0

انتخاب خمیر دندان مناسب برای دندان های حساس چگونه است؟

خمیر دندان برای دندان حساس انتخاب خمیر دندان خمیر دندان مناسب مناسب ترین خمیر دندان ممروش انتخاب خمیر دندان مناسب خمیر دندان وسلامتی
ثبت شده 3 سال پیش توسط مینا سلطانی ویرایش شده در 1400/3/7

میخواستم بدونم چه خمیر دندانی برای دندان حساس مناسبه.ممنون

انتخاب خمیر دندان مناسب برای دندان های حساس چگونه است؟

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: کوثر نازاریان

خمیر دندان باید حاوی فلوراید باشد 

فلوراید یک ترکیب فعال است که در اکثر انواع خمیر دندان وجود دارد اما همه آنها حاوی فلوراید نمی‌باشند. هنگامی که شما قصد خرید آن خمیردندان را دارید باید به این مسئله کاملا توجه داشته باشید زیرا وجود فلوراید برای محافظت از دندان بسیار ضروری می‌باشد. فلوراید باعث تقویت مینای دندان می‌شود و از به وجود آمدن پوسیدگی دندان جلوگیری خواهد کرد. مزایای فلوراید برای سلامت دندان تایید شده است تا و دندانپزشکان به همه بیماران خود توصیه می‌کنند که برای محافظت بیشتر از دندان‌هایشان از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند. به همین دلیل انواع خاصی از محصولات تخصصی وجود دارد که حاوی مقادیر قابل توجهی فلوراید هستند و باعث تقویت دندان‌های شما خواهد شد.

 خمیر دندانی را خریداری کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد

ساختار شیمیایی همه افراد شبیه یکدیگر نیز به همین دلیل باید به انتخاب خمیردندان بپردازید که باز ساختار دندان شما مطابقت دارد و همان صورت که می‌خواهید باعث تمیزی و تازگی دندان شما شود. برخی از انواع خمیر دندان حاوی ترکیباتی هستند که باعث حساسیت دندان می‌‌شوند به همین دلیل شما باید در هنگام خریداری کردن خمیر دندان این مسئله را کاملاً ارزیابی نمایید و باید محصولی را خریداری کنید که پاسخگوی همه نیازهای شما باشد. اکثر خمیردندان‌ها یک یا چند مورد از شرایط زیر را دارند:

 خمیر دندان برای حساسیت دندانی 

اگر در هنگام خوردن مواد غذایی گرم سرد و غذاها و نوشیدنی‌های شیرین دچار درد دندان می‌شوید با حساسیت دندانی حساس مواجه هستید. در چنین مواردی شما باید برای تمیز کردن دهان و دندان خود و رعایت بهداشت حفره دهان به انتخاب خمیر دندانی بپردازید که مخصوص دندان‌های حساس می‌باشد. این خمیر دندان واسه تقویت مینای دندان می‌شود و از میزان حساسیت آن به سرما و گرما می‌کاهد و در نتیجه شما دچار درد دندان نخواهید شد. اگر شما دچار حساسیت بیش از حد دندان هستید باید از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای شیرین و اسیدی که باعث بدتر شدن درد می‌شوند خودداری کنید.

 خمیر دندان مخصوص کنترل جرم و پلاک 

معمولاً جرم و پلاک به علت عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان به وجود می‌آید با این حال برخی از افراد علیرغم مراقبت مناسب از دهان و دندان خود مستعد تشکیل جرم و پلاک هستند. پلاک می‌تواند باعث به وجود آمدن پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهان شود و در صورتی که به طور صحیح از روی دندان برداشته نشود و سخت شده و به جرم تبدیل می‌شود. برداشتن جرم از روی دندان کار دشواری است و معمولا باعث به وجود آمدن مشکلات دندانی خواهد شد. به همین دلیل شما باید به انتخاب خمیردندان بپردازید که از تشکیل جرم و پلاک جلوگیری می‌کند. اگر شما قصد دارید دهان و دندان خود را همیشه تمیز نگه دارید و روی دندان شما هیچ گونه جرم و پلاک به وجود نیاید، باید سالی دو بار برای تمیز کردن تخصصی دندان‌های خود به دندانپزشک مراجعه کنید تا جرم و پلاک روی دندان را به طور کامل برطرف کند.

