0

چگونه برنامه ریزی کنم

ثبت شده 3 سال پیش توسط فرزیاب از سوالات جستجو شده ویرایش شده در 1400/3/6

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: عسل غضنفری

در برنامه‌ریزی نه باید فقط به شرح کلیات پرداخت و نه باید جزییات را ریزبه‌ریز مشخص کرد این جز تکنیک های هک رشد نیز می باشد. افراط ‌و تفریط در این زمینه ممنوع. هر آنچه از کلیات و جزییات را که لازم دارید نوشته و مشخص کنید. بهتر از پیش از کاری در مورد تکنیک‌های برنامه‌ریزی و روش صحیح برنامه‌ریزی اطلاعات مطالعه کرده و از مطالب علمی و تجارب دیگران در این حوزه استفاده کنیم.

  1. گاهی ممکن است در برنامه‌ریزی خود با مشکلاتی مواجهه شویم، برای مثال ممکن است در پیش‌بینی محدودیت‌ها اشتباه کرده و یا اصلاً برخی محدودیت‌ها را پیش‌بینی نکرده باشیم. همچنین ممکن است برنامه ریزی ما بیش‌ازاندازه خشک و غیر منعطف باشد. لازم است با برخی تغییرات برنامه را تغییر دهیم و درصورتی‌که هیچ جای انعطافی برای آن باقی نگذاریم پیش برد برنامه امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  2. ممکن است برنامه ما روی کاغذ بی‌نقص و کامل باشد اما درنهایت به هدفی که می‌خواهیم منجر نشود در چنین شرایطی قطعاً در اجرای برنامه مشکل به وجود آمده است. همان‌قدر که برنامه ریزی مهم است نحوه اجرای آن نیز اهمیت دارد.
  3. از آنجایی‌که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند به شما توصیه می‌کنیم همیشه در جیبتان یک پلن B داشته باشید. منظور یک برنامه ریزی جایگزین است. این کار در حفظ انگیزه و زمان بسیار تأثیر دارد.
  4. مغز ما جوری عمل می‌کند که بسیاری از رفتارها را ناخودآگاه انجام می‌دهد بدون اینکه در مورد آن‌ها آگاهی داشته باشیم. برای مثال مغز ما حتی برای کارهای کوچک و پیش‌پاافتاده هم برنامه ریزی دارد اما این عملیات این‌قدر سریع انجام می‌شود که خودمان متوجه نمی‌شویم. تابه‌حال دقت کرده‌اید که حتی برای یک چای ریختن ساده هم مغز برنامه‌ریزی می‌کند؟ همه ما برنامه‌ریزی می‌کنیم و از این قابلیت به‌صورت فردی برخورداریم اما آنچه موجب تفاوت بین ما می‌شود این است که برخی این مهارت را به‌صورت آگاهانه در خود تقویت می‌کنند و برخی دیگر به این توانایی خود اهمیتی نمی‌دهند.

گاهی برخی افراد بیان می‌کنند که برنامه‌ریزی مختص افراد و پروژه‌های مهم است درصورتی‌که این تفکر کاملاً اشتباه است. همه ما در زندگی خود مهم‌ترین فرد هستیم و داشتن برنامه‌ریزی باعث پیشرفت و تقویت هوش هیجانی در ما می شود.

سوال یا مشکل مطرح شده از بخش جستجو توسط مدیر سایت در بخش سوالات درج شده است اگر شما سوالی مشابه با این سوال یا ایرادی چه از لحاظ نوشتاری چه از لحاظ دستور زبان و غیره مشاهده میکنید می توانید این سوال را از اینجا ویرایش کنید

loader

لطفا شکیبا باشید ...