0

متخصص ایمپلنت چه کسی است؟

متخصص ایمپلنت ایمپلنت بهترین متخصص ایمپلنت دندان پزشکی ایمپلنت در دندان پزشکی ایمپلنت چیست
ثبت شده 3 سال پیش توسط کوثر نازاریان ویرایش شده در 1400/3/9

میخواهم بدانم متخصص ایمپلنت چه کسی است ممنون میشم در این زمینه راهنماییم کنید 

متخصص ایمپلنت چه کسی است؟

1 جواب

0
3 سال پیش توسط: کوثر نازاریان

بهترین متخصص ایمپلنت کیست و چگونه باید از تخصص یک دندانپزشک در این باره آگاه شد؟

افرادی که به دلایل متفاوت یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و یا هیچ دندانی برای آنها باقی نمانده است می توانند برای به دست آوردن دوباره ی دندان های خود از جراحی ایمپلنت دندان بهره مند شوند.

افرادی که به دلایل متفاوت یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و یا هیچ دندانی برای آنها باقی نمانده است می توانند برای به دست آوردن دوباره ی دندان های خود از جراحی ایمپلنت دندان بهره مند شوند.

ایمپلنت دندان یک ریشه ی فلزی (با کیفیت بسیار عالی و سازگار با فضای دهان انسان) است که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و تاج دندان (روکش) روی آن نصب می شود.

بدین صورت بیمار لبخند زیبای خود را باز می یابد و علاوه بر زیبایی و ظاهری طبیعی از کارکرد و سلامت دهان و دندان های خود لذت دوباره می برد. اما در این راستا می بایست به انتخاب یک دندان پزشک متخصص و متبحر در زمینه ی ایمپلنت دندان توجه ویژه شود.

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت نکته ی بسیار ضروری و حایز اهمیت است و در ادامه به شرح جزییات این ضرورت پرداخته می شود.

 

اهمیت مراجعه به یک متخصص ایمپلنت دندان عالی و با تجربه در چیست؟

 

انجام جراحی ایمپلنت با کیفت بسیار بالا، دوام و ظاهر زیبا و طبیعی دندان های کاشته شده ، همه و همه ارتباط نزدیک و جدا نشدنی با مهارت و تجربه ی یک متخصص ایمپلنت دارد. برای داشتن یک جراحی ایمپلنت موفق مراجعه به دندانپزشکی که یه طور تخصصی در زمینه ی ایمپلنت فعالیت دارد نکته ی بسیار قابل توجهی می باشد.

در این راستا بیمار می تواند از انتخاب دندانپزشکی که تجربه ی زیادی در انجام جراحی ایمپلنت به طور تخصصی دارد اطمینان حاصل کند و ایمپلنت دندان خود را به شخصی بسپارد که درمان ایمپلنت را شاخه ی تخصصی خود می داند نه یک روش درمانی قابل ارائه میان سایر فعالیت های دندانپزشکی .

صرف وقت و هزینه و توجه به ایمن و مطمئن بودن روند درمان، جزو مهمترین موارد قابل توجه هنگام آماده شدن برای جراحی ایمپلنت و انجام آن است.

 

در ادامه تعدادی از موارد حائز اهمیت در مراجعه به یک متخصص ایمپلنت عالی را بر می شماریم :

 

1. جراحی ایمن و نتیجه ی عالی و بادوام : روند جراحی ایمپلنت دندان نیازمند دقت و تبحر بالای متخصص ایمپلنت است. بررسی لثه و اطمینان از سلامت آن، بررسی دندان های کناری و شرایط عمومی آنها و گزینش محل مناسب برای ایجاد سوراخ کاشت و همچنین به کارگیری ایمپلنت با سایز مناسب، از جمله موارد مهمی هستند که تخصص و مهارت بالای دندانپزشک را طلب می کنند. 

بدین صورت احتمال انجام یک جراحی موفق بسیار زیاد و حتی می توان گفت حتمی خواهد بود. نادیده گرفته شدن هر یک ازین موارد احتمال ایجاد آسیب های جبران ناپذیر را افزایش داده و رسیدن به نتیجه ای بادوام و زیبا را با مشکل روبرو می کند.

در این حالت علاوه بر این نتیجه ی بد، حتی کاشت مجدد دندان ها برای یک دندانپزشک متخصص در امر ایمپلنت  نیز بسیار سخت و در مواردی ناممکن می شود. در نتیجه  درمان هایی همچون پیوند استخوان و لثه برای بیمار الزامی می گردد.

