0

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه چه کودی هست؟

رشد سریع میوه درختان کود رشد میوه درختان بهترین کود برای رشد میوه درختان بهترین کود برای رشد سریع میوه درختان
ثبت شده 3 سال پیش توسط فرزیاب از سوالات جستجو شده ویرایش شده در 1400/3/13

باسلام من تازه باغ خریدم و داخلش درخت کاشتم اما رشد میوه هاش خیلی کند هست میخواستم ببینم چه کودی برایه رشد سریع میوه درختان خوب هست؟

ممنون میشم جواب بدید.


1 جواب

0
3 سال پیش توسط: پریسا قلی زاده

کد مطلب: 

۱۰:۴۷

دوشنبه

۱۲ آبان ۱۳۹۹

برای کپی کردن لینک پست کلیک کنید

    •  
    •  
    •  

بهترین کود شیمیایی برای رشد سریع گیاهان و درختان کدام است؟

بهترین کود شیمیایی برای رشد سریع گیاهان و درختان کدام است؟

با اهمیت‌ترین و مطلوب‌ترین کود جهت رشد سریع درختان میوه کودهایی هستند که در بردارنده آهن هستند. به شکل کلی آهن در همه مراحل رشد گیاه امکان دارد لازم باشد.

بهترین کود محرک رشد

بدون شک گیاهان احتیاجات ویژه جهت رشد مطلوب دارند، همان‌طور که دیگر موجودات زنده نیز دارند. الزامی است این احتیاجات یا عوامل مورد نیاز رشد، جهت رشد بهتر در تساوی باشند. این مورد باید مد نظر قرار داده شود که استفاده چیزهای مناسب بیش از اندازه، امکان دارد بسیار زیان‌آور باشد. زیست‌شناسان از واقعه‌ای به نام “عامل محدود کننده” یاد می‌کنند. در صورتی که یک گیاه این امکان را داشته باشد  همه موارد مورد نیاز را کسب کند، به جز یک مورد، همان یک چیز عامل محدود کننده است و فقدان آن رشد گیاه را سست می‌سازد.

ما در این مقاله قصد داریم بگوییم بهترین کود برای رشد سریع گیاهان و درختان کدام است؟ پس با ما همراه باشید.

بهترین کود برای رشد سریع گیاهان

گیاه خود را در خاک مطلوب قرار دهید. اغلب گیاهان، خاکی که از لحاظ بافت متوسط باشد را می‌پسندند. بافت متوسط یعنی خاک شامل ماسه، سیلت، رس و مواد آلی متعادل باشد. کمی ماسه در خاک گیاه خود قرار دهید. اما در صورتی که گیاه شما از گونه‌ای است که باید مواد ارگانیک زیادتری استفاده کند، هوموس یا کمپوست به آن بیافزایید. باید بفهمید که گیاه شما از لحاظ رطوبت و رطوبت خاک به چه احتیاج دارد و جهت برآورده کردن اوضاع ایده‌ال رطوبت برای آن کوشش نمایید. در برخی گیاهان امکان دارد باران طبیعی کفایت کند.در صورتی که در بعضی از آنها امکان دارد مجبور شوید از یک منبع آب دیگر هم استفاده کنید. البته در صورتی که گیاه را در درون خانه نگهداری می‌کنید، به شکل مصنوعی آن را آب دهید.

گیاه خود را با مواد مقوی لازم تغذیه نمایید. تقریبا 16 ماده مغذی جهت پرورش گیاهان اهمیت دارند. خاک مرغوب احتیاج به خیلی از این مواد را برآورده می‌سازد، و خیلی از کودها در فروشگاه‌های باغ ارائه می‌شوند تا به عنوان کامل کننده مواد مغذی برای خاک به کار برده شوند.

بازی کن و این کفش ریباک رو با 100% تخفیف بخر!

بازی کن و این کفش ریباک رو با 100% تخفیف بخر!

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

اگرچه تمام مواد مغذی ضروری برای رشد بهینه گیاه باید در دسترس باشند، اما نیتروژن کلید سرعت بخشیدن به رشد گیاه است. هنگامی که تمام مواد مغذی دیگر به مقدار کافی در دسترس هستند، نیتروژن اضافی گیاه را تحریک می‌کند تا سریع‌تر رشد کند.

