0

فواید استفاده از قرص زینک پلاس چیست؟

زینک پلاس قرص زینک پلاس مصرف قرص زینک پلاس زینک برای رشد مو زینک پلاس برای ناخن زینک پلاس برای رشد
ثبت شده 3 سال پیش توسط کوثر نازاریان ویرایش شده در 1400/3/6

من برای رشد بیشتر موهام میخوام رینک مصرف کنم لطفا اگه فواید دیگه ای هم داره به من بگید ممنون

فواید استفاده از قرص زینک پلاس چیست؟

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: کوثر نازاریان

قرص زینک پلاس یکی از مکمل های پرفروش داروخانه هاست و جزو پرمصرف ترین مکمل های غذایی محسوب می شه. به سبب سالها فعالیت در داروخانه و آشنایی با محصولات، تحقیق و نوشتن مقاله در این خصوص و شنیدن و خواندان نظرات مصرف کنندگان محصولات داروخانه ای قصد دارم قرص زینک پلاس را از تمام زوایا مورد بررسی قرار بدهم.

زینک پلاس چیست ؟

از ابتدایی ترین سوال شروع می کنیم که اصلا زینک پلاس چیست ؟ برای جواب به این سوال اول باید زینک رو بشناسیم که خوب احتمالا خیلی ها باهاش آشنا هستند.

زینک

زینک یا همان روی یک ماده معدنی است که بدن به شدت بهش نیاز داره. طبق تحقیقات انجام شده اولین عنصر حیاتی برای بدن آهن هست و بعد از اون زینک. زینک نه تنها برای بدن انسان بلکه برای ادامه بقای حیوانات و گیاهان نیز لازم هست. در بخش های بعدی به فواید زینک و همینطور منابع اون به طور کامل اشاره خواهیم کرد و خواهید فهمید که زینک چرا اینقدر برای سلامتی بدن مهم هست و از کجا می تونیم زینک بدن رو تامین کنید. الان می خوایم به موضوع اصلیمون یعنی تعریف زینک پلاس برسیم.

زینک پلاس

خوب تا اینجا با زینک و اهمیت اون آشنایی نسبی پیدا کردید. اما زینک پلاس چیه ؟ طبق سال ها تحقیق و بررسی، متخصصین متوجه شدند که زینک با یکسری ترکیبات دیگه کنارم هم اثربخشی بسیار بهتری دارند. مثلا اینکه خیلی ها قرص زینک رو برای سرماخوردگی مصرف می کنند. از طرفی ویتامین سی هم که به شدت برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی مفید هست (به همین دلیل ما برای فصل سرما مرکباتی مثل لیموشیرین و پرتقال مصرف می کنیم چون سرشار از ویتامین Cهستند.) حالا تصور کنید زینک با ویتامین C کنار هم چه شود!!

یا مثلا تاثیر زینک به عنوان تنظیم کننده اشتها، کنترل کننده ریزش مو و به طور کلی شادابی پوست و افزایش انرژی بدن هم کاملا به اثبات رسیده، از طرفی ویتامین های گروه ب هم به ویتامین های انرژی زا مشهور هستند و برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو و ناخن بسیار موثر هستند. حالا ترکیب زینک و ویتامین های گروه ب رو هم تصور کنید، انصافا معجون بی نظیری میشه

ترکیبات قرص زینک پلاس

احتمالا با این توضیحات متوجه شدید که زینک پلاس یعنی چه. همه قرص ها و شربت های زینک پلاس یک ترکیب مشترک به اسم زینک دارند و در کنار اون تعداد محدودی ویتامین یا املاح معدنی دیگه. پس:

زینک پلاس = زینک + (plus یا همون بعلاوه) یک یا چند ویتامین یا املاح معدنی دیگه

تفاوت قرص های زینک پلاس

خوب حالا وقتی روی یک محصولی نوشته شده باشه زینک پلاس، میدونم که چه محصولی هست و چه ترکیباتی داره اما فرقشون تو چیه ؟

  1. مقدار زینک داخل هر قرص : معمولا 5 یا 10 میلی گرم هست
  2. ترکیبات اضافه شده به زینک : اینکه چه ترکیباتی به زینک اضافه شده مهمترین فاکتور برای مقایسه مکمل های زینک پلاس با هم هست. معمولا ترکیبات قرص های زینک پلاس به یکی از شکل های زیر هست:
  • زینک + ویتامین c (برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. مصرف آن در فصل سرما و پیشگیری بیماری های فصل سرما مثل سرماخوردگی و آنفولانزا خوب است)
  • زینک + ویتامین های خانواده b (برای پوست ، مو و ناخن بسیار خوب است و باعث تقویت رشد ، جلوگیری از یزش مو و سلامت پوست می شود)
  • زینک + ویتامین c + ویتامین های خانواده b (تمام مزایای فوق را به همراه دارد.)

