0

ترک سیگار چه فوایدی دارد؟

ترک سیگار فواید ترک سیگار مصرف سیگار اعتیاد به سیگار سیگار کشیدن اعتیاد به سیگار در نوجوانان
ثبت شده 3 سال پیش توسط کوثر نازاریان ویرایش شده در 1400/3/5

برادر من سیگار میکشد لازمه کمی باهاش صحبت کنم که بتونم کمکش کنم سیگار رو تر کنه ممنون میشم راهنماییم بکنید 

ترک سیگار چه فوایدی دارد؟

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: کوثر نازاریان

۱.بهبود گردش خون با ترک سیگار

یکی از مهم ترین مزایای که ترک کردن سیگار برای شما به همراه خواهد داشت، بهبود گردش خون در بدن است. همان طور که می دانید، کشیدن سیگار باعث می شود تا فرآیند گردش خون در بدن بسیار کند شده و همین مسئله می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. در صورتی که سیگار را ترک کرده و آن را کنار بگذارید، به عنوان اولین مزیت شاهد بهبود گردش خون در بدن خود خواهید شد که این مسئله باعث بهبود سلامت شما شده و باعث می شود تا حس و حال متفاوتی را تجربه کنید.

۲.بهبود سیستم باروری

خانم هایی که به سیگار اعتیاد دارند، رفته رفته با مشکلات مختلفی در رابطه با سیستم باروری خود مواجه می شوند.  این مسئله باعث می شود تا این دسته از افراد از نظر قدرت باروری به طرز چشمگیری ضعیف شده و نتوانند بچه دار شوند. اگر بخواهیم بیان کنیم که ترک سیگار برای این دسته از افراد چه مزیت هایی دارد باید گفت که در وهله اول خانم هایی که سیگار را ترک می کنند با تقویت دیواره رحم مواجه شده و این مسئله به بهبود باروری آن ها کمک می کند. همچنین احتمال سقط جنین با ترک سیگار به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و به همین دلیل این دسته از افراد می توانند با شانس بیشتری اقدام به تولد یک نوزاد سالم کنند.

۳.بهبود سلامت دهان و دندان با ترک سیگار

یکی دیگر از مشکلات بسیار مهمی که افراد سیگاری با آن مواجه هستند، آسیب جدی سلامت دهان و دندان است. در واقع استعمال دخانیات باعث می شود تا دندان ها فرد با مشکلات مختلفی مواجه شود. افراد معتاد رفته رفته از نظر سلامت دهان و دندان با چالش های گوناگون مواجه می شوند.برای حل این مشکل اگر اقدام به ترک سیگار کنید، قادر خواهید بود تا در مدت زمان کوتاهی سلامت دهان و دندان خود را به حالت عادی برگردانید. اگر بخواهیم در این رابطه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که به عنوان اولین فایده ترک سیگار باعث تنفس خوشبو تر افراد شده و همچنین باعث سفید شدن دندان های فرد می شود. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که ترک سیگار احتمال ابتلا به بیماری های لثه و از دست دادن دندان ها را به طرز چشمگیری کاهش داده و به شما کمک می کند تا به صورت کلی دندان های سالم و زیبایی داشته باشید.

۴.کاهش استرس و بهبود تمرکز فرد

متأسفانه یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا افراد به سیگار اعتیاد پیدا کنند، احساس آرامشی که است که پس از مصرف سیگار و مصرف نیکوتین به بدن به وجود می آید. شاید چند بار اول استعمال دخانیات و مصرف نیکوتین باعث ایجاد آرامش در افراد شود اما نکته مهم این است که این حس رفته رفته تبدیل به اعتیاد شده و در واقع فرد بدون مصرف نیکوتین قادر نخواهد بود تا استرس خود را کنترل کند.

استفاده از روش‌های جایگزین برای مصرف نیکوتین

خیلی از افرادی که به سیگار اعتیاد دارند، در واقع به نیکوتین موجود در سیگار اعتیاد داشته و برای رسیدن این ماده به بدنشان سیگار می‌کشند. در مقابل، افرادی هم هستند که به عمل سیگار کشیدن اعتیاد داشته و شاید نیکوتین موجود در سیگار چندان برای اعتیاد آن‌ها مطرح نباشد. ترک سیگار و ترک نیکوتین ممکن است برای افرادی که در گروه اول قرار دارند در ابتدا باعث سردرد شده و به خاطر کمبود نیکوتین حتی بر روحیه‌شان نیز تأثیر بگذار

https://vrgl.ir/6I0qI

loader

لطفا شکیبا باشید ...