کود شیمیایی بهترین کود محرک رشد

در صورتی که به جلد کودهای شیمیایی دقت کرده باشید، سه عدد روی آن نوشته شده است که مشخص کننده میزان مناسبی نیتروژن، فسفر و پتاسیم در آن مرتبه است. یک کود با شماره اول بیشتر برگزینید و گیاه خود را با آن تغذیه نماید. گیاه خود را در مکان گرمی قرار دهید. رشد گیاه بر مبنای عکس‌العمل‌های بیوشیمیایی بی‌اندازه است و به دما بستگی دارد. مثل مقدار رطوبت، گیاهان گوناگون به دما خاصی برای رشد نیاز دارند، پس دمای محیط را بر اساس نیاز گیاه خود تنظیم نمایید.

بهترین کود شیمیایی برای رشد سریع درختان

چیزی که مهم است تا هنگام فروش بذر یا گیاه تاکید شود این است که بذر و گیاه شما زمانی قادر است تا در کمترین زمان، مناسب‌ترین و زیادترین رشد را داشته باشد که عناصر غذایی مهم و به خصوص عناصر پر استفاده و مورد نیاز برای گیاه یا بذر فراهم شود. شما باید بر اساس مورد آزمایش قرار دادن خاک، مشخص کردن موجودی بستر کشت و در اخر احتیاج بذر یا گیاه، کود مطلوب برای آن درختان و گیاهان را در وقت درست آن ارائه کنید. از یاد نبرید که مطلوب‌ترین کود جهت رشد سریع بذر یا درختان وقتی قادر است بیشترین عملکرد خود را داشته باشد که در وقت صحیح به خاک داده شود. در این بین نیاز است کودهای به کار برده شود که سبب می‌شوند مقدار برگ و بافت سبزینه درخت زیاد شود. به این خاطر کودهای زیر پیشنهاد می‌شوند:

– کودهای نیتروژنه

بررسی‌ها مشخص کرده‌اند که نیتروژن، مطلوب‌ترین کود جهت رشد سریع بذر میوه می‌باشد. می‌شود گفت برای تمامی بذرها یا گیاهان و درختان به‌کارگیری کود ازت، از ارکان همیشگی کوددهی است. عنصر نیتروژن تحریک کننده رشد رویشی گیاه می‌باشد پس وقتی که هنوز گیاه به فاز زایشی ورود نیافته است نیاز است این کود به کار برده شود. موردی که باید باغداران در نظر بگیرند این است که در صورتی که نیتروژن در وقت مناسب استفاده نشود نتیجه عکس دارد.

تا 100% تخفیف از بانی‌مد! بازی کن و جایزه بگیر!

تا 100% تخفیف از بانی‌مد! بازی کن و جایزه بگیر!

پیشنهاد امروز

yektanet-logo-sign

– کودهای گوگرد

انواع گوناگونی از کود گوگرد در حال حاضر موجود است با توجه به نوع بذر یا درخت، وقت مصرف و احوالات خاک از آنها بهره‌مند می‌شوند. خوب است بدانید که گوگرد در ساختار سبزینگی گیاه به میزان نیتروژن اثر می‌گذارد پس فقدان آن، رشد گیاه را کم می‌کند.

– کودهای حاوی منیزیم

این مورد را از یاد نبرید که با دقت به وجود باارزش و مهم منیزیم در کلروفیل گیاه، از مطلوب‌ترین کودها جهت رشد سریع درختان کودهایی می‌باشند که در آنها منیزیم به میزان لازم موجود است. در این حالت مقدار کلروفیل زیادتر و امکان فتوسنتز هم بیشتر می‌شود.

– کودهای آهن

با اهمیت‌ترین و مطلوب‌ترین کود جهت رشد سریع درختان میوه کودهایی هستند که در بردارنده آهن هستند. به شکل کلی آهن در همه مراحل رشد گیاه امکان دارد لازم باشد. پس برای رشد سریع‌تر و بهتر درخت حتما کود آهن استفاده کنید.

موارد مهم در استفاده از مطلوب‌ترین کود برای رشد سریع درختان میوه

– مطلوب‌ترین کود جهت رشد سریع درختان میوه بر مبنای موجودی خاک معین می‌گردد. پس پیش از هر کاری حتما خاک را آزمایش کنید.

– به هیچ‌وجه استفاده کود را بیش از حد انجام ندهید. این کار رشد سریع درختان را به دنبال ندارد و سبب سوختن ریشه درختان می‌شود.