 خمیر دندان سفید کننده 

به طور طبیعی با گذر زمان دندان‌ها سفیدی و واقعی خود را از دست می‌دهند و به رنگ زرد دیده می‌شوند. همه ما دوست داریم که دندان‌های سفید و براق داشته باشیم و بدین منظور از روش‌های متفاوت استفاده می‌کنیم. علاوه بر روش‌های تخصصی سفید کردن دندان می‌‌توانید از خمیردندان سفید کننده نیز استفاده کنید. انواع مختلفی از خمیر دندان‌های سفید کننده در بازار وجود دارد که شما می‌‌توانید با توجه به نیازهای خاص خود به انتخاب یکی از آن ها بپردازید. شما می‌توانید از دندان پزشک خود در این رابطه راهنمایی بخواهید تا محصول مناسبی را انتخاب کنید. صرف نظر از نوع محصول که انتخاب می‌‌کنید باید حتماً همه ترکیبات موجود در آن را بررسی کنید و از مناسب بودن آن اطمینان حاصل نمایید. باید خمیر دندان مورد نظر شما حاوی هیدروژن پراکسید و کاربامید پراکسید باشد زیرا این محصولات می‌تواند به خوبی لکه‌های روی سطح دندان را از بین ببرند و لبخندی جذاب و زیبا به شما هدیه دهند. خمیر دندان سفید کننده یک روش مقرون به صرفه است که می‌توانید در منزل از آن برای تمیز کردن دندان‌های خود استفاده کنید.

 خمیر دندان حاوی فلوراید 

خمیر دندانی که حاوی فلوراید است یک انتخاب بسیار عالی برای افرادی می‌باشد که مستعد پوسیدگی دندان و خشکی دهان هستند. در هنگام تهیه خمیر دندان حاوی فلوراید دقت داشته باشید که محصول مناسب سن خود و فرزندتان را انتخاب کنید.

 خمیر دندان مخصوص سلامت لثه 

پلاک دندان در کنار پلاک می‌تواند باعث به وجود آمدن بیماری لثه شود. انواع خاصی از خمیر دندان در بازار وجود دارد که می‌توانند به کنترل تشکیل پلاک کمک کنند و از به وجود آمدن بیماری‌های لثه در آینده پیشگیری نماید. بیمارانی که دچار التهاب لثه هستند باید از خمیر دندان استفاده کنند که حاوی ترکیبات آنتی باکتریال می‌باشد مانند  کلرهگزیدین دیگلوکونات و ستیل پیریدینیوم کلراید. این محصولات توسط پزشک و به مدت کوتاه تجویز می‌شوند.

 خمیر دندان مخصوص افراد سیگاری

خمیر دندان مخصوص افراد سیگاری حاوی ترکیبات ساینده می‌باشد که به رفع نیکوتین و لکه‌های جرم روی دندان کمک می‌کند. این خمیردندان همچنین از تنفس بد بو ناشی از سیگار کشیدن جلوگیری می‌کند. این خمیر دندان باید همانند خمیر دندان سفید کننده دندان در مقادیر کم مورد استفاده قرار بگیرند.

خمیر دندان به صورت ژل و خمیر ارائه می‌شود که انتخاب آنها به سلیقه شخصی فرد بستگی دارد زیرا این محصولات دارای ترکیبات مشابهی هستند و عملکرد یکسانی دارند. شما باید همیشه به انتخاب محصول بپردازید که نتایج دلخواه تان را به وجود می‌آورد.

 خمیر دندان حاوی جوش شیرین

خمیر دندان حاوی جوش شیرین در مقایسه با محصولات قدیمی قابلیت سایندگی کمتری دارد و یک روش عالی برای افراد محسوب می‌شود که دچار حساسیت دندانی هستند و خط لثه آنها به علت استفاده از خمیر دندان نامناسب و مسواک زدن شدید دندان‌ها عقب رفته است.