البته ممکن هست ترکیبات دیگه ای هم به این گروه ها اضافه بشه اما اصل ترکیبات همین ها هستند.

خواص قرص زینک پلاس

حالا وقتشه که بدونیم وقتی قرص زینک پلاس می خوریم چه اتفاقات مثبتی برای بدن می افته:

  • مبارزه با رادیکال های آزاد به سبب خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده
  • بهبود سلامت پوست
  • جلوگیری از ریزش مو
  • استحکام ناخن ها
  • تقویت استخوان ها، مفاصل و دندان (زینک به همراه کلسیم و ویتامین d)
  • افزایش رشد جسمی و ذهنی در کودکان (به سبب وجود زینک و ویتامین‌های گروه ب)
  • تقویت قدرت باوروی در مردان (عنصر روی، ویتامین C و برخی از ویتامین‌های گروه B)
  • بهبود خواب
  • بهبود سلامت قلب و کبد
  • تنظیم عملکرد غده تیروئید (به سبب وجود زینک و ویتامین‌های گروه ب)

نحوه مصرف زینک پلاس

همان‌طور که اشاره کردیم زینک پلاس در قالب قرص، شربت و قرص جوشان در داروخانه‌های کشور عرضه می‌شود. معمولا قرص زینک پلاس برای بزرگسالان اغلب روزانه ۱ عدد توصیه می‌شود مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد. شربت زینک پلاس هم بیشتر برای کودکان تجویز می شه و مقدار مصرف روی محصول نوشته شده و برای همه یکسان نیست.

مقدار مصرف زینک پلاس کودکان

به طور کلی مصرف زینک پلاس برای کودکان از 1 سالگی به بعد قابل استفاده است و بهترین شکل آن هم شربت زینک پلاس است به دلیل اینکه هضم آن برای کودکان بسیار راحت تر است. بهتر است پزشک مقدار و نحوه مصرف زینک پلاس را برای کودکتان مشخص کند اما به طور کلی توصیه می شود که از مکمل های زینک پلاسی برای کودک خود استفاده کنید که مقدار دوز زینک آن 5 میلی گرم باشد و بیشتر از این نباشد به دلیل اینکه دچار عوارض مصرف زینک خواهند شد مگر اینکه پزشک تشخیص دهد که دوزهای بالاتر مصرف کنند.

عوارض مصرف قرص زینک پلاس

زینک پلاس در صورت استفاده صحیح و در دوز تعیین شده معمولا هیچ عارضه جانبی خاصی ندارد و با خیال راحت می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد اما در موارد نادر و یا در صورت مصرف خارج از دوز، گاهی عوارض زینک پلاس در برخی اشخاص با علائم زیر بروز می‌یابد:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • درد معده
  • خواب آلودگی
  • تکرر ادرار
  • سردرد
  • تپش قلب
  • اختلال در خواب
  • اسهال
  • کاهش سطح ایمنی بدن

بهترین مکمل های زینک پلاس

طبق تجربه فروش مکمل های زینک پلاس ، پرفروش ترین و محبوبت ترین مکمل های زینک پلاس به تفکیک برند ایرانی و خارجی بودن به شرح زیر هستند:

بهترین مکمل زینک پلاس ایرانی

زینک پلاس دانا 10 میلی گرم

زینک پلاس دانا 5 میلی گرم

یونی زینک (تحت لیسانس سوئیس هست)

قرص زینک پلاس سوپرابیون

بهترین مکمل زینک پلاس خارجی

زینک پلاس 5 میلی گرم یورویتال

زینک پلاس 10 میلی گرم یورویتال

شربت زینک پلاس دینارترول

شربت زینک پلاس یورویتال

 

https://vrgl.ir/pQ5y2

loader

لطفا شکیبا باشید ...