– امکان دارد که بعضی از کودها تاثیر دیگر کودها را خنثی کنند پس بهتر است برنامه کودی را زیر نظر یک متخصص انجام دهید.

تامین انواع کود شیمیایی و بذر

فروشگاه اینترنتی بهرویش behrooyesh.ir دارای چندین بخش فعال و حرفه‌ای در زمینه‌های متعدد کشاورزی می‌باشد. تامین و توزیع بهترین بذرهای گلخانه‌ای و فضای باز، مرغوب‌ترین برندهای کود شیمیایی و سم، مناسب‌ترین ارقام چمن و گل زینتی از جمله خدماتی است که ارائه می‌دهد. کود شیمیایی و بذر مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و به راحتی از فروشگاه اینترنتی بهرویش تامین کنید.

معرفی بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

 

سه شنبه 7 آبان 1398

 |  87943

 اشتراک گذاری

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

اکثر باغداران به دنبال یافتن بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه  هستند چرا که ممکن است زمانی در فصل رشد درختان، نیاز به اعمال برخی از انواع کودها باشد تا سریع تر بتوان نتیجه را در حصول حداکثری عملکرد شاهد بود. این مسئله بسیار مهم است که کود مناسب درختان میوه در زمانی اعمال شود که رشد رویشی و زایشی درخت تسریع شده و بتوانید نهایتا میوه هایی بزرگ و با کیفیت به دست بیاورید.

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه:

آنچه که کمک می کند گیاه در کوتاه ترین زمان بیشترین رشد را داشته باشد، تامین عناصر غذایی ضروری و به ویژه عناصر پر مصرف برای درخت است. شما باید برحسب آزمون خاک، تعیین موجودی بستر کشت و نهایتا نیاز گیاه، کود مناسب درختان میوه را در زمان مناسب اعمال نمایید. فراموش نکنید که بهترین کود برای رشد سریع درختان زمانی می تواند حداکثر کارایی خود را نشان دهد که در زمان درست اعمال شود. در این میان لازم است از کودهای استفاده شود که باعث شود میزان برگ و بافت سبزینه درخت افزایش یابد. در نتیجه تولید مواد غذایی در درختان بالا رفته و در آینده محصول بیشتری نصیب شما خواهد شد. بر این اساس کودهای زیر توصیه می شود:

1-کودهای نیتروژنه

تحقیقات نشان داده است که نیتروژن، بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه است. تقریبا در مورد همه گیاهان و درختان استفاده از کود ازت، رکن ثابت کوددهی است. عنصر نیتروژن محرک رشد رویشی گیاه است و در نتیجه در زمانی که هنوز گیاه وارد فاز زایشی نشده است لازم است از این کود استفاده شود. نکته ای که باید باغداران مد نظر داشته باشند این است که اگر چه نیتروژن به عنوان بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه شناخته شده است اما اگر در زمان صحیح اعمال نگردد، نتیجه عکس خواهد داشت. برای مثال استفاده از این کود در فاز زایشی و تشکیل شکوفه ها، باعث می شود که درخت همچنان به رشد رویشی ادامه داده و تشکیل شکوفه ها به تاخیر بیافتد. در چنین زمانی باردهی کمی نصیب شما خواهد شد.
کود اوره ان اکسترا
محصول کود اوره ان اکسترا در وبسایت ایران کشاورزی حاوی 30 واحد اوره خالص است که از بهترین کود های نیتروژنه محصوب میشود.

2-کودهای گوگرد

انواع مختلفی از کود گوگرد در بازار وجود دارد که بسته به نوع درخت، زمان استفاده و شرایط خاک باید از آن ها استفاده نمود. به عبارت دیگر بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه در  مورد این عنصر براساس چند فاکتور مذکور تعیین می گردد. لازم است بدانید که گوگرد در ساختار سبزینگی گیاه به اندازه نیتروژن نقش دارد در نتیجه کمبود آن، رشد گیاه را کاهش می دهد.

3-کودهای حاوی منیزیم

فراموش نکنید که با توجه به حضور مهم و کلیدی منیزیم در کلروفیل گیاه، از انواع بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه کودهایی هستند که در آن ها منیزیم به اندازه کافی وجود داشته باشد. در این صورت میزان کلروفیل بیشتر و توانایی فتوسنتز چندین برابر خواهد شد.
کود کلسیم منیزیم گرومور
کود کلسیم منیزیم 21-7-14 محصول شرکت بزرگ گرومور آمریکا توصیه ی وبسایت ایران کشاورزی در کود های حاوی منیزیم است.