 

2. جلوگیری از نتیجه ی نامطلوب علی رغم پرداخت هزینه ی زیاد : با توجه به اینکه مواد و متریال لازم برای انجام ایمپلنت دندان از کشور های دیگر به ایران وارد می شوند، وبرای انجام ایمپلنت هزینه های درمانی و ترمیمی دیگر نیز به هزینه ی اصلی اضافه می شود، مراجعه کنندگان مبلغ زیادی را برای انجام ایمپلنت پرداخت می کنند.

در نتیجه عدم دستیابی به نتیجه ی مورد نظر و مطلوب علاوه بر ایجاد مشکلات در ارتباط با سلامتی دهان و دندان بیمار و فرسایش ذهنی، باعث اتلاف هزینه ی بسیار نیز می گردد.

 

3. جلوگیری از اتلاف زمان: درمان ایمپلنت یک روند زمان بر است و با توجه به هر فرد، ممکن است بیشتر نیز به طول انجامد.  افرادی که از مشکلات ایمنی بدن رنج می برند و ترمیم جراحات و پیوند برای آنها زمان‌بر و دشوار است  ، از جمله مراجعه کنندگانی هستند که می بایست بیش از دیگران به تخصیص زمان کافی برای درمان خود فکر کنند و این نکته را مد نظر داشته باشند که با انتخاب یک متخصص ایمپلنت حرفه ای از دوباره کاری و اتلاف بیش از پیش زمان خود جلوگیری کنند.

 

ویژگی های یک متخصص ایمپلنت حرفه ای و مطمئن چیست؟

 

1. تحصیلات دانشگاهی مربوطه را پشت سر گذاشته است.

یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت از دانش وافر و بروز دنیا برخوردار است و متناسب با هر شخص، بینش صحیح و تخصصی خود  را برای طرح ریزی روند درمان و انتخاب مواد و پروتز مناسب بکار می گیرد. باعث افتخار است که در مرکز دندانپزشکی تخصصی دکتر عزیز گشاده رو ، رتبه ی اول بورد تخصصی کشور، کلیه ی خدمات درمانی ایمپلنت را عهده دار هستند.

2. مهارت، تخصص و تجربه ی زیادی بدست آورده است.

متخصص ایمپلنت، با سرعت عمل و راندمان بالا جراحی را مدیریت و به سمت یک نتیجه ی عالی هدایت می کند. بدین صورت با بکار گیری دانش خود و تمرین و تجربه اندوزی، بهترین درمان را رقم زده و موفقیت ایمپلنت دندان با حد اقل عوارض ممکن را تضمین میکند.

3. استفاده از بهترین تجهیزات کاری و پیشبرد کار در لابراتوار مجهز و پیشرفته

مجهز بودن و پیشرفتگی کلینیک دندانپزشکی و هم طراز بودن لابراتوار آن با استانداردهای جهانی از موارد مهم و قابل توجه در ارتباط با انتخاب یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت است. چراکه ساخت پروتز با کیفیت و متناسب با معیارهای زیبایی شناسانه نیز به همان میزان دارای اهمیت است .

4. دارای وجدان کاری و اخلاق و تعهد است

یک دندانپزشک با وجدان، ارائه ی بهترین درمان ممکن و حفظ سلامت بیمار را وظیفه ی اصلی خود می داند و در این راستا زمان لازم را به هر بیمار اختصاص داده و از مواد و متریال اورجینال و مرغوب استفاده می کند.

متاسفانه بسیار مواردی مشاهده شده است که  اطلاعات داده شده به بیماران با کار انجام شده و مواد مورد استفاده مطابقت نداشته و کاشت دندان با کیفیتی نازل و با استفاده از متریال نامرغوب و ارزان قیمت صورت گرفته است. اینگونه اتفاقات از وجدان و کلاس کاری یک دندانپزشک متخصص و حرفه ای به دور است و چهره و سابقه ی کاری او را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

5. ابراز رضایت بیماران پیشین متخصص ایمپلنت از ظاهر و دوام دندان های ایمپلنت شده

با پرس و جو از مراجعه کنندگان قبلی پزشک متخصص و مراجعه به تصاویر مجموعه کارهای دندانپزشک و همچنین فیلم جراحی ها و مصاحبه با بیماران، می توان اطلاعات ارزنده ای را در ارتباط با مهارت و پیشینه ی پزشک مورد نظر به دست آورد. شما عزیزان نیز در همین سایت و با مراجعه به قسمت نمونه کارها می توانید از کیفیت ظاهری درمانها در این مجموعه اطمینان حاصل کنید.