 خمیردندان با طعم دلخواه 

اگر احساس می‌کنید که خمیر دندان‌های موجود در بازار بدمزه هستند و شما تمام آنها را دوست ندارید می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید که طعم دلخواه شما را دارد. انتخاب خمیردندان با طعم دلخواه باعث می‌‌شود که شما تمایل بیشتری برای مسواک زدن دندان خود داشته باشید.

 خمیر دندان ارگانیک 

اگر شما تمایلی به استفاده از خمیر دندان شیمیایی ندارید بهتر است از خمیر دندان طبیعی استفاده کنید. این خمیر دندان حاوی ترکیبات طبیعی می‌باشد که برای حفظ سلامت دهان و دندان طراحی شده‌اند. در اکثر موارد این خمیر دندان حاوی فلوراید میباشد و ممکن است اثرگذاری چندانی نداشته باشد. فلوراید بهترین محافظ برای پیشگیری از پوسیدگی دندان می‌باشد. قبل از خریدن هرگونه خمیردندان اطمینان حاصل کنید که مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارد سپس اقدام به تهیه آن نمایید.

 هنگام خریدن خمیر دندان باید از چه مواردی اجتناب کرد؟ 

اجتناب از خریدن خمیر دندان سفید کننده در صورت ابتلا به حساسیت دندانی

خمیر دندان سفید کننده حاوی ترکیبات بسیار قدرتمندی است که باعث می‌شود دندان‌های شما را سفید و درخشان شود. اگرچه استفاده از نوع خمیردندان هیچ گونه خطری برای بدن ندارد ترکیبات شیمیایی موجود در آن می‌تواند باعث التهاب دندان یا بدتر شدن علائم حساسیت دندانی شود. در صورتی که دچار حساسیت دندانی هستید با پزشک خود در خصوص روش‌های مختلف سفید کردن دندان صحبت کنید.

 اجتناب از خریدن خمیردندان بسیار شیرین 

همه ما به خوبی می‌‌دانیم که شیرینی برای سلامت بدن و بریج دندان بسیار ضرر دارد. ترکیبات شیرین باعث از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی آن خواهند شد. وجود مقداری قند در خمیر دندان طبیعی است اما باید تا حد امکان از چنین خریدن چنین دندانی اجتناب کنید. از خریدن خمیر دندان‌های بسیار شیرین به شدت پرهیز نمایید. تعداد زیادی از خمیر دندان‌های مخصوص کودکان معمولاً بسیار شیرین هستند تا کودک برای مسواک زدن دندان‌های خود تشویق شود اما شما باید در هنگام خریدن خمیر دندان کاملا دقت داشته باشید تا خمیردندان مناسب سن خود را خریداری کنید.

 به ترکیبات ساینده موجود در خمیر دندان توجه کنید 

همه انواع خمیردندان‌های حاوی ترکیبات ساینده هستند تا به مقدار کافی باعث تمیز شدن دهان و دندان شوند. این ترکیبات باز بین بردن جرم و پلاک و همچنین لکه‌های روی دندان از به وجود آمدن بیماری لثه جلوگیری می‌کند. با این حال شما باید بدانید که ترکیبات ساینده قوی موجود در خمیر دندان به مینای دندان آسیب می‌رساند و باعث از بین رفتن دندان و آسیب دیدگی لثه خواهد شد. این نوع خمیر دندان همچنین به لایه سرامیکی روکش و ونیر دندانی آسیب می‌رساند.

 از خمیردندان حاوی سدیم لوریل سولفات خودداری کنید 

سدیم لوریل سولفات یکی از ترکیبات رایج در خمیر دندان محسوب می‌شود و از آنجایی که سورفاکتانت است یک نوع صابون محسوب می‌شود که به انسجام خمیر دندان و و خارج شدن آن از درون تیوپ کمک می‌نماید. علیرغم مزایایی که این ترکیب دارد باید در هنگام خریداری خمیر دندان دقت کنید که محصول مورد نظر شما مدیریت این ترکیب این باشد. این ترکیب باعث به وجود آمدن زخم کوچک درون دهان می‌‌شود و در برخی افراد نیز منجر به التهاب چشم خواهد شد.

https://www.daniel-rouge.com/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%8C/

loader

لطفا شکیبا باشید ...