4-کودهای آهن

مهمترین و بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه کودهایی است که حاوی آهن باشند. به طور کلی آهن در تمام مراحل رشد گیاه ممکن است لازم گردد. اما اگر می خواهید درخت سریع تر و بهتر رشد نموده و در فصل باردهی بیشترین میزان میوه حاصل گردد، حتما کود آهن را برای درخت استفاده کنید.
کود آهن سونار با اورتو اورتو 4/8

کود آهن سونار محصول شرکت سونار اسپانیا دارای ارتو ارتو 4/8 از بهترین کود های آهن در بازار محصوب می شود.

نکته مهم در استفاده از بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه:

به هیچ عنوان برای کوددهی به درختان میوه از روی نتایج سایر باغداران در حصول میوه قضاوت نکنید. موقعیت باغ و همچنین شرایط حاصلخیزی خاک حتی در باغ های کنار هم نیز متفاوت است.

لازم است به چند نکته توجه کنید:

1-بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه براساس موجودی خاک تعیین می شود. لذا قبل از هر چیز حتما آزمون خاک را انجام دهید.
2-به هیچ عنوان در مصرف کود زیاده روی نکنید. این امر نه تنها منجر به تسریع در رشد درختان نخواهد شد بلکه ریشه درختان خواهد سوخت. باور اشتباه در میان برخی از باغداران این است که بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه باید در بیشترین مقدار اعمال شود. 
3-ممکن است برخی از کودها اثر گذاری یکدیگر را خنثی کنند در نتیجه توصیه می کنیم برنامه کودی را تحت نظر یک کارشناس تنظیم کنید. شما باید بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه را براساس نوع درخت و نیاز آن ها تنظیم نمایید.
بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه در بهترین زمان تاثیر خود را نشان می دهد.

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

کود مناسب برای درختان میوه براساس آزمون خاک تعیین می شود.

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه چیست؟

افرادی که به طور جدی در زمینه کشاورزی و باغداری فعالیت دارند، اغلب به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند زمینی پربار با محصولی باکیفیت و سالم داشته باشند. باتوجه به هزینه بالای تامین سلامت درختان، باغداران تلاش می‌کنند تا از ابتدا بهترین مواد معدنی و ابزار لازم را برای روند کشت و برداشت تهیه کنند تا محصول به سرعت و با کیفیت بالا به مرحله نهایی برسد. یکی از راه‌های مناسب برای این فرایند، انتخاب بهترین کودها، متناسب با محصول و زمین باغ است. در ادامه شما را با بهترین کودهایی که برای رشد سریع درختان میوه مناسب هستند، آشنا خواهیم کرد.

حتما ببینید: کلیه تجهیزات کودپاش

کود شیمیایی برای رشد محصول بهتر است یا کود حیوانی؟

اولین دغدغه‌ای که اغلب باغداران هنگام تهیه کود مناسب محصول با آن مواجه هستند، قرار گرفتن در دوراهی انتخاب میان کود حیوانی و کود شیمیایی است. دغدغه‌ای که می‌توان آن را یکی از تاثیرگزارترین عوامل بر رشد نهایی محصولات باغ دانست. با وجود اینکه اغلب از معایب کود شیمیایی برای زمین و محصولات می‌شنویم، اما باید گفت که این کودها چندان هم بی‌استفاده و بدون مزیت نیستند.

درحقیقت کودهای شیمیایی و طبیعی می‌توانند به تناسب محصول و جنس خاک انتخاب شوند و هردو انتخاب مناسبی برای شرایط متفاوت باشند. گاهی برای افزایش محصول بعضی از بذرها در یک نوع خاک، نباید از کود طبیعی استفاده کرد.