6. برخورد خوبی دارد  و ارتباط مناسبی با مراجعه کنندگان برقرار می کند

برخورد حرفه ای و مناسب با بیماران را از جمله وظایف مهم پزشکی خود می داند. در این صورت پزشک متخصص در پاسخگویی به سوالات بیمار و مطلع کردن او از شیوه ی مورد استفاده و چگونگی انجام کار و درکل هر آنچه که تصویر روشنی از مراحل ایمپنت و درمان به بیمار می دهد صبر و بردباری پیشه می کند.

چگونه اطمینان حاصل کنید که پزشک مورد نظر شما  بهترین متخصص ایمپلنت است؟

 

با توجه به اطلاعات ارائه شده، هنگام انتخاب دندانپزشک و در زمان جلسه مشاوره، پرس و جو در ارتباط با نکات  زیر بسیار راهگشا خواهد بود:

  • میزان مقبولیت واعتبار دندانپزشک در تخصص کاریش (جراحی ایمپلنت).
  • بازخورد بیماران پیشین از دندانپزشک و کلینیک و میزان رضایت آنها.
  • پیشینه ی کاری و تعداد جراحی ها و واحدهای ایمپلنت شده توسط دندانپزشک متخصص.
  • برخورد صحیح دندانپزشک و مطلع کردن بیمار از روند درمان ایمپلنت با پاسخ کامل و صبورانه.
  • میزان زمانی که پزشک به بیمار اختصاص می دهد و دقتی که در انجام معاینات بکار می گیرد.
  • تبحر دندانپزشک برای انجام جراحی های پیچیده و پیشرفته
  • ضمانت درمان و مسئولیت پذیر بودن دندانپزشک متخصص ایمپلنت
  • تجهیزات کلینیک دندانپزشکی و میزان کیفیت و پیش رفته بودن برند ها ی مورد استفاده.
  • همکاری پزشک متخصص مورد نظر با یک تیم حرفه ای و معتبر
  • کیفیت رعایت بهداشت و توجه به متد های روز دنیا در این زمینه (در هنگام معاینه و انجام کار).
  • انجام صفر تا صد مراحل جراحی ایمپلنت در کلینیک با بالاترین کیفیت
  • متناسب بودن تعرفه ها با کیفیت انجام کار.
  • قابل دسترس بودن ، و نظم در پاسخ و نوبت دهی به بیماران

 

نشانه های عدم مراجعه به یک متخصص ایمپلنت کارآزموده و انتخاب نامناسب دندان پزشک در کاشت ناموفق دندان چیست؟

 

پدیدار شدن یک لبخند زیبا با استفاده از روش درمانی ایمپلنت تنها محصول دستان توانمند یک متخصص حرفه ای و با تجربه در زمینه ی ایمپلنت است. در غیر این صورت مراجعه کننده با مشکلات بزرگی روبرو خواهد شد که در ادامه تنها به گوشه ای از آن اشاره میکنیم :

 

  • مشکلات مربوط به روکش دندان ها :

ایمپلنت غیر حرفه ای و نامرغوب نشانه هایی دارد که برای نمونه می توان به عدم فیکس و محکم بودن روکش دندان ها در جایشان اشاره کرد. بدین صورت روکش دندان ها لق بوده و کارکرد و دوام مناسب خود را ندارند.

 

  • تحلیل رفتن لثه و استخوان اطراف دندان ایمپلنت شده :یکی از بدترین اتفاقات ممکن پس از انجام ایمپلنت دندان از بین رفتن کیفیت کاشت و ظاهر زیبای دندان است. با پدیدار شدن چنین مشکلی، پایه ها وقسمت های فلزی ایمپلنت از میان بافت لثه ( محل بین دندان و لثه) آشکار می شوند و زيبايى لبخند و دندان ها را به شدت تحت تاثير قرار می دهند. تصاویر زیر حاکی از بوجود آمدن مشکلات ایمپلنت به علت استفاده از متریال نامناسب و یا کاشت به روش های غیر حرفه ای توسط دندانپزشک کم تجربه است.

https://www.drgoshaderoo.com/fa/articles/32/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D8%9F

 

loader

لطفا شکیبا باشید ...