باعث ایجاد خارش شود. از این موارد خوراکی می توان به میوه ها، سبزیجات و آجیل های درختی اشاره کرد ، بدیهی ست که عوامل دیگری در ابتلا به اگزمای گوش موثر هستند که در مبحث اگزمای گوش چیست؟، به آنها اشاره کردیم.

 

چه زمانی باید به دنبال درمان جدی خارش گوش باشیم؟

اگر در اثر خارش شدید گوش، از گوش شما خون و یا مایعاتی خارج شد و شما شاهد کاهش شدید شنوایی و اختلال در ساختار گوش و شنوایی خود بودید مراجعه به پزشک متخصص در اسرع وقت به شما پیشنهاد می شود .

 

تاثیرات آب و هوایی بر اگزمای گوش

افراد مبتلا به اگزمای گوش، ممکن است شاهد خروج ترشحات از گوش خود باشند. این علائم اغلب درآب و هوای بسیار خشک پدید می آید. اگزما گوش می تواند بر روی پوست گوش شما و همچنین در ناحیه پشت گوش و قسمت ما بین گوش و صورت شما اتفاق بی افتد که در مبحث اگزمای گوش چیست؟ به طور کامل توضیح دادیم که چه عواملی می تواند سبب ایجاد اگزما در گوش شود.

https://samakeshenavae.com/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/

loader

لطفا شکیبا باشید ...