به همین دلیل همانگونه که برای پیدا کردن ابزار مناسب باغداری وقت زیادی را در مراکز فروش تجهیزات صنعتی صرف می‌کنید، برای شناخت خاک و کود مناسب برای محصول نیز زمان بگذارید و با توجه به اطلاعات به دست آمده تصمیم بگیرید که آیا کود طبیعی برای محصول شما مناسب است یا کودهای شیمیایی؟

انتخاب بهترین کود برای باغ میوه

 

بهترین کودهای شیمیایی برای رشد میوه؛ مولتی ویتامینی از مواد آلی

کودهای شیمیایی با توجه به نوع محصول و زمین زراعی، می‌توانند بهترین انتخاب برای تامین مواد مورد نیاز درختان باشند. در حقیقت این مواد مانند یک سرعت‌دهنده عمل می‌کنند و با در اختیار گذاشتن مواد معدنی و آلی، زودتر از زمان موردانتظار درختان را به باروری می‌رسانند. بنابراین شناخت انواع کود به شما کمک می‌کند که محصولی مناسب داشته باشید.

1- کودهای نیتراته؛ شمشیر دولبه در کشاورزی و باغداری

درباره استفاده از کودهای نیتراته در کشاورزی، نظرات ضد و نقیضی وجود دارد. با اینحال از کودهای آمونیوم نیترات برای رشد محصول در بسیاری از باغ‌ها استفاده می‌شود. این کود می‌تواند با ایجاد فرایندهای شیمیایی در خاک، نیتروژن و گوگرد آزاد کند. نیتروژن به ویژه در هنگام شروع رشد درختان مانند فصل بهار، باعث جذب مواد مغذی در محصول می‌شود و نتیجه این فرایند رشد بهتر میوه‌ها خواهد بود. کودشیمیایی نیترات آمونیوم برای رشد درختان میوه و محصولاتی مانند چغندر قند کاربرد زیادی دارد.

اما این کود می‌تواند با قرارگرفتن در خاکی با میزان اسید بالا، واکنشی متفاوت نشان دهد و باعث از بین رفتن بافت آن در انتهای ریشه شود. به همین دلیل باید قبل از خرید این کود، ph خاک را به دقت اندازه‌گیری کنید.

بعد از آنکه محصول به اندازه متناسبی از رشد رسید، باید مقدار کود را کاهش داده و یا مصرف آن را متوقف کنید. در این زمان می‌توانید با اقداماتی مانند آبیاری به موقع، هرس و سم پاشی اصولی از سلامت و کیفیت محصولات محافظت کنید. در این مرحله بیش از هرچیز، خرید لوازم حرفه‌ای مانند خرید سم پاش می‌تواند فرایند کار را برای شما آسان کند.

بهترین کود شیمیایی برای رشد میوه

 

2- کود آهن؛ ضروری‌ترین ماده برای رشد گیاه

آهن مهم‌ترین ماده برای ایجاد کلروفیل و سبزینه در ساقه‌ها است. بدون وجود مقدار کافی از این ماده، محصول نهایی به خوبی رشد نمی‌کند و یا محصول بدون استفاده‌ای خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از باغداران در هنگام رشد درخت و ابتدای فصل رویش محصول، کود آهن را برای جلوگیری از این مشکلات استفاده می‌کنند.

می‌توان از کود آهن با توجه به نیاز گیاه در زمان‌های مختلف استفاده کرد. اما بهترین زمان برای مصرف آن، اواسط بهار و اوایل تابستان است. رفع کمبود آهن گیاهان تا حد زیادی از زرد شدن برگ‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

 

کود آهن برای درخت میوه

 

3- کود پتاس؛ عامل موثر در کیفیت میوه

اگر برای خرید لوازم باغبانی به فروشگاه‌های مخصوص آن رفته باشید، متوجه می‌شوید که پرفروش‌ترین کودها برای درختان میوه کودهای پتاس هستند. کود پتاس در حقیقت مخفف کودهای دارای پتاسیم است که در بعضی موارد با دیگر مواد معدنی ترکب شده و یکی از مهم‌ترین نیازهای گیاهان به شمار می‌آید.

اگر به دنبال یک باغ پربار و محصولی باکیفیت هستید، کود پتاس انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این کود علاوه‌بر تامین پتاسیم موردنیاز گیاه، خاک را در برابر سرما و فرسایش و محصول را در برابر آفت محافظت می‌کند. در حقیقت یک بستر امن و استاندارد را برای رشد میوه در باغ ایجاد خواهد کرد.

سیب زمینی، یونجه، گوجه فرنگی و انگور از جمله محصولاتی هستند که با کمک کودپتاس، کیفیت بالاتری پیدا خواهند کرد.

4- کود کلسیم؛ بهترین کود برای جلوگیری از سوختن شکوفه‌ها

مردگی بافت حاشیه برگ‌ها، پوک شدن بافت داخلی و غیرعادی شدن شکل میوه‌ها و سرمازدگی آن‌ها ازجمله نشانه‌هایی است که به شما می‌گوید محصول باغ دارای کمبود کلسیم است.

کود کلسیم یک اصلاح کننده خاک و ماده‌ای مغذی به ویژه برای درختان میوه است. سیب، هویج، کرفس، گیلاس، مرکبات، هلو و گوجه فرنگی از جمله محصولاتی هستند که برای رشد بهتر به این کود نیاز اساسی دارند.

قبل از استفاده از این کود می‌توانید کمی خاک پای درخت را جابجا کنید تا گردش هوا در لایه‌های زیرین ایجاد شود و کود بیشتر نتیجه بخش باشد. این عمل با خرید لوازم جانبی کشاورزی باکیفیت و کاربردی برای شما ساده‌تر خواهد بود.

بهترین کودهای حیوانی کدامند؟

کودهای دامی نیز می‌توانند مانند کودهای شیمیایی یک منبع تغذیه‌ای قوی برای رشد بهتر درختان میوه باشند. با این حال در میان انواع کود، کود اسب بلاترین منابع مورد نیاز درخت را در خود جای داده است. این کود سبک، گرم و خشک است و به سرعت تخمیر می‌شود. به همین دلیل جذب ساده‌تری برای درختان دارد. بعد از آن کود گوسفند و سپس کود گاو می‌توانند به رشد سریع‌تر و باکیفیت‌تر درختان میوه کمک کنند.

 

بهترین کود حیوانی برای درخت میوه

 

 

خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی از ویترین نت؛ تضمین حفاظت بهتر از درختان میوه

اگر باغدار هستید یا برای کاشت یک محصول زمان، هزینه و انرژی صرف کرده‌اید، حتما می‌دانید که از لحظه قرار دادن بذر در خاک تا روز برداشت محصول باید مسیری پر استرس و طولانی را طی کنید. پیمودن این مسیر با کمک ابزارآلات حرفه‌ای برای شما ساده‌تر خواهد شد.چراکه بخشی از دغدغه شما برای همیشه حل می‌شود.

 

خوردن میوه یکی از مهم ترین اصول حفظ سلامتی و تندرستی می باشد.
بنابراین شما با کاشت انواع مختلف درخت در زمین ها و باغات خود می توانید به نگه
داری آن ها مشغول باشید.  این درخت ها می توانند انواع  مختلفی داشته
باشند. درخت خرما، درخت گیلاس، درخت آلبالو، درخت انگور، درخت آلو و هزاران نوع
دیگر وجود دارند که روزانه بر تنوع آن ها افزوده می شود. این درخت ها برای رشد بهتر
و  نیاز به مراقبت ویژه ای دارند؛ مراقبتی که شامل آبیاری، کود دهی و سم پاشی
می باشد. امروزه کود های زیادی برای تقویت درختان به آنها داده می شود که به چند
نمونه آن اشاره می کنیم.

  • کود گرین مور
  • کود نیترات
  • کود آب نگهدار
  • کود ازت
  • کود فسفر
  • کود پتاسیم
  • کود کلسیم و منیزیم
  • کود گوگرد
  • کود مخلوط

البته لازم به ذکر هست که دنیای کود ها بسیار پیچیدتر از آن هست که
بتوانید آن را با  ذکر چند نمونه از کود به اتمام برسانید. بلکه وجود انواع
کود هایی شیمیایی با عناصر کم مصرف مانند نیترات سدیم و نیترات آمونیوم می تواند زمینه
خوبی برای استفاده آن ها باشد. لذا اگر شما تمایل دارید در مورد فواید کود نیترات
و استفاده آنها اطلاعاتی بدست بیاورید بهتر هست به کارشناس فروش کود های کشاورزی
مراجعه کنید تا با استفاده آن ها بتوانید باغات پر محصولی داشته باشید.

https://vitrinnet.com/blog/article/522/%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%9F

سوال یا مشکل مطرح شده از بخش جستجو توسط مدیر سایت در بخش سوالات درج شده است اگر شما سوالی مشابه با این سوال یا ایرادی چه از لحاظ نوشتاری چه از لحاظ دستور زبان و غیره مشاهده میکنید می توانید این سوال را از اینجا ویرایش کنید

loader

لطفا شکیبا باشید ...